سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/7/30 18:13:54
فرماندار بهار در بازديد از کارگاه خوشنویسی مشق مهر:

وظیفه ما در قبال هنر، انتقال آن به نسل های آینده است

روح اله نباتی: دولت هایی وجود دارند که در انواع مختلف سعی می‌کنند هنر، فرهنگ و تمدن ایران را تضعیف کنند. وظیفه و تکلیف ما در قبال این هنر که از نياکان و بزرگان به ما رسیده است، حفظ هنر و ارزش ها و انتقال آن به نسل های آینده می‌باشد .

شناسه خبر: 12929

 

به گزارش نشاط شهر، کارگاه خوشنویسی مشق مهر به همت انجمن خوشنویسان بهار و همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به مناسبت هفته خوشنویسی با محوریت اشعار حکیم نظامی گنجوی و سایر موضوعات آزاد، با حضور فرماندار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و تعدادی از خوشنویسان و هنرمندان شهرستان و جمعی از مسئولین در کتابخانه عمومی آیت الله بهاری برگزار شد.

 

روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در بازديد از کارگاه خوشنويسي مشق مهر با تبریک هفته خوشنویسی عنوان کرد: خوش نویسی هنر بسیار زیبایی است که ارزش و زیبایی آن در خط فارسی زیباتر نمایان می‌شود.

 

وی افزود : در خط و زبان فارسی ذوق هنری خاصی نهفته است و این خط از دارایی های ارزشمند کشور ما است و یکی از نقاط قدرت تمدن ما می‌باشد. با مراجعه به نقاط مختلف دنیا،  میتوانیم خط و زبان فارسی را ببینیم بنابر این همه باید سعی کنیم این هنر، ارزش ،فرهنگ و تمدن خود را حفظ کنیم و به آیندگان منتقل نماییم .

 

نباتی،ادامه داد : شایسته است تا جایی که امکان دارد به جای استفاده از کلمات بیگانه، معادل آن را در زبان فارسی استفاده نماییم.

 

وی نیز اظهار داشت: در فضای مجازی نوشتن متون ادبی بسیار کاهش یافته. عمل نوشتن و همچنین کتاب خوانی را نباید از خود دور کنیم، نوشتن را افزایش دهیم چرا که سبب قوی تر شدن تمدن و فرهنگ، گسترش آن در دنیا می‌شود و به یکی از مؤلفه های قدرت ما تبدیل خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان بهار خطاب به خانواده ها و جوان ها گفت: دولت هایی وجود دارند که در انواع مختلف سعی می‌کنند هنر، فرهنگ و تمدن ایران را تضعیف کنند. وظیفه و تکلیف ما در قبال این هنر که از نياکان و بزرگان به ما رسیده است، حفظ هنر و ارزش ها و انتقال آن به نسل های آینده می‌باشد.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید‌.

منصور سرمدی

 

 انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی