سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به ریاست فرماندار بهار جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با حضور رئیس کتابخانه های شهرستان بهار و اعضای این انجمن برگزار شد و در حاشیه این جلسه، کتابخانه صالح آباد به افتتاح رسید.

شناسه خبر: 13035

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در این جلسه عنوان کرد: مراسماتی که اخیرا از سوی اداره کتابخانه شهرستان بهار انجام پذیرفت باعث عضویت ۴۰۰ نفری به کتابخانه های سراسر شهرستان منجر شد که آمارِ ثابتِ سه ساله ی اخیر را شکست.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مراسمات باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم کل جمعیت جوان را به عرصه کتاب و کتابخوانی جذب کنیم.

 

نباتی خطاب به رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار گفت: با شناسایی چند روستا به همکاری آموزش و پرورش بصورت آزمایشی تفاهم نامه ای انجام شود و مدارس اتاقی برای دانش آموزان در بحث کتابخوانی، و کتابخانه نیز در بحث اهدا کتاب کمک کند.

 

وی نتیجه بخشیِ این حرکت را ابتکاری نو دانست و افزود: هدف از این کار، تبیین کتاب و کتابخوانی تا نقاط دور دستِ روستاهای شهرستان می‌باشد.

 

فرماندار بهار عنوان کرد: با تخصیص بودجه برای مهاجران نیز در سالجاری جهش مناسبی در راستای کتاب و کتابخوانی را شاهد خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: کتاب بهترین جایگزین برای فضای مجازی است و باید سعی کنیم با اجرای برنامه های گوناگون سرانه مطالعه در شهرستان را بالاتر ببریم.

 

معصومه فزونی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهار پروژه های درحال پیگیری را برشمرد و گفت: کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) در شهرمهاجران با زیر بنای ۵۳۰ متر مربع توسعه خواهد یافت و در صالح آباد نیز، کتابخانه فجر با زیر بنای ۲۳۰ متر مربع بازسازی می‌شود.

 

در ادامه معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار اظهار کرد: ۱۲ باب کتابخانه عمومی شامل ۱۱۱هزار و۷۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه های سطح شهرستان بهار وجود دارد؛ در سالجاری در راستای برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تعداد عضو فعال کتابخانه ها از ۲هزار و ۷۵۴ نفر در سال ۹۹به  ۳هزار و ۶۴۸ نفر رسیده و درصد مطالعه از ۲/۳۱٪ در پایان سال۹۹ به ۳/۰۶٪در وضعیت فعلی رسیده است که بیشتر آمار کتابخوان ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

وی ادامه داد: سرانه کتاب در شهرستان بهار به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۳/۸۲ و سرانه زیربنایی به ازای هر ۱۰۰نفر جمعیت ۲/۸۶ متر مربع می‌باشد.

 

پس از این جلسه کتابخانه فجر صالح آباد به دست فرماندار شهرستان، مدیرکل کتابخانه های استان، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بهار، بخشدار و شهردار صالح آباد پس از ۲ سال به افتتاح رسید.

 

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در افتتاح این کتابخانه بیان داشت: اعتبارات این بهسازی از محل تملک دارایی به مبلغ ۷ میلیارد ریال، ملی نهاد به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، جاری شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال، خیرین ۱ میلیارد ریال، شهرداری ۴۰۰ میلیون ریال تأمین شده است و در مجموع ۱۰ میلیارد ریال در این کتابخانه هزینه شده است.

 

معصومه فزونی خاطر نشان کرد: این کتابخانه دارای ۱۳ هزار جلد منبع در بخش های کودک و مرجع می‌باشد. 

 

در خاتمه چند تن از خیّرینی که در بازگشایی و افتتاح این کتابخانه نقش داشتند تقدیر شد.

 

 

زهرا صادقی گلزار 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟