سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/27 22:39:49
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی همدان خبر داد؛

تخریب ۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی

در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع و انجام تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است که ۱۳ مورد در بخش صالح آباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر دو هزار و ۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان بوده است.

شناسه خبر: 13073

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ جعفری جوزانی گفت: با ساخت هر هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جلوگیری از این تغییر کاربری هاست. در این راستا برنامه‌های آموزشی و ترویجی و آگاهی رساندن به هم استانی‌ها به روش‌های مختلف انجام شده است.

 

جعفری جوزانی افزود: از جمله این برنامه‌ها چاپ بنر، تراکت، دیوار نویسی، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و… است.

 

وی اظهار کرد: مشارکت و نظارت ‏عمومی مردم بهترین ‏و مؤثرترین راه برای ‏حفاظت از اراضی ارزشمند زراعی و باغی است و هم استان‌ها به طور متوسط بیش از ۹۹ مورد از این ساخت و سازها را از طریق سامانه ۱۳۱و حدود ۱۶ تا ۲۰ مورد را به صورت حضوری هر ماه اطلاع رسانی می‌کنند.

 

جعفری جوزانی بیان کرد: بیش از ۱۹۰ مورد هم از طریق گشت امور اراضی شناسایی می‌شود، به طور متوسط در ماه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر همکاران ما در امور اراضی استان برای شناسایی طی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع و انجام تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است که ۱۳ مورد در بخش صالح آباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر دو هزار و ۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۲۴ مورد در روستای توچغاز در شهرستان ملایر به مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان و ۶ مورد در گ روستای ایوک شهرستان همدان به مساحتی بالغ بر ۸۵۷ متر مربع به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شد.

 

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: قلع و قمع ها شامل بنا، دیوارکشی، استخر و سکو، فنس کشی و … بود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟