سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/7/23 19:14:17
دهیار روستای حسین آباد عاشوری:

نبود شغل پایدار منجر به مهاجرت جوانان از حسین آباد عاشوری شده است

مجید رحیم بخش کارشناس حقوق، دهیار روستای حسین آباد عاشوری که از اواخر سال ۹۷ دهیاری این روستا را بر عهده گرفته از روستا، مشکلات آن و اقدامات انجام شده برای آن می گوید.

شناسه خبر: 12906

 

به گزارش نشاط شهر، روستای حسین آباد عاشوری یکی از پر جمعیت ترین  روستاهای بخش مرکزی  شهرستان بهار با ۳۲۱۲ نفر جمعیت به تفکیک ۱۶۳۴ مرد و ۱۵۹۳ زن می‌باشد؛ لازم به ذکر است که می توان به دلیل وجود باغ نظری در این روستا، از نام حسین اباد عاشوری نیز به عنوان روستای هدف گردشگری نیز یاد شود. 

 

دهیار حسین اباد عاشوری در ادامه از نقاط قوت اقتصادی روستا و همچنین  معضلات و مشکلات آن به خبرنگار ما گفت:  کشاورزی و باغداری شغل اکثریت روستائيان است و تولید انگور نیز از مهم ترین محصولات ما می‌باشد. 

 

وی درباره ی شاخص ترین مشکلات روستای حسین اباد عاشوری چنین عنوان کرد: بیکاری و نبود اشتغال دائمی و پایدار با درآمد کافی از مهمترین علل مهاجرت در این روستا می‌باشد؛ البته ناگفته نماند که مهاجرت هم از مشکلات مشترک روستاها و شهرها شده است چرا که مهاجرت روستائیان، هم برای روستا و هم برای شهرها مشکلاتی را در پی خواهد داشت که این مسئله نیز  نیازمند چاره جویی فوری و اثر بخشی موثر است.

 

 رحیم بخش همچنین مهم ترین نیارهای روستا را ترتیب بندی نمود و در وهله اول احداث فضای ورزشی مناسب را اولویت نخست روستا و جوانان حسین اباد عاشوری ذکر کرد.

 

دهیار روستای حسین اباد عاشوری فعالیت های سالجاری خود در راستای بهبود وضعیت روستا و نیز معیشت روستائيان را  چنین برشمرد:

آسفالت خیابان شهید مطهری، بازنگری طرح هادی روستا، جدولگذاری چندین کوچه، احداث سرویس بهداشتی عمومی با کمک خیرین روستا، برطرف کردن نشت های لوله آب در سطح روستا، ایجاد اتحاد بین کشاورزان جهت اهدای آب کشاورزی به اهالی از طریق لوله گذاری از چشمه به مخزن آب لوله کشی روستا و برطرف کردن موقت کمبود آب در اوایل سال ۱۴۰۱، برگزاری محفل انس باقرآن با حضور قاریان بین المللی، بیس ریزی کوچه ها و معابر روستا جهت مسطح شدن و تسهیل عبور و مرور اهالی، بازدید از نانوایی ها و حضور در ادارات مختلف جهت طرح و حل مشکل روستا، تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی، آبرسانی با تانکر به منازلی که دچار مشکل بی آبی هستند و همچنین چند مرحله برنج و شکر و قند و چای از اقلام تنظیم بازار به قیمت دولتی به اهالی حسین آباد تحویل داده شده است. 

 

 وی در ادامه فعالیت های انجام شده در روستا را چنین بیان کرد: حضور مسئولین اداره آب و امور آب شهرستان بهار و نماینده کشاورزان روستا در صحراهای روستا و بازدید از چشمه های نزدیک معدن جهت لایروبی این چشمه ها، ساخت پل فلزی جداول سطح روستا به دلیل نامناسب بودن این پل ها و رفع مشکل عبور ومرور وسایل نقلیه را نیز می توان اشاره نمود. 

 

دهیار روستای حسین اباد عاشوری در ادامه تصریح داشت: باتوجه به وجود مشکل عبور و مرور در محوطه روبروی غسالخانه در آرامستان روستا، لوله گذاری روبروی غسالخانه انجام گردید و همچنین اصلاح خاموشی های معابر با همکاری نیروهای اداره برق، انتقال لوله به مناطقی از روستا جهت نصب و انتقال آب به جدول، 

نصب تانکر ثابت در محله ای از روستا که دچار بی آبی شده و پرکردن آن با آبرسانی توسط تانکر های سیار اداره آبفای شهرستان بهار از دیگر عملکردهای این دهیاری بوده است.

 

رحیم بخش خاطر نشان کرد: جهت تسطیح و جدول گذاری کوچه های نامسطح در روستا، اقدامات لازم انجام گرفت و راه اندازی شماره کارت مجازی دهیاری جهت تسهیل در واریز عوارض نیز صورت گرفت.

 

در میانه مصاحبه وی به اقدامات و پیگیری‌های خود و شورای اسلامی روستای حسین آباد عاشوری در ابعاد فرهنگی و مذهبی و اموزشی اشاره ای کرد و افزود: برگزاری جلسه با انجمن صنایع دستی استان همدان جهت اشتغال زایی برای جوانان در سطح روستا، حضور مسئول شرکت یاس سپاه در روستا در زمینه اشتغال زایی وجشنواره انگور و جلسه با باغداران جهت عرضه مستقیم محصولات باغداران به بازار، توزیع پرچم به منازل جهت نصب بر سردر به مناسبت عیدغدیر، جلسه با انجمن صنایع دستی همدان جهت کارآفرینی در روستا، برنامه‌ریزی جشن های عید غدیر و اعیاد دیگر درسطح روستا با توزیع بسته های فرهنگی و معیشتی و توزیع گوشت قربانی در روستا و همچنین برگزاری کاروان های شادی و موارد متعدد دیگر انجام شده است.

 

دهیار روستای حسین آباد عاشوری در ادامه اظهار داشت: مشکلات روستای حسین آباد عاشوری به عنوان یکی از پرجمعیت ترین  روستاهای بهار کم نبوده و از مسئولین و متولیان امر خواستاریم که به این روستا نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوانیم با بسترسازی مناسب زمینه ساز رشد و پیشرفت روستا و روستائيان آن و همچنین در ادامه شهرستان بهار باشیم.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی