سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/27 10:49:07
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار:

مسکن ملی در بهار به زودی کلنگ زنی می شود

نوشادی از تامین زمین برای شروع ساخت مسکن ملی در بهار خبر داد و گفت: در مرحله اول مسکن ملی ۱۹۲ نفر ثبت نامی و ۱۱۶ نفر واریز وجه داشتیم که مشکل زمین آن حل شده و به بنیاد مسکن بهار تحویل داده شد.

شناسه خبر: 13067

 

به گزارش نشاط بهار، نوشادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار از تحویل زمین به بنیاد مسکن شهرستان جهت شروع عملیات مسکن ملی ویژه ثبت نامی های نوبت اول خبر داد.

 

نوشادی به خبرنگار ما گفت: این زمین در شهرک فرهنگیان و بعد از ستاد نیروی انتظامی و روبروی تالار فانوس قرار دارد و مشکل حقوقی آن حل شده و هم اکنون تحویل بنیاد مسکن شهرستان داده شده است و بعد از برداشت فنداسیون آن، شروع به کار می شود.

 

نوشادی در ادامه گفت: در مرحله اول مسکن ملی در شهر بهار ۱۹۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۶ نفر افتتاح حساب و ۱۱۸ نفر ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشتند که این زمین برای این افراد اختصاص داده شده است.

 

در بهار نیازمند تامین ۴۰ هکتار زمین هستیم

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم نهضت ملی مسکن در شهر بهار ۳۱۶۸ نفر ثبت نامی داشتیم که از این تعداد ۱۳۸۹ نفر واجد شرایط بودند و نیازمند تامین حدود ۴۰ هکتار زمین برای این تعداد ثبت نامی ها برای ساخت مسکن هستیم.

 

رئیس راه و شهرسازی شهرستان تصریح کرد: هم اکنون در حال مذاکره با مالکین حقیقی زمین در حدود ۵۰ هکتار هستیم که حدود ۱۵ هکتار آن نهایی شده و در حال انتقال سند و الحاق به محدوده هستیم، ۷ هکتار هم داخل محدوده است که در حال انجام تغییر کاربری آن هستیم، با مابقی مالکین زمین ها نیز توافقات اولیه صورت گرفته است.

 

طرح جدید مسکن ملی، خانه های سه طبقه گروه ساخت

 

وی به اجرای طرح گروه ساخت در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این طرح یک قطعه زمین به سه نفر از متقاضیان داده شده و به هر یک مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود تا خودشان به صورت گروهی اقدام به ساخت منزل مسکونی در سه طبقه نمایند، به این ترتیب کار ساخت مسکن با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد. 

 

وی در مورد آمار ثبت نامی های سایر شهرهای شهرستان گفت: در صالح آباد کل ثبت نامی ها ۱۱۰ نفر بوده که ۳۳ نفر واجد شرایط بودند، زمین برای این شهر مهیاست، ۱۱ قطعه زمین آماده شده و به هر سه نفر یک قطعه زمین جهت گروه ساخت تحویل داده خواهد شد. 

 

مشکل لالجین اوقافی بودن زمینهاست

 

وی ادامه داد: در شهر لالجین ۸۱۲ نفر کل ثبت نامی هاست که ۳۷۸ نفر از آنها واجد شرایط هستند و توافقات نهایی برای الحاق ۶‌.۵ هکتار زمین با مالکین صورت گرفته است، اما در حال حاضر اوقافی بودن اراضی مشکل ماست که مقرر شده مالک ، خود با اداره اوقاف به توافق نهایی برسد و بعد از آن زمین تحویل ما شده و کار در این شهر نیز شروع شود.

 

نوشادی همچنین اظهار داشت: در شهر مهاجران ۵۷ نفر ثبت نامی داشتیم که ۳ نفر واجد شرایط هستند، در این شهر نیز ۵۰۰۰ متر از زمین های منابع طبیعی را در اختیار گرفته ایم برای این شهر نیز یک قطعه زمین به صورت گروه ساخت در اختیار سه نفر واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

 

در بهار مشکل بانک زمین داریم

 

وی بیشترین مشکل در تامین زمین را در شهر بهار اعلام کرد و گفت: در بهار مشکل بانک زمین داریم، چرا که اکثر زمین های کشاورزی اطراف بهار درجه یک و دو آبی هستند و جهاد کشاورزی با تغییر کاربری آنها و الحاق آنها به شهر موافقت نمی کند، همچنین ادارات نیز همکاری لازم را در معرفی املاک و زمین های خود با ما ندارند.

 

ادارات دولتی اراضی مازادشان را معرفی نمی کنند

 

وی با بیان این مطلب که بخشی نگری ضربه بزرگی به مردم می زند گفت: با توجه به ماده۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ تمامی ادارات دولتی موظف به ارائه املاک مازاد خود در حریم و محدوده شهر می باشند و مهلت دو ماهه دارند که اگر معرفی نشود با کمک اداره ثبت اسناد سندشان به نام وزارت راه و شهرسازی انتقال داده خواهد شد.

 

نوشادی ادامه داد:  اداراتی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه ها، منابع طبیعی و ... دارای اراضی در سطح شهر هستند که طبق قانون باید به ما معرفی کنند تا در جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن استفاده شود، ما طی جلسات مختلف بارها این موضوع را اعلام کرده ایم، بارها نامه نگاری شده و مهلت دو ماهه برای معرفی این اراضی ها به آنها داده ایم اما تنها فرمانداری با ما همکاری داشته و متاسفانه سایر ادارات همکاری لازم را با ما نداشتند.

 

 آموزش و پرورش بهار زمین نمی دهد تا برای معلمین خانه بسازیم

 

وی با گلایه از آموزش و پرورش بهار گفت: تعداد بسیاری از متقاضیان مسکن فرهنگیان و معلمین هستند، آموزش و پرورش نیز اراضی زیادی در سطح شهر در اختیار دارد یک قلم آن خانه های سازمانی روبروی فرهنگسراست، کل این زمین ۳۰۰۰ متر بوده و به راحتی می توان ۲۰۰ واحد در آن ایجاد کرد.

 

 

نوشادی در تشریح مالکیت زمین خانه های سازمانی افزود: در سال ۱۳۳۶ اداره مسکن و شهرسازی، خانه های سازمانی را برای معلمینی که از استان‌های دیگر برای تدریس به بهار می آمدند ایجاد کرد و در اختیار آموزش و پرورش بوده و اشتباهی سند نیز دریافت کردند که در حال تغییر نمایندگی به نام اداره راه و شهرسازی می باشد و اگر این کار صورت گیرد همین ها را ویژه معلمین خواهیم  ساخت و در اختیار خودشان قرار می دهیم، اما همکاری لازم با ما نمی شود.

 

وی ادامه داد: ۱۸۰ نفر از ثبت نامی های مسکن مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند که برای آنها ۱۰۰۰ متر زمین از سوی خیرین اهدا شده است.

 

نوشادی تصریح کرد: شهر بهار مردم دست و دلبازی دارد، ما از مردم و از خیرین می‌خواهیم که در این باره ما را یاری کنند تا مشکل زمین در بهار حل شده و مردم بتوانند به راحتی صاحب خانه شوند، قیمت یک منزل مسکونی در بهار سربه فلک کشیده، ما به دنبال پایین آوردن قیمت مسکن در بهار و خانه دار شدن مردم هستیم، در این باره نیازمند کمک همه هستیم، ضمنا از فرماندار جهادی، انقلابی و مردمی جناب آقای دکتر نباتی بابت تمام حمایت های بی دریغ ایشان از این طرح ملی جهت خانه دار شدن مردم و جوانان شهرستان تقدیر بعمل می آوریم.

 

در ادامه نوشادی خاطرنشان کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر دارد از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت تسهیلات ویژه و با شرایط جدید به کلیه سازندگان انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن (در بافت های فرسوده تاریخی و سکونتگاههای غیر رسمی محلات) با هدف بازآفرینی شهری اقدام نماید.

 

وی اضافه کرد: مالکین و صاحبان این پروژه ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار پایان مرحله پی سازی و امکان ترهین سند زمین پروژه، میتوانند حداکثر تا یک هفته پس از درج این آگهی با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت برخوردار شوند.

 

وی درباره سایر مشوق ها و امتیازات اظهار کرد: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه انجام می پذیرد.

 

نوسازی افزود: تخفيف حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها نیز در روند کار قرار دارد.

 

مرتضی نوشادی رئیس راه و شهرسازی شهرستان بهار یادآور شد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط جهت دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و تسهیلات ودیعه اسکان موقت به شعب بانکهای عامل در سراسر کشور معرفی خواهند شد.

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی