سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با توجه به اینکه بانوان رکن اساسی خانواده محسوب می شوند و در جامعه نقش مؤثری دارند؛ اهمیت دادن به نیازها و خواسته های بانوان و ایجاد محیط های مورد نیاز آنان، در حقیقت توجه به کل جامعه است.

شناسه خبر: 13019

 

رییس شورای اسلامی شهر بهار در گفت و گو با خبرنگار نشاط شهر گفت: ایجاد پارک بانوان شهر بهار یکی از مطالبات بانوان بهاری در سالیان گذشته بود که با هدف امیدبخشی و افزایش شور و نشاط اجتماعی و ایجاد محیطی فرهنگی، ورزشی و آموزشی برای بانوان در سال ۹۷ کلنگ زنی شد.

 

سعید ماهری پیرو اضافه کرد: این پارک به مساحت ۳ هزار و ۴۸۸ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

وی تصریح کرد: نزدیکی این پارک به مجموعه استخر بانوان واقع در بلوار بسیج، می تواند در آینده یک مجموعه تفریحی ورزشی برای بانوان در ایجاد کند.

 

سعید ماهری بیان داشت: وسایل بازی کودکان، ست های ورزشی، میز پینگ پنگ، دوچرخه، اتاق مادر و کودک و نمازخانه از جمله امکانات تعبیه شده در این پارک است که جهت رفاه حال بانوان در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: وجود فضای مناسب، ست های ورزشی، رنگ آمیزی متناسب با روحیه مادران و فرزندان، سایبان، کاشت گل های تزئینی و نهال ها، روشنایی مناسب، فضای زیبایی را برای استفاده بانوان فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به وجود اتاقک نگهبانی در ورودی برای کنترل عبور و مرور و امنیت بخشی به پارک گفت: تقریبا ماهیانه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال جهت حفظ و نگهداری پارک بانوان توسط شهرداری بهار پرداخت و هزینه می شود.

 

ماهری با بیان اینکه یکی از انتقادهای وارده به این پارک مساحت آن است، افزود: طرح اولیه احداث پارک بانوان شامل ساخت سالن های سرپوشیده جهت برنامه های فرهنگی و ورزشی بوده که با تامین هزینه ها و بودجه در آینده شاهد افزایش مساحت و اجرای کامل این برنامه ها خواهیم بود. 

 

رییس شورای اسلامی شهر بهار اظهار داشت: پارک بانوان بهار می تواند میزبان دورهمی بانوان بهاری باشد و استقبال از این پارک نشان دهنده علاقمندی بانوان به ارائه خدمات در حوزه بانوان از سوی مدیریت شهری است.

 

ماهری اضافه کرد: علیرغم فضای کوچک پارک، بانوان از این فضا می توانند برای برگزاری کلاس های آموزشی و برگزاری فعالیت های اجتماعی فرهنگی و ورزشی بهره گیرند.

 

وی افزود: متاسفانه از زمان افتتاح پارک شکایات متعددی مبنی بر کمبود و خرابی وسایل ورزشی و بازی در این پارک شده است که با توجه به مساحت پارک و فضای سبز آن و همچنین به علت اینکه اغلب بانوان از فضای پارک جهت پیاده روی، ورزش های صبحگاهی و دوچرخه سواری استفاده میکنند، ممکن است افزودن سایر وسایل تفریحی و ورزشی نارضایتی برخی از بانوان را به دنبال داشته باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بهار ادامه داد: در زمینه خرابی برخی از امکانات پارک نیز به محض اطلاع رسانی اقدامات لازم در جهت تعمیر وسایل معیوب توسط کارکنان شهرداری صورت گرفته است. 

 

وی ابراز داشت: برگزاری ورزش همگانی صبحگاهی، جشن ها و برنامه های فرهنگی متعدد مانند جشن روز دختر، تقدیر از خادمین حسینی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانش آموزان و شهردار محترم، مسابقات ورزشی متعدد، مسابقه نقاشی، مشاوره و ... از جمله برنامه هایی است که در پارک برگزار شده است و در آینده شاهد اجرای برنامه های فرهنگی با همکاری گروه های مختلف ورزشی، سازمان های مردم نهاد و گروه های فرهنگی بانوان خواهیم بود.

 

سعید ماهری اذعان داشت: علیرغم امکاناتی که برای رفاه حال بانوان در پارک تعبیه شده است متاسفانه استقبال خوبی صورت نگرفته و افزودن امکانات تنها با حضور بانوان و مطالبه آنان صورت می گیرد.

 

وی از بانوان بهاری خواست در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش کنند زیرا شهرداری ارگان دولتی نیست و هزینه های خدمات از عوارض شهروندان تامین می شود و برخی افراد ناآگاه از وسایل و امکانات عمومی پارک ها و معابر که بخشی از بیت المال و متعلق به مردم است؛ درست استفاده نمی کنند و آگاه سازی در این راستا، ضروری است.

 

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی