سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

چندی پیش مهندس سیدرضا موسوی، شهردارلالجین درگفتگو با اصحاب رسانه وخبرنگاران به تشریح مجموعه اقدامات و فعالیت های شهرداری لالجین پرداخت.

شناسه خبر: 13071

 

به گزارش نشاط بهار، شهردار لالجین با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که حاکی از نحوه خدمتگزاری به مردم است گفت: مقام معظم رهبری همواره با تاکید بر عدالت در تقسیم خدمات شهری، تامین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادانی، حفظ طبیعت و صفای معنوی و سالم سازی محیط زیست، توجه  به سلامت اداری و رفع تبعیض را از شاخصه های مهم خدمت رسانی مسئولان دانسته اند.

 

شهردار لالجین با تشریح اقدامات این شهرداری در سال جاری گفت: برای سالجاری این شهرداری 250ميليارد ریال بودجه مصوب شده که از این مبلغ 100 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی و 150میلیارد ریال برای برنامه های جاری پیش بینی شده است که با توجه به محدودیت فصل عمرانی بیش از 220 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهر اجرا و یا در دست اقدام است و باید برای کسب درآمد به منظور ایجاد توازن در بودجه سنواتی، تا پایان سال تلاش کرد.

 

شهردار شهر جهانی سفال درآمد کسب شده در شش ماهه اول سالجاری را 125میلیارد ریال، شامل 91 میلیارد ریال درآمدهای کوششی شهرداری و34 میلیارد ریال درآمد غیرکوششی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد. 

 

  وی همچنین هزینه های ثبت شده شهرداری را در شش ماهه اول سال را 94میلیارد ریال در بخش جاری، و 31 میلیارد ریال در بخش عمرانی برشمرد.

 

وی گفت: با تلاش های رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر لالجین توافقهای متعددی با برخی از مالکان املاک در زمینه تفکیک اراضی و تحقق قدرالسهم شهرداری ناشی از تفکیک زمین صورت گرفته و طی یک سال از شروع دوره شورای اسلامی و شهردار فعلی تا پایان شهریور 1401 صرفا تعداد 4 قطعه زمین با ارزش 43 میلیارد ریال در مزایده فروخته شده است.

 

وی افزود: مبلغ حاصل از فروش زمینهای فوق به اضافه 29 میلیارد ریال از درآمدهای داخلی شهرداری(جمعا 72 میلیارد ریال) جهت پرداخت قسمتی از 241 میلیارد ریال بدهی های معوق سنوات قبل پرداخت شده و اکنون بدهی های معوق شهرداری از 241 میلیارد ریال به حدود 169 میلیارد ریال کاهش یافته است. 

 

یکی از اولویت‌های شهرداری در سالجاری، اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله جالیز فرش پیاده راه بلوار آیت اله خامنه‌ای به طول 2/5 کیلومتر است. پیشرفت فیزیکی این پروژه در شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر حدود پنجاه درصد بود که در حال حاضر با پیشرفت 80درصد و اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال در حال اجرا می باشد. 

 

موسوی تصریح کرد: پروژه ساماندهی سراسری خیابان امام خمینی (ره) به عنوان قدیمی ترین خیابان اصلی لالجین از برنامه های جدید این شهرداری است و فاز یک این پروژه در قالب طرح اصلاح جوی و جدول و پیاده رو سازی نیمه شمالی مسیر، حد فاصل چهارراه توحید تا میدان بسیج آغاز و در حال حاضر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر 52 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

 

شهردار لالجین گفت: یکی از برنامه های این شهرداری در راستای تحقق شعار دولت مردمی، توجه به مناطق کم برخوردار در شهر لالجین است که خوشبختانه در اوایل تابستان در مدت کمتر از یک ماه زیر سازی ، جدولگذاری وآسفالت خیابان گنبدان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال  انجام گرفت.

 

موسوی تصریح کرد: جدولگذاری سایر معابر شهر لالجین را  به متراژ 2055 متر طول با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

 وی به احداث کانال دفع آبهای سطحی از خیابان دلاوران تا میدان شهید شکری اشاره کرد وگفت: مشکل چندین ساله آبگرفتگی در زمان بارندگی این قسمت از شهر برطرف و برای اجرای آن 125 متر طول کانال با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال صورت گرفته است.

 

شهردار لالجین با اشاره به زیر سازی صورت گرفت در معابر سطح شهر نیز گفت: در این بخش نیز با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال 10 هزار متر مربع زیر سازی در معابر این شهر صورت گرفته است.

 

این مسئول اجرایی شهری با اشاره به رفع نقص روشنایی معابر و بوستان ها شهری گفت: این شهرداری اقدام به خريداری و نصب انواع پروژکتور و کابل بیش از 2000 متر طول جهت رفع نقص روشنائي در بوستانهاي سطح شهر و تعدادي از معابربه ارزش 3 میلیارد ریال اقدام نموده است.

 

وی افزود: علیرغم اینکه بودجه شهرداری در سالجای 250 میلیارد ریال شامل 150 میلیارد ریال بودجه جاری و 100 میلیارد ریال عمرانی می باشد، با عنایت ویژه خداوند متعال، دولت مردمی و تلاشهای مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و همکاران شهرداری، جمع اقدامات عمرانی و فرهنگی فوق الذکر بیش از  250 میلیارد ریال تاکنون اجرا و یا در دست اقدام می باشد و به منظور جبران درآمد، برای هزینه های عمرانی مازاد بر بودجه مصوب، به کمک و همکاری همشریان عزیز در پرداخت عوارض سالیانه و بدهی های معوق به شهرداری نیازمندیم.

 

وی با اشاره به ساخت ونصب المان شهید اروجعلی شکری از شهدا شاخص نیروی انتظامی در لالجین اشاره کرد وگفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و زنده نگه داشتن یاد وخاطر شهدا عزیز به ویژه شهید شکری که به دست گروهک ضد انقلاب کومله در سال 61 به شهادت رسیده بود المان این شهید توسط یکی از هنرمندان استان طراحی وساخته شد وپس از بازدید همرزمان وخانواده معظم این شهید وتائید آن در مراسمی با حضورمسئولین، خانواده معظم شهید وقشرهای مختلف مردم در میدانی که با نام همین شهید عزیز نامگذاری شده نصب گردید. 

 

وی  با اشاره به فعال نمودن بی سابقه دبیرخانه شهر جهانی سفال بعد از گذشت پنج سال از جهانی شدن لالجین، در یک سال گذشته و تشکیل جلسات مستمر با اعضای این مجموعه را از دیگر اقدامات اعلام نمود و برنامه ریزی و اجرای تصمیمات این دبیرخانه را از شاخصه های فعال شدن دبیرخانه دانست و تشکیل کارگروه های تخصصی و برنامه ریزی مدون را از رویکردهای آتی خود در این حوزه اعلام کرد.

 

شروع جلسات این دبیرخانه با موضوع ایجاد تسهیلات مالی و برنامه ریزی برای سفرهنرمندان به نمایشگاه بین المللی "اکسپو" آغاز گردید ولی به علت برخی ناهماهنگی های بیرون از دبیرخانه ، متاسفانه موضوع بی نتیجه ماند.

 

مهندس موسوی در پایان از همراهی و همکاری مردم هنرمند شهر لالجین، استاندار و مسئولان استانی، فرماندار بهار و مدیران شهرستان بهار، نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، ائمه محترم جمعه و جماعات، بخشدار لالجین و مدیران تلاشگر بخش، اعضای دلسوز شورای اسلامی شهر لالجین، اعضای دغدغه مند دبیرخانه شهر جهانی، همکاران مسئولیت پذیر شهرداری لالجین، فعالان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهر، اصحاب رسانه و فضای مجازی، تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی