سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار: خوشبختانه سالتحصیلی بدون دغدغه در شهرستان آغاز شده و هیچ کلاس بدون معلمی نداریم. ۱۲۰۰ نفر نیرو در شهرستان بهار در حوزه آموزش، اداری و دانشجو معلمان وجود دارد و علیرغم بازنشستگی تعدادی از فرهنگیان، با حمایت های اداره کل، نیروهای مورد نیاز از محل ماده ۲۸ و دانشجو معلمان تامین شد.

شناسه خبر: 12874

 

به گزارش نشاط شهر، حسین فیض الهی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: رسانه‌ها به عنوان بازوان پرتوان مسئولین هستند و مطالبات به حق مردم را به گوش می رسانند و از رسانه ها درخواست داریم نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

حسین فیض الهی با اشاره به اجرای پروژه مهر در شهرستان بهار گفت: پروژه مهر به منظور آماده سازی فضای آموزشی برای حضور دانش آموزان در مدارس و شروع بانشاط بهار تعلیم و تربیت از اوایل تابستان با حضور کمیته های مختلف از جمله تعمیر و تجهیز، تایید صلاحیت، ساماندهی و ... آغاز به کار می کند.

وی افزود: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته؛ سالتحصیلی بدون دغدغه در شهرستان آغاز شده و هیچ کلاس بدون معلمی نداریم.

وی اظهار داشت: ۱۵۰۰ نوآموز در ۶۶ کلاس در آموزشگاه ها حضور دارند و ۹۰ درصد از نوآموزان سنجش شده اند.

وی ادامه داد:  ۱۲۰۰ نفر نیرو در شهرستان بهار در حوزه آموزش، اداری و دانشجو معلمان وجود دارد و ۱۴ هزار دانش آموز در ۵۵۰ کلاس درس و در ۱۳۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم بازنشستگی تعدادی از فرهنگیان، با حمایت های اداره کل، نیروهای مورد نیاز از محل ماده ۲۸ و دانشجو معلمان تامین شد.

وی توجه به مسائل پرورشی را از اولویت ها برشمرد و گفت: توجه به مسائل پرورشی و تربیت دانش آموزان در کنار مسائل آموزشی قرار دارد و امسال «طرح مدرسه امین» با مشارکت آموزش و پرورش و حوزه علمیه در جهت تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی دانش آموزان در ۲۲ آموزشگاه شهرستان بهار، اجرا خواهد شد.

وی برگزاری جشن قرآن از دهم تا هجدهم مهرماه امسال را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: جشن قرآن با هدف روخوانی صحیح قران برای دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی، برگزار می شود.

فیض الهی به اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: نماز جماعت در مدارسی که امکان و زیرساخت برگزاری نماز جماعت وجود دارد، اقامه می شود.

وی افزود: در جهت جبران مسائل آموزشی در دوران کرونا و کیفیت بخشی آموزشی، آموزش های مکمل در نظر گرفته شده و تشکیل دوره های آموزشی همکاران جدیدالورود، برگزاری آزمون در آموزشگاه ها و تلاش برای توازن رشته ای دانش آموزان مورد توجه است.

وی با تأکید و توجه به رشته های فنی و حرفه ای گفت: آموزش مهارت های مختلف به دانش آموزان بخشی از سند تحول بنیادین است تا دانش آموزان را برای ورود به بازار کار آماده کنیم و خوشبختانه تجهیزات خوبی در آموزشگاه ها وجود دارد.

وی توجه به امر ورزش را یکی از سیاست های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در این راستا طرح شهید سلیمانی اجرا می شود و احداث زمین چمن در سه آموزشگاه امام مهدی (عج) بهار، رسول آباد و حسن قشلاق و گسترش وسایل ورزشی و فراهم نمودن زیرساخت ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان بهار گفت: علیرغم همکاری و فعالیت خیرین، در شهرستان نیازمند فضای آموزشی هستیم

وی ادامه داد: در شهرک فرهنگیان بهار با مشکلات عدیده‌ ی کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و علیرغم اینکه زمین تامین شده، پیشرفت کمی دارد.

وی تصریح کرد:  آموزش تنها به عهده آموزش و پرورش نیست و خانواده ها در قبال دانش آموزان وظیفه دارند و در راستای تعامل بهتر، ارتباط با نماینده انجمن اولیا و مربیان بیشتر شده است.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار اعلام کرد: بر اساس ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس هر گونه تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است و چنانچه دانش آموزی در انجام وظایف خود بر اساس ماده ۶۸ آیین نامه اجرایی قصور و کوتاهی کرد و دچار تخلف شد، برخورد با دانش آموز متخلف باید بر اساس ماده ۷۶ و با توجه به یکی از شرایط مواد ۷۸، ۷۹، ۸۰ و با توجه به توضیحات ماده ۸۱ اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، گفت: ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان بهار در سه طبقه از محل خیری آغاز شده و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: آموزشگاه ۱۴ کلاسه علیزاده با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آموزشگاه ۱۲ کلاسه بنیاد برکت، آموزشگاه چهار کلاسه وهنان، ۹ کلاسه حضرت فاطمه پرلوک، ۳ کلاسه یاسر در خوشاب علیا و سه کلاسه قشلاق از جمله پروژه‌های نیمه تمام هستند، که برای تکمیل اعتبار نیاز دارند.

وی اظهار داشت: آموزشگاه ۹ کلاسه آقامحمدی تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.

 

زهرا طالبی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی