سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/7/26 16:28:14
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ:

حیثیت ملی یک کشور به ورزش و سلامت مردم آن کشور گره خورده است

توسلی : بعد از امنیت کشور، ورزش در اولويت برای سلامت‌ مردم قرار دارد چراکه حیثیت ملی یک کشور به ورزش و سلامت مردم آن کشور گره خورده است و همچنين زمانی که پرچم کشوری در مسابقات ورزشی به بالا افراشته می‌شود موجب غرور ملی خواهد شد و بی توجهی به ورزش نیز تبعات زیادی خواهد داشت.

شناسه خبر: 12918

 

به گزارش نشاط شهر، نشست رؤسای هیئات و پیشکسوتان ورزشی شهرستان بهار با دکتر توسلی نماينده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان، هيئت همراه و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، با هدف بررسی و تسریع مشکلات حوزه ورزش شهرستان بهار در سالن اداره ورزش و جوانان شهر بهار برگزار شد.

 

در این جلسه مشکلات و کمبود های حوزه ورزش و جوانان شهرستان بهار از جمله؛ نبود تجهیزات کافی برای ورزشکاران، بازسازی زیر ساخت‌ ها و سقف سالن های ورزشی، درخواست ساخت‌ زورخانه دولتی، فعال کردن سالن های ورزشی غیر فعال و... توسط رؤسای هیئات ورزشی شهرستان بهار تشریح شد. 

 

در این نشست فتح الله توسلی، نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده بهار و کبودرآهنگ مطالبات شما را در هر حوزه ای از جمله ورزش و جوانان با دقت دنبال میکنم و اما یکسری شرایط موجود است که خارج از اراده ماست اما آنچه که در توان هست قطعا انجام می‌دهیم. 

 

وی افزود : بعد از امنیت کشور، ورزش در اولویت برای سلامت‌ مردم قرار دارد چراکه حیثیت ملی یک کشور به ورزش آن کشور گره خورده است و همچنین زمانی که پرچم کشوری در مسابقات ورزشی به بالا افراشته می‌شود موجب غرور ملی خواهد شد و بی توجهی به ورزش دارای تبعات زیادی است.

 

فتح الله توسلی نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: در بحث تامین و تجهیزات، سالن های غیر فعال نباید به هیچ عنوان در شهرستان بهار وجود داشته باشد و باید با تامین نیاز ها سريع فعال گردد و دربحث سالن باستانی اعتباراتی را  کسب کردیم که به زودی انجام می‌شود و همچنین برای سالن صالح آباد نیز اعتبار کسب کردیم. در رابطه با مهاجران نیز آبیاری باید بررسی شود تا اعتبارات کسب شوند.

 

در ادامه علی حقیقی،مدیر کل ورزش و جوانان در جمع رؤسای هیئات ورزشی شهرستان بهار اظهار کرد: شهرستان بهار با توجه به رؤسای  علاقمند به حوزه ورزش و جوانان، سوابق ورزشی درخشانی را دارد.

 

حقیقی ادامه داد: با توجه به وجود سالن های ورزشی در دستگاه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، سپاه و دانشگاه شهرستان، به ازای هر نفر ۶۲ سانتی متر فضای ورزشی رو باز و سرپوشیده را داریم که البته این فضا عمدتا به صورت روباز است.

 

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر پروژه های نیمه تمام نیازمند اعتبارات هستند که امیدواریم با تلاش بتوانیم این اعتبارات را کسب نماییم. سالن ورزشی مهرورزان که سالن شهید چراغی نام گذاری شده است؛ این سالن حدود ۱۵۰۰ نفر است و سالن استاندار شهرستان بهار است که در چندین شهرستان هم به صورت متحد از این دست سالن ها ساخته شده است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبار ۱۸۴ میلیاردی برای حوزه ورزش و جوانان سطح استان لحاظ شد که سهم شهرستان بهار از این اعتبار ۲۷ میلیارد تومان است. با توجه به مصوبات یک تخصیص اولیه را برای کل استان لحاظ کردیم مبنی بر اینکه پروژه باستانی و استخر بانوان را بتوانیم در یک مرحله بالاتر پیش ببریم همچنین زمین مهاجران و سایر پروژه هایی که باتوجه به پیشرفت فیزیکی که دارند در حال انجام شدن میباشند و همچنین لالجین هم با توجه به پتانسیلی که دارد نیازمند یک سالن ورزشی استاندارد است.

 

وی نیز اذعان کرد: استان همدان میزبان المپياد برتر ورزش زورخانه ای در دانشگاه آزاد همدان است و در این المپیاد ورزشکارانی از ۲۶ استان حضور یافتند. شهرستان بهار نیز می‌تواند در همه حوزه های ورزشی میزبان مسابقات باشد و سهمیه کسب کند. 

 

حقیقی خاطر نشان کرد: می‌طلبد که در این شهرستان یک سالن‌ تخصصی برای ورزش های رزمی احداث شود. همچنین ورزش های باستانی این شهرستان قدمت زیادی دارد و برای این حوزه اعتباراتی مصوب شده و تخصیص پیدا کرده است و تلاش ما این است که هرآنچه که امکان پذیر است بتوانیم برای ورزش های باستانی شهرستان انجام دهیم.

 

وی در پایان گفت : رشته های ورزشی والیبال، کشتی و بستکبال شهرستان بهار در استان و کشور درخشیدند و با توجه به مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد تمام تلاش ما این است که بتوانیم این مسائل و مشکلات را با همت مسئولین ارشد شهرستان، نمایندگان محترم و مسئولین استان همدان رفع کنیم.

 

در پایان جلسه مقرر شد که با بررسی و پیگیری های مجدد اقداماتی انجام شود.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی