سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه شورای اداری به ریاست استاندار همدان و با حضور فرماندار بهار، نماینده بهار و کبودراهنگ و جمعی از مدیران کل استان و رؤسای ادارات بهار در محل فرمانداری بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12951

 

به گزارش نشاط شهر، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با توجه به اینکه از اصحاب رسانه خواستار شد تا مصوبات و اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان را از مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه ‌کنند، افزود:  با توجه به مردمی بودن دولت سیزدهم، اصحاب‌رسانه می‌توانند مصوبات و اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان را از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران مربوطه مطالبه کنند. 

 

این مقام مسئول‌ اذعان کرد: یکی‌از حُسن‌های تبیین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در شهرستان‌ها این است که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، مردم در جریان ریز پروژه‌ها و طرح‌های مصوب قرار خواهند گرفت. 

 

وی اظهار کرد: مردم شهرستان بهار، دلاور مردان عرصه ایثار و مجاهدت‌اند همانند دیگر شهرستان‌ها در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها، با شجاعت و دلیرمردی در مقابل دشمنان ایستادند.

 

استاندار همدان با بیان اینکه کلیه نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان با بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان، بازسازی و رفع خطر خواهد شد، عنوان کرد: از اهداف سفر به شهرستان بهار، تبیین مصوبات و اعتبارات سفر پر برکت رئیس جمهور به استان همدان است.

 

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات چهار وزارتخانه که قابل توجه نیز بودند، اخیرا ابلاغ شده است؛ از نکات کلیدی در مصوبات سفر این است که سرفصل برخی اعتبارات بین سازمان برنامه بودجه کشور و دستگاه مربوطه تقسیم شده است. 

 

استاندار همدان با توجه به‌ اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بهار، در اولویت است ادامه داد: علاوه بر پیگیری‌هایی که در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان انجام خواهیم داد، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیری‌های لازم از مجموعه خود برای جذب اعتبار مرتبط را داشته باشند. 

 

قاسمی فرزاد بیان کرد: تبیین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان باعث می‌شود تا هم دستگاه‌های استانی بر پروژه‌ها و طرح‌های تصویب شده اشرافیت پیدا کنند و هم فرمانداران در جریان جزئیات و ابهامات آن‌ها قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مجدانه که در سطح کشور توسط مسئولین و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، صورت می‌گیرد اعتبارات در نظر گرفته شده به زودی محقق خواهد شد.

 

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: در حوزه بازسازی فضاهای آموزشی استان به ویژه شهرستان بهار می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد و برای هماهنگی و دعوت از خیرین کشور در عرصه‌ی مدرسه‌سازی، برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد.

 

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان از مردم و کشاورزان شهرستان برای اقدامات و کمک های خداپسندانه ک در نذر آب برای همدان قدم برداشتند تشکر می‌کنم.

 

در ادامه روح اله نباتی فرماندار بهار اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در مجموع حدود ۳۸۰ هکتار به حریم سیاسی شهر بهار اضافه خواهد شد؛ این حرکت باعث می‌شود تا چندین سال برای تأمین مسکن در شهرستان بهار مشکلی نداشته باشیم.

 

نباتی خاطر نشان کرد: بودجه اختصاص یافته در سفر ریاست جمهوری برای شهرستان بهار ۳۶۰ میلیارد تومان بود که این رقم دوبرابر شد و به رقم  ۸۷۸ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی بابیان اینکه بالغ بر ۱۷۰۰ نفر برای مسکن ملی درشهرستان بهار ثبت نام و تأیید نهایی شده‌اند، ادامه داد: بخشی از پروژه نهضت مسکن که از سال های گذشته آغاز و نیمه کاره مانده بود به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

فرماندار بهار خاطرنشان کرد: پروژه زیرگذر ایست بازرسی شهید زارعی شهرستان بهار به مرحله پایانی پیشرفت فیزیکی رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

 

این مقام مسئول‌ اذعان کرد: پروژه زیر گذر شهید زارعی قبل از اربعین سال جاری قابل بهره برداری بود اما به دلیل مشکلات فنی در زیرسازی و با آزمایش‌های انجام شده اجازه بهره‌برداری صادر نشد و پس از رفع ایرادات به بهره برداری خواهد رسید بدین ترتيب در حال حاضر  چند اکیپ در حال اجرای عملیات به نحو مطلوب هستند و به زودی برای رفاه مردم به افتتاح خواهد رسید.

 

نباتی تصریح کرد: زیر گذر شهرک صنعتی بهاران از دیگر پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است که با افتتاح این پروژه، تردد به شهرک صنعتی چندین کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

 

نباتی گریزی به احداث پل حسام آباد زد و ادامه داد: این پروژه ملی نیمه کاره در مسیر تهران، سنندج واقع شده است و همانند پروژه های دیگر در اولویت برای افتتاح می‌باشد.

 

نباتی یادآور شد: زیرگذر طاهرلو از کنارگذر همدان و بعد از لالجین به سمت روستای طاهرلو قرار دارد که از پروژه های مهم شهرستانی بشمار می‌رود و هم اکنون اجرای آن در مراحل نهایی قرار دارد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بزرگترین پروژه عمرانی در شهرستان بهار تعریض و چهاربانده کردن جاده گردشگری بهار (جاده علیصدر از همدان به سمت گل تپه) می‌باشد؛ طرح چهار بانده شدن این پروژه آماده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تاکنون ۳ کیلومتر این پروژه به صورت جهادی و با امکانات شهرستان انجام شده است.

 

وی گفت: برای تکمیل پروژه گردشگری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن مصوب و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده است.

 

نباتی تصریح کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی بهار نیز از دیگر پروژه‌های حائز اهمیت شهرستان است که ساختمان و تجهیزات فیزیکی این درمانگاه صددرصد مجهز شده و با انتخاب نیروهای متخصص، این پروژه نیز به افتتاح خواهد رسید.

 

روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار با ذکر اینکه در شهرستان بهار وفاق قابل قبولی بین فرمانداری، امامان محترم جمعه، نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی وجود دارد، بیان کرد: شهرستان بهار محیط بسیار مناسبی برای خدمت، تحول و درنتیجه رضایت عموم مردم شهرستان است.

 

در ادامه فتح اله توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ در جلسه شورای اداری اظهار کرد: طرح اصلاح جدول ۴ در ۴ را با امضا ۱۹۵ نفر در مجلس به تصویب رساندیم.

 

وی گریزی به اغتشاشات و اعتراضات اخیر زد و گفت: هدف ترویست ها در اعتراضات، اجرا نشدن پروژه ها می‌باشد چرا که اغتشاشات ناامنی را با خود به دنبال دارد.

 

وی جاده همدان به گل تپه را از جاده های مهم دانست و اظهار کرد: جاده همدان به گل تپه یک راه شریانی است و در همین راستا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و قابل جذب اعتبار بیشتری است و فورا باید شروع شود.

 

نماینده بهار و کبودراهنگ با بیان اينکه با چالش جدی برق مواجهیم، اظهار کرد: سرقت کابل های برق باید کنترل شود چرا که این موضوع امنیت و آسایش مردم را به خطر می اندازد.

 

فتح اله توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ در خاتمه نوید کارهای بزرگ تر در سال آینده با اعتبارات استانی و شهرستانی را به مردم می داد تا شاهد توسعه ملی باشیم.

 

گفتنیست در حاشیه این جلسه، استاندار همدان به همراه فرماندار بهار و جمعی از مدیران کل و رؤسای شهرستان از باشگاه سوارکاری آذرخش در یکن آباد و گلخانه نرگسی واقع در روستای دستجرد بازدید کردند.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی