سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

روز گذشته تور رسانه ای، بازدید از پروژه های شهرداری لالجین به همت شهرداری لالجین و با همکاری روابط عمومی فرمانداری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بهار برگزار شد .

شناسه خبر: 13010

 

به گزارش نشاط شهر، سید رضا موسوی مسئول اجرایی شهر لالجین، یکی دیگر از اقدامات این شهرداری را در حوزه عمرانی پروژه به پیاده راه بازار جاوید دانست و به بازدید از این پروژه پرداخت وگفت: بازار جاوید به عنوان بازار قدیمی لالجین که محل مراجعه همه شهروندان و اهالی بخش لالجین است، نیازمند ساماندهی و زیبا سازی و تبدیل به یک پیاده راه و فضای شهری پویا بود.

 

موسوی افزود :این پروژه به طول 5/2 کیلومتر می باشد و بعد از برنامه ریزی و همفکری با صاحب نظران طراحی و اجرای پروژه سنگفرش این بازار آغاز پیشرفت فیزیکی این پروژه در شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر حدود پنجاه درصد بود و در حال حاضر با پیشرفت 80درصد و اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

 

در ادامه بازدید از پروژه های شهرداری لالجین در سال جاری شهردار لالجین به پروژه ساماندهی سراسری خیابان امام خمینی (ره) اشاره‌ کرد و گفت: این خیابان به عنوان قدیمی ترین خیابان اصلی لالجین از برنامه های جدید این شهرداری است و فاز یک این پروژه در قالب طرح اصلاح جوی و جدول و پیاده رو سازی نیمه شمالی مسیر، حد فاصل چهارراه توحید تا میدان بسیج آغاز شده است 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و این پروژه نیز اعتباری بالغ بر 52 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد که در حال حاضر به ساختمان دانشگاه سابق پیام علمی کاربردی لالجین رسیده و پیمانکار آن نیز مشغول کار می‌باشد.

 

سید رضا موسوی نیز بیان داشت: یکی از برنامه های این شهرداری در راستای تحقق شعار دولت مردمی، توجه به مناطق کم برخوردار در شهر لالجین است که خوشبختانه در اوایل تابستان در مدت کمتر از یک ماه زیر سازی ، جدولگذاری وآسفالت خیابان گنبدان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال انجام گرفت.

 

پروژه احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی نیز از جمله از پروژه های عمرانی شهرداری لالجین بود که خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز از این پروژه بازدید نمودند .

 

موسوی نیز در بازدید از این پروژه گفت: در بوستان مردم نیز با نگرش تقویت زیرساخت های توسعه شهری در یکی از محلات کمتر برخوردار با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال و کیفیت مطلوب به اتمام رسیده که کمتر از دو ماه احداث شد و در هفته دولت به بهره برداری رسید و افتتاح آن نیز انجام شد و تقدیم ورزشکاران و جوانان لالجین خواهد شد. 

 

وی همچنین در ادامه بازدید از پروژه زمین فوتبال چمن مصنوعی به پارک مردم که واقع در کنار این پروژه زمین چمن بود اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه ی فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز شهری، "پارک مردم" که در گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده بود ادامه این پارک را انتهای خیابان سی متری حافظ در قالب اجرای فضای سبز ،با روشنایی و خریداری و نصب مجموعه وسيله بازی کودکان اجرایی شد 

 

شهردار لالجین نیز گفت: با اقداماتی که صورت گرفت اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است و در سال آینده افزایش پیشرفت فیزیکی پارک را نیز اجرایی خواهیم کرد .

 

شهردار لالجین در بخش دیگری از سخنان خود به سایر پروژه های عمرانی اشاره کرد وگفت: از ابتدای سالجاری در حوزه اجرای آسفالت معابر شهر با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال بیش از سی هزار متر مربع آسفالت ریزی شد و باتوجه به اینکه افرادی طی چهار سال گذشته و جهت اتصال به شبکه آب و گاز در اقصی نقاط شهر اقدام به ایجاد نوار حفاری نموده ، این موضوع موجب اعتراض جمعی شهروندان شده بود، لذا عمده آسفالت اجرا شده در زمینه اصلاح نوارهای حفاری سنوات گذشته بود.

 

این مقام مسئول، جدولگذاری سایر معابر شهر لالجین را به متراژ 2055 متر طول با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

 وی به احداث کانال دفع آبهای سطحی از خیابان دلاوران تا میدان شهید شکری اشاره کرد وگفت: مشکل چندین ساله آبگرفتگی در زمان بارندگی این قسمت از شهر برطرف و برای اجرای آن 125 متر طول کانال با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال صورت گرفته است.

 

شهردار لالجین با اشاره به زیر سازی صورت گرفت در معابر سطح شهر نیز گفت: در این بخش نیز با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال 10 هزار متر مربع زیر سازی در معابر این شهر صورت گرفته است و در بعضی از جداول نیز در سطح شهر نیاز به تخریب و مرمت آنها دارد و برای ترمیم جداول تخریبی به مساحت 550 متر طول با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال نیز هزینه شده است.

فاطمه بدرلو

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی