سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/24 22:23:53
فرماندار شهرستان بهار:

برای گسترش فرهنگ مدرسه سازی باید تمام تلاش خود را به کار گیریم

شب گذشته بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بهار با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار شهرستان بهار ، سرپرست آموزش و پرورش بهار و جمعی از مسئولین و کارشناسان استانی و شهرستانی و اعضای مجمع خیرین و نیکوکاران شهرستان بهار در تالار پذیرایی بهاران برگزار شد.

شناسه خبر: 13001



به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار با تقدیر و تشکر ویژه از زحمات خیرینی که قلب و دل آنها برای کار خیر می‌تپد، اظهار داشت: مجمع خیرین یکی از بزرگترین تشکل ها در کنار مجمع خیرین سلامت در کشور است و شاهد اقدامات بسیار خوبی از این مجمع بودیم. برخی از مدارس کشور به همت خیرین ساخته شده است که تاثیر بسیار زیادی در تقویت کیفیت آموزشی داشته است.




وی تاکید کرد: خیرین نیز همچون معلمان تاثیری مهم را در فهم، بصیرت و دانش انسان می‌گذارند. برای گسترش فرهنگ مدرسه سازی در کشور باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی بیان کرد: بدون تردید کار خیرین بسیاری از دل ها را روشن خواهد کرد و بسیاری از انسان ها را از جهالت بیرون خواهد آورد و  اجر و پاداش خیرین نزد خداوند متعال است.



همچنین در این مراسم حسین فیض الهی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بهار با تشکر از خیرینی که همواره برای توسعه فضای آموزشی و پرورشی کمک می‌کنند، عنوان کرد : خیرین با اندیشه های پاک و زلال زمینه رشد و توسعه فرهنگ، آموزش کشور و شهرستان را رقم می‌زنند و بدون حمایت و همکاری خیرین رشد و توسعه امکان پذیر نخواهد بود.


وی افزود: این خیرین همواره در گسترش فضا های آموزشی و فرهنگی و پرورشی ما را همراهی می‌کنند.

فیض الهی ادامه داد: خیرین تجسم عینی و عملی ایثار و از خود گذشتگی هستند. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بحث تعلیم و تربیت است و این واژه بسیار مقدس است و تعلیم و تربیت بدون یک فضای آموزشی و فرهنگی که به دست خیرین ساخته می‌شود امکان پذیر نیست.


حسین فیض الهی به تشریح گزارشی از وضعیت پروژه های آموزش و پرورش شهرستان بهار پرداخت و گفت: یکی از اهداف مهم مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان توسعه پایدار است که با رشد آموزش و پرورش امکان پذیر است.

وی بیان داشت : در شهرستان بهار به همت خیرین اقدامات بسیار خوبی در کنار کمک هایی که دولت کرده انجام شده و شاهد پیشرفت های فضای آموزشی در شهرستان بودیم و خواهیم بود. محوری ترین هدف عمده در بخش عمران آموزش و پرورش بحث تکمیل پروژه های نیمه تمام بود.

وی اذعان داشت: در بعضی از پروژه ها که در سطح شهر و در برخی از روستا ها در حال انجام است و نیاز است که انجام شود بحث شهرک فرهنگیان می‌باشد که از لحاظ جمعیت درحال رشد و توسعه است و متأسفانه فضا های آموزشی که در اینجا داریم با تراکم بالای دانش آموزی در دو آموزشگاه، حصرت زهرا و باباطاهر قرار گرفته است و متأسفانه کمبود دارد .

وی گفت: متاسفانه مدرسه دخترانه محبی بسیار فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد. همچنین در شهرک فرهنگیان با توجه به احداث مسکن مهر نیاز به احداث یک مدرسه وجود دارد. پژوهش سرای دانش آموزی نیز فرسوده می‌باشد و نیاز به باز سازی دارد.
آموزشگاه نه کلاس ابتدایی فاطمیه روستای سیمین، آموزشگاه سه کلاس مولوی، آموزشگاه دوازده کلاس ابتدایی در مسکن مهر، آموزشگاه نه کلاس قدس و آموزشگاه دوازده کلاس محبی از جمله مدارسی هستند که نیاز به تخریب و باز سازی دارند.

حسین فیض الهی در پایان از اعضای مجمع خیرین و نیکوکاران و مدیران مدارس و مسئولین استانی و شهرستانی تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم با حضور فرماندار شهرستان و مسئولین استانی و شهرستانی از چند خیر مدرسه ساز در شهرستان بهار تقدیر به عمل آمد.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.
فاطمه بدرلو
انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی