سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/29 09:02:11
شهردار لالجین در نشست خبری با اصحاب‌ رسانه :

۱۲۵ میلیارد ریال درآمد کسب شده در شش ماهه اول سالجاری،۹۱ میلیارد ریال درآمدهای کوششی شهرداری

شهردار شهر جهانی سفال درآمد کسب شده در شش ماهه اول سالجاری را 125میلیارد ریال، شامل 91 میلیارد ریال درآمدهای کوششی شهرداری و34 میلیارد ریال درآمد غیرکوششی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

شناسه خبر: 13012

 

به گزارش نشاط شهر، مهندس سید رضا موسوی شهردار لالجین در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بهار عنوان کرد: در شهرستان بهار ظرفیت های خوب و موثری در حوزه رسانه وجود دارد، و همچنین بالا بودن سطح فرهنگ در شهرستان بهار و بخش لالجین و همچنین مطالبه گر بودن شهروندان می‌باشد و این بزرگترین مزیتی است که شهروندان می‌توانند داشته باشند و حقوق خود را از مسئولین مطالبه کنند.


 

چشم انداز سفال لالجین،چشم انداز روشنی است
 
موسوی بیان داشت : چشم انداز سفال،چشم انداز روشنی است که باید ظرفیت هارا به کارگرفت در شهر جهانی سفال لالجین اتحادیه سفال،شهرک صنعتی،انجمن هنری سفال و سرامیک،تعاونی داریم که این ظرفیت های بسیار مهمی است و می‌تواند هر کدام نقش آفرینی کنند.
 
شهردار لالجین گفت: برنامه های خوبی در سال جاری برای شهر پیش بینی شده است که با حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مردم فهیم لالجین بخشی از آنها اجرایی و بخش دیگری نیز در حال اجرا می باشد
 
سید رضا موسوی شهردار لالجین با تشریح اقدامات این شهرداری در سال جاری گفت: برای سال جاری این شهرداری 250ميليارد ریال بودجه مصوب شده که از این مبلغ 100 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی و 150میلیارد ریال برای برنامه های جاری پیش بینی شده است که با توجه به محدودیت فصل عمرانی بیش از 220 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهر اجرا و یا در دست اقدام است و باید برای کسب درآمد به منظور ایجاد توازن در بودجه سنواتی، تا پایان سال تلاش کرد.



 125 میلیارد ریال درآمد کسب شده در شش ماهه اول سالجاری،91 میلیارد ریال درآمدهای کوششی شهرداری
 
شهردار شهر جهانی سفال درآمد کسب شده در شش ماهه اول سالجاری را 125میلیارد ریال، شامل 91 میلیارد ریال درآمدهای کوششی شهرداری و34 میلیارد ریال درآمد غیرکوششی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.  
 
  وی همچنین هزینه های ثبت شده شهرداری را در شش ماهه اول سال را 94میلیارد ریال در بخش جاری، و 31 میلیارد ریال در بخش عمرانی برشمرد و گفت: با تلاش های رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر لالجین توافقهای متعددی با برخی از مالکان املاک در زمینه تفکیک اراضی و تحقق قدرالسهم شهرداری ناشی از تفکیک زمین صورت گرفته و طی یک سال از شروع دوره شورای اسلامی و شهردار فعلی تا پایان شهریور 1401 صرفا" تعداد 4 قطعه زمین با ارزش 43 میلیارد ریال در مزایده فروخته شده است.

دبیر شهر جهانی سفال لالجین گفت: امورات در شهرداری بودجه محقق شده و حقوق و مزایای پرسنلی به صورت کامل در زمان معین خود پرداخت شده است.



آوازه لالجین به عنوان شهر جهانی سفال در عرصه بین‌الملل مستمع شده است.

دبیر شهر جهانی سفال با بیان اینکه آوازه لالجین به عنوان شهر جهانی سفال در عرصه بین الملل مستمع شده، متاسفانه نمای ساختمان دبیر خانه شهر جهانی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده،  لذا نمای این ساختمان مطابق طرح اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان ، با متراژ 150 مترمربع و اعتباری بالغ  بر2 میلیارد ریال و تامین از درآمدهای داخلی شهرداری لالجین اجرا و با 95 درصد پیشرفت در حال اتمام است.

شهردار لالجین با اشاره به برخی مشکلات شهر جهانی سفال گفت: به منظور رفع مسائل و مشکلات و همچنین توجه ویژه مسئولان محترم کشوری و استانی به شهر لالجین جلساتی با معاون محترم عمرانی وزیر کشور، معاون محترم صنایع دستی کشور، نماینده ارجمند مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، معاونین محترم استانداری و مدیران کل ارجمند استانی، فرماندارگرانقدر شهرستان بهار و دیگر مسئولین در معیت اعضای محترم شورای اسلامی شهر لالجین برگزار شده است و راهکارهای پیش رو
در حال پیگیری تا حصول نتیجه می باشد.


وی ادامه داد: علیرغم اینکه بودجه شهرداری در سالجای 250 میلیارد ریال شامل 150 میلیارد ریال بودجه جاری و 100 میلیارد ریال عمرانی می باشد، با عنایت ویژه خداوند متعال، دولت مردمی و تلاشهای مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و همکاران شهرداری، جمع اقدامات عمرانی و فرهنگی فوق الذکر بیش از  250 میلیارد ریال تاکنون اجرا و یا در دست اقدام می باشد و به منظور جبران درآمد، برای هزینه های عمرانی مازاد بر بودجه مصوب، به کمک و همکاری همشریان عزیز در پرداخت عوارض سالیانه و بدهی های معوق به شهرداری نیازمندیم.

دبیر شهر جهانی لالجین در پایان از همراهی و همکاری مردم با محبت و هنرمند شهر لالجین، استاندار همدان و فرماندار شهرستان و مسئولین استانی و شهرستانی و.. تقدیر و تشکر کردند.



در پایان این نشست به پاس زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بهار توسط شهردار لالجین و با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار لالجین تقدیر به عمل آمد .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.