سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به ریاست فرماندار بهار جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با حضور رئیس کتابخانه های شهرستان بهار و اعضای این انجمن برگزار شد و در حاشیه این جلسه، کتابخانه صالح آباد به افتتاح رسید.

شناسه خبر: 13035

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در این جلسه عنوان کرد: مراسماتی که اخیرا از سوی اداره کتابخانه شهرستان بهار انجام پذیرفت باعث عضویت ۴۰۰ نفری به کتابخانه های سراسر شهرستان منجر شد که آمارِ ثابتِ سه ساله ی اخیر را شکست.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مراسمات باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم کل جمعیت جوان را به عرصه کتاب و کتابخوانی جذب کنیم.

 

نباتی خطاب به رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار گفت: با شناسایی چند روستا به همکاری آموزش و پرورش بصورت آزمایشی تفاهم نامه ای انجام شود و مدارس اتاقی برای دانش آموزان در بحث کتابخوانی، و کتابخانه نیز در بحث اهدا کتاب کمک کند.

 

وی نتیجه بخشیِ این حرکت را ابتکاری نو دانست و افزود: هدف از این کار، تبیین کتاب و کتابخوانی تا نقاط دور دستِ روستاهای شهرستان می‌باشد.

 

فرماندار بهار عنوان کرد: با تخصیص بودجه برای مهاجران نیز در سالجاری جهش مناسبی در راستای کتاب و کتابخوانی را شاهد خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: کتاب بهترین جایگزین برای فضای مجازی است و باید سعی کنیم با اجرای برنامه های گوناگون سرانه مطالعه در شهرستان را بالاتر ببریم.

 

معصومه فزونی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهار پروژه های درحال پیگیری را برشمرد و گفت: کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) در شهرمهاجران با زیر بنای ۵۳۰ متر مربع توسعه خواهد یافت و در صالح آباد نیز، کتابخانه فجر با زیر بنای ۲۳۰ متر مربع بازسازی می‌شود.

 

در ادامه معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار اظهار کرد: ۱۲ باب کتابخانه عمومی شامل ۱۱۱هزار و۷۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه های سطح شهرستان بهار وجود دارد؛ در سالجاری در راستای برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تعداد عضو فعال کتابخانه ها از ۲هزار و ۷۵۴ نفر در سال ۹۹به  ۳هزار و ۶۴۸ نفر رسیده و درصد مطالعه از ۲/۳۱٪ در پایان سال۹۹ به ۳/۰۶٪در وضعیت فعلی رسیده است که بیشتر آمار کتابخوان ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

وی ادامه داد: سرانه کتاب در شهرستان بهار به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۳/۸۲ و سرانه زیربنایی به ازای هر ۱۰۰نفر جمعیت ۲/۸۶ متر مربع می‌باشد.

 

پس از این جلسه کتابخانه فجر صالح آباد به دست فرماندار شهرستان، مدیرکل کتابخانه های استان، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار، بخشدار و شهردار صالح آباد پس از ۲ سال به افتتاح رسید.

 

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در افتتاح این کتابخانه بیان داشت: اعتبارات این بهسازی از محل تملک دارایی به مبلغ ۷ میلیارد ریال، ملی نهاد به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، جاری شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال، خیرین ۱ میلیارد ریال، شهرداری ۴۰۰ میلیون ریال تأمین شده است و در مجموع ۱۰ میلیارد ریال در این کتابخانه هزینه شده است.

 

معصومه فزونی خاطر نشان کرد: این کتابخانه دارای ۱۳ هزار جلد منبع در بخش های کودک و مرجع می‌باشد. 

 

در خاتمه چند تن از خیّرینی که در بازگشایی و افتتاح این کتابخانه نقش داشتند تقدیر شد.

 

 

زهرا صادقی گلزار 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی