سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

علی محمد پناه فارغ تحصیل رشته مهندسی مکانیک ماشین های ریلی دانشگاه علم و صنعت تهران، بنیان گذار شرکت تجهیزات پزشکی و یک فعال سرمایه گذار می‌باشد.

شناسه خبر: 13005

 

به گزارش نشاط بهار، علی محمد پناه در ابتدا سخن خود را با اشاره امیدواری و امید به آینده پرداخته و گفت: بسیاری از افراد امیدواری را معمولا در کنار خوش‌بینی قرار میدهند در حالی که باید این تعریف را اصلاح کنیم چرا که در این صورت میتوانیم به تعریف منسجمی برسیم. 

 

وی در تعریف امیدواری و خوش‌بینی گفت: بسیاری از افراد که در حوزه روان شناسی هستند؛ امیدواری را به ویژگی و توانایی افراد در ساختن آینده ای مطلوب تعریف میکنند و خوش‌بینی را به معنا، انتظار وقوع یک رویداد مثبت در آینده میدانند.

 

علی محمد پناه در ادامه افزود: فرد امیدوار اراده لازم را در جهت رسیدن به اهداف خود دارد، اراده شرط لازم برای رسیدن به هدف تعیین شده می‌باشد اما به تنهایی کافی نیست.

 

وی ادامه داد: در کنار امیدواری بحث قدرت نیز وجود دارد، بدین معنا که انسان امیدوار اگر بر سر راه رسیدن به اهداف با موانع مواجه شود راه تازه ای را برای رسیدن به آن هدف مشخص میکند.  

 

وی ادامه داد: معمولا امید با مسئله ای به نام احتمال هم پوشانی دارد چرا که اگر زندگی را مانند یک سیستم بدانیم افراد درون این سیستم پیوسته در حال احتمال دادن به وقوع اتفاق و شرایط جدید میباشند؛ بدین معنا که امیدواری برای مسئله ای تعریف میشود که وجود ندارد و در آینده قرار است به آن برسیم. 

 

وی در تصریح عوامل پیشرو بر امیدواری گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده ما با عوامل درونی که به شخص وابسته و عوامل بیرونی که شخص در آن ها دخیل نمیباشد مواجه هستیم.

 

وی بیان کرد: امیدواری دارای ابعاد گوناگون نظیر امید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میباشد که مجموعه این موارد امیدواری را برای یک شخص تعریف میکنند لازم به ذکر است که نا امیدی در سال های اخیر بیشتر شده چرا که نا امیدی در نبود امید تعریف میشود.

 

وی در توضیح علت مهاجرت های اخیر در کشور اینگونه گفت: متاسفانه نرخ مهاجرت در سال های اخیر رو به افزایش بوده و این عامل بیشتر در میان نخبگان و جوانان شیوع پیدا کرده و افراد اهداف خود را در خارج از کشور دنبال میکنند نا گفته نماند که طبق آمار از سال های ۲۰۱۰ الی ۲۰۲۰ قریب به پانصد هزار نفر در ایران مهاجرت کردند که این نرخ در دو سال اخیر به یک سونامی تبدیل شده و علت اصیل آن کاهش امید به آینده میباشد.

 

علی محمد پناه در ادامه گفت: در سال های ۹۲ الی ۹۷ نرخ امیدواری در کشور بالا بوده و علت آن را میتوان کاهش تحریم، شکل گرفتن کسب و کار، ایجاد مشاغل جدید، رشد و سرمایه گذاری که برای رشد و توسعه کشور از عوامل مهم و پایه ای هستند، دانست حائز اهمیت میباشد که ما هم اکنون نیاز داریم که جوانان ما امید به آینده داشته باشند و کشور ناگزیر است برای هموار تر کردن، ریسک های داخلی و خارجی را کاهش دهد.

 

وی عوامل موثر در امیدواری را بدین گونه بیان کرد: از جمله عواملی که میتواند نرخ امیدواری در کشور را بالا ببرد اصلاح شرایط اقتصادی، ایجاد فضای آزاد سیاسی اجتماعی، اصلاح در ساختار بروکراسی کشور و ایجاد رسانه های آزاد برای بیان مطالبات گوناگون، اشاره کرد‌.

 

علی محمد پناه در پایان اشاره ای به سخن مقام معظم رهبری داشته و گفت: طبق فرمایشات رهبری امید اتفاق نمی افتد مگر دغدغه همه افراد بیان شود و مسئولین خودشان را نماینده های حقیقی برای مطالبات و رفع مشکلات در مسیر رسیدن به آینده بدانند و به پتانسیل ها و ویژگی های ساختاری و اقتصادی بپردازند تا بتوانند مسیر را هموار تر کنند.

 

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی