سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته ۱۰ نقطه عمده آلودگی هوا در این شهرستان شناسایی و منشأ آلایندگی مشخص شده است، گفت: در این مدت بیش از ۹۵ درصد آلودگی هوا ناشی از بوهای مشمئزکننده کاهش یافته است.

شناسه خبر: 12923

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، روح‌الله نباتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت قرارگیری شهرک صنعتی بهاران طوری است که در جهت وزش باد به شهر بهار قرار دارد، اظهار کرد: به علت اشرافیتی که این شهرک به شهر دارد، در سال‌های گذشته آلایندگی‌ها موجب اذیت و ناراحتی مردم شده بود.

وی با اشاره به اینکه برای هر واحد به فراخور تولید و نوع آلایندگی جلسات متعددی تشکیل شده است، تصریح کرد: پیگیری‌های مستمر باعث شد شاهد کاهش میزان زیاد آلودگی هوا و انتشار بوهای مشمئزکننده و آلاینده‌ها در شهر باشیم.

فرماندار بهار با بیان اینکه بوی مشمئزکننده از واحدهای آلاینده قابل تمایز است، اظهار کرد: استاندارد و شاخص معینی برای سنجش بو وجود ندارد اما با این حال مردم انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر را تشخیص داده و اذیت می‌شوند و دادخواهی می‌کنند و ما و دستگاه‌های متولی موظف به پیگیری و رسیدگی هستیم.

نباتی با اشاره به اینکه آلودگی در شهر تنها در مواردی استثنایی و بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر تیمی تشکیل شده که بلافاصله با انتشار بو پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و تاکنون بارها به نقاط مختلف مراجعه و بلافاصله انتشار را متوقف کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: در صورت انتشار بو بلافاصله تذکر داده می‌شود و واحد آلاینده اجازه فعالیت در آن بخشی که آلودگی منتشر می‌شود، ندارد و باید در صدد رفع مشکل باشد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی