به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام، عضو شورای شهر همدان مطرح کرد: طرح قطار شهری که در اذهان عمومی شکل گرفت، یک طرح پرهزینه است که بخشهای کمی را پوشش میدهد.
مهدی حیدری اظهار کرد: جانمایی مسیر این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و مسائل و مشکلات آن را باید حل کنند چراکه در طول مسیر در آرامگاه بوعلی و میدان امام(ره) باعث ترافیک و شلوغی میشود.
وی با بیان اینکه قطار شهری نباید به آثار تاریخی و گردشگری آسیب برساند، گفت: هزینه قطار شهری ۷۰۰۰ میلیارد تومان معادل حدود 3تا 4برابر بودجه شهرداری همدان است و شورا بیان میکند که به جای زخمی کردن شهر و ایجاد ترافیکهای جدید ابتدا تجهیزات این طرح تأمین شود و بعد عملیات عمرانی را شروع کنند.
حیدری با اشاره به اینکه این طرح در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب نرسیده و به لحاظ مالی قابلیت اجرا ندارد، افزود: شهرداری همدان حتی بودجه خرید ۵۰ اتوبوس صفر کیلومتر که ۵۰ میلیارد هزینه نیاز دارد را ندارد.
افتتاح پل غدیر برای دومینبار هم محقق نشد
عضو شورای شهر همدان در ادامه با انتقاد از عملکرد شهرداری در رابطه با افتتاح پل غدیر همدان، خاطرنشان کرد: افتتاح پل غدیر برای دومینبار هم محقق نشد.
وی توضیح داد: شهرداری اعلام کرد که در شهریور ۱۴۰۱ پل غدیر افتتاح میشود که محقق نشد سپس شهردار در جلسهای عنوان کرد که این پروژه در اربعین افتتاح میشود که اینبار هم محقق نشد و باعث شد مردم به شهرداری و قولهای آنها بی اعتماد شوند و دیگر نمیشود تاریخ جدیدی را به مردم اعلام کرد.
وی درباره جدی نگرفتن مطالبات شورا از سوی شهرداری اظهار کرد: شهرداری حاضر نیست به صورت مکتوب پاسخ آزمایش بتنهای پروژه غدیر را به ما تحویل دهد و مشخص نیست بتُن یا گِل است.
حیدری در ادامه درباره پل شهید همدانی نیز بیان کرد: اگر شهرداری به قول خود عمل کند، پل شهید همدانی در ۲۲ بهمنماه سال ۱۴۰۱ افتتاح میشود.
انتهای پیام/ص
*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست
* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.
* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.