سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/27 22:39:49
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی همدان خبر داد؛

تخریب ۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی

در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع و انجام تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است که ۱۳ مورد در بخش صالح آباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر دو هزار و ۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان بوده است.

شناسه خبر: 13073

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ جعفری جوزانی گفت: با ساخت هر هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جلوگیری از این تغییر کاربری هاست. در این راستا برنامه‌های آموزشی و ترویجی و آگاهی رساندن به هم استانی‌ها به روش‌های مختلف انجام شده است.

 

جعفری جوزانی افزود: از جمله این برنامه‌ها چاپ بنر، تراکت، دیوار نویسی، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و… است.

 

وی اظهار کرد: مشارکت و نظارت ‏عمومی مردم بهترین ‏و مؤثرترین راه برای ‏حفاظت از اراضی ارزشمند زراعی و باغی است و هم استان‌ها به طور متوسط بیش از ۹۹ مورد از این ساخت و سازها را از طریق سامانه ۱۳۱و حدود ۱۶ تا ۲۰ مورد را به صورت حضوری هر ماه اطلاع رسانی می‌کنند.

 

جعفری جوزانی بیان کرد: بیش از ۱۹۰ مورد هم از طریق گشت امور اراضی شناسایی می‌شود، به طور متوسط در ماه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر همکاران ما در امور اراضی استان برای شناسایی طی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع و انجام تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است که ۱۳ مورد در بخش صالح آباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر دو هزار و ۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان و ۲۴ مورد در روستای توچغاز در شهرستان ملایر به مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان و ۶ مورد در گ روستای ایوک شهرستان همدان به مساحتی بالغ بر ۸۵۷ متر مربع به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شد.

 

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: قلع و قمع ها شامل بنا، دیوارکشی، استخر و سکو، فنس کشی و … بود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی