سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/23 17:14:47
روبان قرمز آسفالت ۱۵۰۰ تنی حسام آباد قیچی شد:

آسفالت ریزی بی سابقه در حسام آباد دل مردم را شاد کرد

مراسم افتتاحیه آسفالت ریزی معابر روستای حسام آباد با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار لالجین و رؤسای برخی ادارات همراه با برپایی میز خدمت دیدار چهره به چهره برخی مسئولین ادارات شهرستان، با مردم شریف روستای حسام آباد برگزار شد.

شناسه خبر: 13059

 

به گزارش نشاط شهر، مراسم افتتاحیه آسفالت ریزی معابر روستای حسام آباد با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار لالجین و رؤسای برخی ادارات همراه با برپایی میز خدمت دیدار چهره به چهره برخی مسئولین ادارات شهرستان، با مردم شریف روستای حسام آباد برگزار شد. 

 

در میز خدمت مرضیه کریمی رادپور دهیار روستای حسام آباد بخش لالجین شهرستان بهار به ارائه گزارشی از عملکرد دهیاری در ۷ ماه گذشته پرداخت و گفت: مهمترین عملکرد دهیاری در عملیات عمرانی جدولگذاری با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان، زیرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان و آسفالت ریزی معابر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است و این با همیاری و مشارکت اهالی و مسئولین بوده و رضایت اهالی را به همراه داشته است.

 

به نسبت جمعیتی، ۲.۷ برابر شهر بهار آسفالت ریزی در حسام آباد داشتیم

 

دهیار حسام آباد با مقایسه اجمالی جمعیت شهر بهار با این روستا گفت: پیشرفت همواره وقتی رخ می دهد که نگاهی رو به جلو داشته و خود را با اشل های بزرگتر مقایسه کرده و سعی کنی خود را به آن برسانی، به این جهت اگر نسبت جمعیتی این روستا با شهر بهار را بسنجیم جمعیت شهر بهار ۱۸ برابر حسام آباد است و ما به نسبت جمعیت موفق شدیم ۲.۷ برابر شهر بهار آسفالت ریزی در معابر این روستا داشته باشیم، اما به این قانع نیستیم و باز هم تلاشمان را بیشتر می کنیم.

 

وی در ادامه به تشریح مشکلات روستای حسام آباد پرداخت و گفت: این مشکلات در چند بخش راه مواصلاتی،آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و...تقسیم می‌شود. 

 

پل روگذر قطار بزرگترین مشکل اهالی روستاست

 

وی افزود : در بخش راه های مواصلاتی، محور مواصلاتی بهار وحسام آباد دچار مشکل است که این جاده نیازمند روکش آسفالت نصب تابلو در محل پیج های خطرناک، خط کشی و مشخص نمودن حریم راه می‌باشد و در محور مواصلاتی حسام آباد و لالجین این جاده بر اثر عبور وسایل سنگین دچار موج شده و نیازمند ترمیم است و همچنین این جاده فاقد خط کشی بوده که نیازمند تعیین حریم و محدوده جاده است و همچنین عبود راه آهن از مسیر و ایجاد پل روگذر قطار باعث مشکلات چندین ساله برای ساکنین شده و مهم ترین تقاضای مردم این است که این پل هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و رله عبور مرور مردم تسهیل شود.

 

هر سه محور مواصلاتی روستا مشکل دارد

 

کریمی رادپور ادامه داد : در محور مواصلاتی حسام آباد و جاده غار علیصدر تقاطع این محور با جاده غار علیصدر که با نام تقاطع مرگ بین اهالی شهرت یافته و ۱۸ مورد تصادف را درپی داشته که چندین مورد آن منجر به مرگ شده است و از آنجا که زمین ها و انبار و سردخانه های تعداد بسیاری از اهالی آن طرف جاده است تردد زیادی در این مسیر توسط اهالی وجود دارد و نیازمند ایجاد زیرگذر برای عبور اهالی از جاده می‌باشد و همچنین این مسیر نیز نیازمند تعیین حریم و خط کشی است.

 

مدارس روستا نیاز به نوسازی و اختصاص سهمیه قیر دولتی است

 

دهیار روستای حسام آباد به بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حسام آباد دارای یک مدرسه ابتدایی و دو مدرسه متوسطه اول به صورت دخترانه و پسرانه است که بافت دو مدرسه متوسطه اول فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد و همچنین وضعیت آسفالت حیاط مدرسه بسیار ناهموار بوده و نیاز به روکش آسفالت دارد، در صورت آسفالت حیاط این مدارس اهالی نیز حاضر به کمک مالی در این باره هستند.

 

وی نیز با تقدیر و تشکر از حسین سماواتی مدیر بنیاد مسکن شهرستان بهار که در بحث آسفالت ریزی روستا عنايات ویژه ای داشت به مشکلات بخش بنیاد مسکن روستا پرداخت و گفت: در بخش بنیاد مسکن با توجه به ابلاغ جدید طرح هادی روستا و اعمال نشدن نظر شورا در بسیاری از این موارد اعتراضات مردمی بسیاری نسبت به این موضوع از جمله تغییر کاربری ها،حذف معبر و ایجاد معبر وجود دارد و همچنین در بخش جهاد کشاورزی، از آنجا که ۹۰ درصد اهالی این روستا کشاورز هستند، نسبت به موضوعاتی همچون ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، برخورد با کشت دوم، تغییر کشت و توزيع نهاده های کشاورزی بین کشاورزان سوالات بسیاری دارند که نیازمند پاسخگویی مقام مسئول می‌باشد .

 

مرضیه کریمی تصریح کرد : در بحث امنیتی باتوجه به بروز چندین فقره سرقت، یک مورد آتش سوزی عمدی حسینیه امام حسین روستا، جولان موتورسواران، تردد و سکونت موقت کارگران فصلی‌ و احتمال بروز هرگونه حادثه در روستا، نیازمند حضور ماموران امنیتی انتظامی و نظامی در روستا و کمک دولت جهت نصب دوربین های نظارتی در نقاط پر خطر روستا میباشیم و همچنین تردد بیش از حد وسایل سنگین باری در داخل روستا باعث خسارت به زیر ساخت‌ های روستا از جمله ؛ پارگی سيم های برق مخابرات، شکستگی های تیر برق و تلفن، شکستگی های لوله های آب شده و نیازمند اعمال قانون در این باره است.

 

کریمی رادپور اظهار کرد: در بخش محیط زیست، حواشی این روستا و بستر رودخانه از زباله و نخاله های ساختمانی انباشته شده و نیازمند اطلاع رسانی و نصب تابلو های باز دارنده و برخورد قانونی با افرادی که اقدام به ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در این محل دارند می باشد و از اداره محیط زیست تقاضامندیم که در این باره چاره اندیشی کند.

 

 

زمین خیری برای احداث سالن ورزشی در روستا اهدا شده است

 

وی به مشکلات روستا در بخش ورزش نیز اشاره داشت و بیان کرد: کمبود سالن ورزشی یکی از خواسته های جوانان روستای حسام آباد می‌باشد که در این باره زمینی از سوی خیرین اهدا شده و نیازمند جذب اعتبار لازم برای ساخت سالن ورزشی است و از طرف نماینده محترم بهار و کبودرآهنگ قول یک زمین چمن مصنوعی را به اهالی داده بودند و ما همچنان منتظر هستیم که این امر محقق شود و مردم این روستا تقاضامند یک سالن ورزشی سرپوشیده هستند که در فصل زمستان نیز بتوانند جوانان از این سالن استفاده نمایند.

 

دهیار روستای حسام آباد ادامه داد: در بحث بهداشتی یکی از مشکلاتی که عمده اهالی شکایت می‌کنند وضعیت نامناسب راه آب های فاضلاب و بوی متعفن آن در تابستان و تجمع فاضلاب در بستر رودخانه است که انواع بیماری ها را به دنبال خواهد داشت و منشأ این فاضلاب نیز ورود فاضلاب های خانگی داخل راه آب های داخل  روستا است که باید جمع آوری شود، لذا از اداره بهداشت و دادستان لالجین تقاضا داریم که نسبت به این موضوع که خواسته عمومی بوده و باعث به خطر افتادن بهداشت اهالی روستا می‌شود اقدام نمایند و دهیاری را در جمع آوری فاضلاب های خانگی سطح روستا کمک نمایند. 

 

وی اضافه کرد: چند مدتی است که خدمات رسانی اداره مخابرات در این روستا ضعیف شده است و خدمات رسانی به مردم این روستا دچار مشکل مواجه شده و اعتراضات بسیاری را به دنبال داشته است و نیازمند رسیدگی به آن است.

 

امسال سهمیه ۱۰۰ تنی قیر شهرستان را به ۲۵۰۰ تن افزایش دادیم

 

در ادامه حمید میرزائی بخشدار لالجین با توجه به آسفالتی که در سطح روستای حسام آباد بخش لالجین صورت پذیرفت گفت: این قیری که در سطح روستا آسفالت ریزی شد،قیر کاملا رایگان دولتی بود که بنیاد مسکن در اختیار ما گذاشت و سهمیه قیر شهرستان ۱۰۰ تن در سال می‌باشد و اما سهمیه ای بالغ بر دوهزارو ۵۰۰ تن قیر رایگان جذب کردیم که این نیز به همت فرماندار و بنیاد مسکن و شورا و دهیاری روستا بخش لالجین بود.

 

 میرزایی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی دهیاری به ارائه پاسخ هایی در آنها پرداخت و اذعان داشت: تلاش ما در مجموعه دولت در رفع مشکلات به ویژه در روستاهاست و این نیازمند همیاری و مشارکت خود مردم در این باره است.

 

با حضور میدانی در روستاها به بررسی مشکلات مردم می پردازیم

 

همچنین در ادامه روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد : همزمان با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی، ما برنامه روستا گردی و برپایی میز خدمت را در برنامه خود داشتیم و با توجه به انگیزه و توان و رویکردی که در همگان وجود دارد سعی داریم که با حضور میدانی در روستاها مشکلات را جستجو کرده و به بررسی آنها بپردازیم.

 

نباتی افزود : با حضور و بررسی های متعدد برخی مشکلات را رفع کرده ایم و هم اکنون نیز تلاش خواهیم کرد که بسیاری از مشکلات دیگر را نیز رفع نمائیم.

 

در پایان به پاس زحمات مرضیه کریمی رادپور دهیار روستا و خانواده اش از طرف جمعی از اهالی روستای حسام آباد از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

  لازم به ذکر است که فرماندار شهرستان در حاشیه این مراسم از کتابخانه گنج نامه پاسارگاد این روستا نیز بازدید کرد و همچنین روسا و کارشناسان از اداراتی همچون بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، محیط زیست، ورزش و جوانان، راهداری، آموزش و پرورش شرکت داشته و در میز خدمت پاسخگوی مشکلات مطرح شده از سوی دهیاری و اهالی شدند.

 

همچنین اهالی روستا به یمن افتتاحیه آسفالت ریزی معابر اقدام به ذبح قربانی در هنگام افتتاحیه کرده و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع کردند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی