سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/29 08:31:24
در نشست شهردار و شورا با توسلی و مدیرکل راه و شهرسازی مطرح شد:

نظام مهندسی بزرگترین مانع در ایجاد ساخت و ساز در شهر است

در نشست شهردار و اعضای شورا با نماینده و مدیر کل راه و شهرسازی، مشکلات شهر بهار در زمینه راه و شهرسازی، همچون اسناد عادی، تغییر کاربری ها، حذف مجری، نظام مهندسی، بالا بودن قیمت زمین، ساماندهی ورودی شهر با مساعدت اداره کل، کمربند غربی شهر، راه های بین مزارع، زمین های پشت فرمانداری، ساماندهی ناحیه صنعتی چشمه قصابان بیان شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر: 13074

 

به گزارش نشاط شهر، نشست شهردار و اعضای شورا و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل شهرداری بهار برگزار شد.

 

در این نشست هر یک از اعضای شورا و شهردار بهار به بیان مسائل و مشکلات پرداختند که از آن جمله می توان به حذف مجری در ساخت و سازها، مشکل اسناد عادی در شهر و عدم تفکیک زمینها، بالا رفتن قیمت زمین، تجاوز به راه های بین مزارع ، کمربند ضلع غربی بهار اشاره کرد.

 

 

در این نشست سعید ماهری رئیس شورا یکی از مهمترین مشکلات مردم در شهر بهار را وجود مجری و نظام مهندسی دانست و اظهار داشت: هم اکنون وجود نظام مهندسی معضل بزرگی در شهر شده به طوریکه پول سرسام آوری از مردم گرفته و حضورشان نیز بسیار کمرنگ است.

 

وی بر لزوم ایجاد کمربند غربی بهار تاکید کرد و گفت: حدود ۶۰ الی ۷۰ سردخانه و انبار در بخش غربی شهر داریم و عبور و مرور برای رسیدن به این سردخانه و انبارها از داخل شهر صورت می گیرد که نه تنها باعث خسارت به زیرساخت ها شده که مزاحمت زیادی برای مردم دارد، لذا ایجاد یک کمربند عربی برای شهر بسیار حائز اهمیت است، اما تملک زمین‌های این بخش بالای ۲۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، که با ایجاد طرحهای تشویقی می توان مالکین را در واگذاری زمین تشویق کرد.

 

 

در ادامه هر یک از اعضای شورا به بیان دیگر مسائل و مشکلات از جمله تعیین تکلیف زمین های پشت فرمانداری، نظارت بر کشت دوم‌،  ایجاد نمایندگی یا نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، درمانگاه تامین اجتماعی، عدم همکاری اداره برق در تامین روشنایی معابر جدید، توزیع ناعادلانه امکانات در استان و تفکیک حوزه انتخابیه اشاره نمودند.

 

در ادامه شهردار بهار با نصب نقشه هایی بر روی دیوار سالن جلسات به بیان مشکلات شهری و پیشنهادات خود به مدیر کل راه و شهرسازی پرداخت و اظهار داشت: ورودی های شهر بهار چه از سمت میدان بهار و چه از سمت میدان شهید سلیمانی بسیار نابه سامان است و برای اینکه تحولی در ورودی های شهر ایجاد کنیم لازم است که قسمت‌هایی از این معابر تملک شده و معبرگشایی صورت پذیرد، اما این معبرگشایی ها با ایجاد مشوق هایی برای مالکین امکان پذیر است که با پیشنهادهایی در تغییر کاربری ها می توان این مشوق را ایجاد کرد.

 

 

فرجی در ادامه پیشنهاداتی در خصوص محدوده خدماتی شهر و ایجاد درآمدهای پایدار ارائه داد و مقرر گشت تا پیشنهادات ارائه شده به طور تخصصی در جلساتی با حضور کارشناسان راه و شهرسازی بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری شود.

 

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ به بیان توضیحاتی در خصوص موارد مطرح شده پرداخت و اظهار داشت: سیاست ما این است که مشکلات از طریق دوستان مجری حل شود و من تنها نقش تسهیلگری را در این موارد دارم.

 

 

توسلی در خصوص مشکل نظام مهندسی گفت: پس از حوادث اهواز و دیگر شهرها سخت گیری ها در حوزه نظارت بیشتر شده اما نهایتا در استان تصمیمی گرفته ایم که تا ۶۰۰ متر را بپذیرند از آنجا که جمعیت شهر بهار بالای ۲۵ هزار نفر است، باید از قوانین مجری تبعیت کند، لذا موضوع را در جلسه مشترکی با شهرداران و نظام مهندسی مطرح کرده تا بتوانیم فکری اساسی برای آن کنیم.

 

توسلی در ادامه به اقدامات خود در شهرستان پرداخت و از افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی بهار پس از ۴ سال و افتتاح زیرگذر شهید زارعی خبر داد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال تفکیک حوزه انتخابیه گفت: من خود بیشتر از هر کسی راغبم که تفکیک حوزه انتخابیه صورت پذیرد، اما در کمیسیون فعلا نامی از بهار و کبودراهنگ آورده نشده و تا الان با توجه به شاخص های جمعیتی و وسعت بهار و کبودراهنگ در نتوانسته اند حد نصاب لازم را کسب کنند ولی تلاش من برای این موضوع ادامه دارد.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی