سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/26 23:56:04
فرمانده سپاه ناحیه بسیج مقاومت شهرستان بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسيج در سطح شهرستان بهار

سرهنگ مهدی هندی ورکانه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بهار از برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه همزمان در فرار رسیدن هفته بسيج خبر داد.

شناسه خبر: 13009

 

به گزارش نشاط شهر، سرهنگ مهدی هندی ورکانه فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه، به شعار هفته بسيج امسال که "بسيج خدمتگزار مردم" است اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شعار امسال، وظیفه ما تبیین این شعار است .

 

وی نیز در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیری که در کشور صورت گرفت گفت: این هجمه ای که به خاطر قدرت و رشد ایران دشمن در کشور ایجاد کرد و از بابت اینکه ایران در عرصه های مختلف علمی دستاورد های بالایی داشته است با ایجاد فتنه انگیزی در جوانان و نوجوانان و شناخت ایران قوی قصد داشتند که ضعف ایجاد کنند،در حوزه دفاعی امنيتي با توجه به اینکه در ناامن ترین منطقه جهان قرار گرفته ایم،به برکت خون شهدا و حرکت جهادی بسیجیان امنیت پایدار خوبی داشتیم

 

سرهنگ هندی ورکانه ادامه داد : بسیجیان در همه عرصه نقش آفرینی می‌کنند و ما در هفته بسيج وظیفه سنگینی داریم چرا که بسیجیانی که به تازگی به شهادت رسیده اند و شهدایی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی داشته اند و در همه عرصه ها نیز این بسیجیان نقش آفرینی می‌کنند .

 

سرهنگ هندی ورکانه گزارشی مختصر از فعالیت بسیجیان شهرستان بهار ارائه داد و گفت: ما در شهرستان بهار ۶ هزار متر مربع سالن ورزشی با کمک بسیجیان احداث کردیم و این باعث شده که سرانه ورزشی شهرستان بالا رود و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در منطقه های محرو شهرستان شکل گیرد و در حوزات همچون احداث سالن ورزشی،در بالا بردن خدمات در عرصه های بهداشتی با تفکر فاطمی و علوی برگرفته از سیدالشهدا که داشتند ویروس منحوس کرونا نقش آفرینی کردند، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، روحیه دادن و ضد عفونی کردن نقاط، احداث چندین باب خانه در شهرستان بهار که باعث شد سرانه بهداشتی بالا رود در زمان اوج گیری بیماری کرونا با روحیه جهادی خود نقش آفرینی کردند.

 

وی بیان داشت : گروه های جهادی مخلصانه و فداکارانه در ۱۹ محله کم برخوردار با ارائه خدمات پزشکی همچون چشم پزشکی، مشاوره،توزیع پک های بهداشتی، در حوزه دندانپزشکی، و...در نقاط مختلف با تفکر بسیجی حاضر شدند و رایگان ارائه خدمات کردند.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهار گفت : همچنین بسیجیان شهرستان بهار در عرصه اجتماعی خالصانه با احداث و تعمیر چندین باب خانه و ساختمان برای نیازمندان، تهیه وسایل و همچنین در رسیدگی به محلات کم برخوردار بسیجیان با مطالبه گری از شهرداری و شورای شهر به این محلات رسیدگی کنند ، و در عرصه های آسیب اجتماعی مانند:کمپ اعتیاد،پیشگیری از طلاق، ارائه مشاوره نیز نقش آفرینی داشته و در اجرای طرح های مصلحین و طرح تحولی مکتب شهید سلیمانی "ره پویان ولایت" و در عرصه اقتصادی  اجرای طرح هر بسیجی یک کار آفرین نیز بسیجیان تقش آفرینی می‌کنند .

 

وی با بیان اينکه بسيج شجره طیبه است خاطر نشان کرد: هم اکنون که جنگ، جنگ اقتصادی است این بسیجیان هستند که در عرصه جنگ اقتصادی در حال جهاد هستند و در هر جنگی که دشمن راه اندازی می‌کند نقش آفرینند. 

 

سرهنگ‌ هندی در ادامه به تشریح برنامه هفته بسيج امسال با شعار "بسيج خدمتگزار مردم" پرداخت و گفت: یکی از عوامل پیشرفت کشور ما و ایران قوی بسيج است و حدود ۴۰۰ عنوان برنامه در ۱۲۶پایگاه مقاومت بسیج، ۱۲ حوزه مقاومت نیز در سطح شهرستان و ۱۸ قشر بسيج به صورت قرارگاه نیز برگزار می‌گردد. 

 

وی در ادامه به شرح برنامه های هفته بسيج اشاره داشت و گفت: در هفته بسيج ما برنامه های مختلفی همچون؛ همایش های ولایت و دختران انقلاب، مسابقات قرانی و ورزشی در بین پایگاه های مقاومت،یادواره شهدا، جشنواره های هنری همراه با نشست روشنگری، نمایشگاه دستاورد های علمی، افتتاح پروژه های مسکن و مددجویی،افتتاح کارگاه خیاطی و کارگاه اقتصاد مقاومتی، اجتماع بسیجیان و ... برگزار خواهد شد.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی