سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/1 20:07:15
پس از سالها انتظار؛

درمانگاه تامین اجتماعی بهار افتتاح شد

درمانگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان مشتمل بر بخش های همچون ۴ اتاق معاینه عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه، ازمایشگاه، نوار قلب و سایر بخش ها افتتاح شد و از روز شنبه ۳ دی آماده خدمات رسانی به مردم است.

شناسه خبر: 13077

 

به گزارش نشاط شهر عصر امروز با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی کشور، استاندار، فرماندار، نماینده و سایر مسئولین درمانگاه تامین اجتماعی شهر بهار افتتاح شد.

 

این درمانگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان مشتمل بر بخش های همچون ۴ اتاق معاینه عمومی، دندانپزشکی، مامایی، داروخانه، ازمایشگاه، نوار قلب و سایر بخش ها افتتاح شد و  از روز شنبه ۳ دی آماده خدمات رسانی به مردم است.

 

دکتر عروتی  رئیس درمان تامین اجتماعی استان همدان در آیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی بهار با خیرمقدر و تشکر از حضور مدعوین به شرح مختصری از خدمات تامین اجتماعی در درمان مستقیم و غیر مستقیم بیماران پرداخت و درمانگاه تامین اجتماعی بهار را نهمین مرکز ملکی درمانی تامین اجتماعی استان برشمرد که از شنبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و آماده خدمت رسانی به بیماران است.

 

عروتی در ادامه گفت: در سال ۹۸ عملیات ساخت این درمانگاه آغاز شد و مقرر بود اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح شود، اما به دلیل مشکلاتی این امر محقق نشد و با پیگیری دکتر موسوی، دکتر توسلی و دکتر نباتی کار سرعت بیشتری گرفت و نهایتا امروز شاهد افتتاح این درمانگاه هستیم.

 

وی با اشاره به پیشینه پیگیری های ساخت این درمانگاه افزود: در سال ۸۸ مکان فعلی در زمینی به مساحت۲۵۰۰ متر برای ساخت درمانگاه اختصاص داده شد که پس از پیگیری ها با صرف هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان با ۴ اتاق معاینه عمومی، دندانپزشکی و مامایی، داروخانه ، آزمایشگاه، نوار قلب و تزریقات و با اشتغال۲۸ نفر  هم اکنون آماده خدمات رسانی به مردم شریف بهار است.

 

در ادامه نماینده بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: در کمتر از ده روز شاهد حضور استاندار محترم در شهرستان برای افتتاح دو پروژه مهم زیرگذر شهید زارعی و درمانگاه تامین اجتماعی و پیش از آن نیز افتتاح  بیمارستان دندانپزشکی در بهار هستیم که اتفاق مبارکی است.

 

 

توسلی ادامه داد: ما امروز با حضور دکتر موسوی کلنگ احداث درمانگاه تامین اجتماعی کبودراهنگ را هم را زمین زدیم و در آینده تابلوی دهمین درمانگاه را هم در کبودراهنگ نصب خواهیم کرد.

 

نماینده بهار وکبودراهنگ اضافه کرد: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بهار عملا متوقف شده بود و با پیگیری های صورت گرفته کار دوباره قوت گرفت تا که امروز به بهره برداری رسید.

 

وی با بیان این مطلب که لیاقت مردم بهار و کبودراهنگ این است که از خدمات پزشکی گسترده ای بهره مند شوند، گفت: از جناب آقای موسوی قول گرفته ایم که یک درمانگاه در لالجین یا مهاجران هم افتتاح کنیم.

 

وی ادامه داد: با همه مشکلات اقتصادی کشور، افتتاح دو پروژه در یک شهرستان کمتر از یک هفته نشان از اراده راسخ در خدمت رسانی به مردم دارد و نشان دهنده این است که دولت در تلاش است که به مردم خدمت رسانی کند.

 

توسلی در به کارگیری نیروهای بومی در درمانگاه تاکید کرد و گفت:  ۲۸ نفر از افراد بومی شهرستان در این درمانگاه مشغول به کار خواهند شد و تاکید ما همواره به بهره گیری از نیروهای بومی بوده است.

 

در ادامه فرماندار شهرستان بهار اظهار داشت: افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی در بهار باعث می شود خدمات خوبی به جامعه کارگری ارائه شود، این پروژه با همکاری همه دستگاه ها رخ داده و همه دستگاه های اجرایی داخل شهر و شهرستان، استان و کشوری در آن نقش داشته اند و این برای آن است که مردم از خدمات دولت بهره گیری نمایند. 

 

نباتی به بیان خاطراتی از دوران قبل از انقلاب ، به خدمات جمهوری اسلامی در کشور تاکید کرد و گفت: در زمان انقلاب یک بیمارستان یا درمانگاه یا حتی یک خانه بهداشت هم در بعصی نقاط کشور نداشتیم، اما الان در جایی ایستاده ایم که یک درمانگاه و بیمارستان در کلاس اروپایی در بهار داریم و این به برکت جمهوری اسلامی است.

 

فرماندار بهار ادامه داد:  جامعه شهرستان بهار کاملا کشاورزی و کاملا صنعتی است و پر از کارگر است در تابستان روزانه ۲۰ هزار نفر به عنوان کاگر وارد شهرستان می شوند در دو شهرک صنعتی روزانه ۵ هزار کارگر وارد آنها می شود و لذا با توجه به حجم بالای ورودی کارگران به شهرستان توجه ویژه ای به لالجین و صالح آباد نیز در ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی ضروری است.

 

در ادامه دکتر موسوی، مدیر عامل تامین اجتماعی کشور گفت: تامین اجتماعی با بیش از ۵۰ درصد جامعه ارتباط مستقیم دارد و ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، یکی از خدمات ما به مردم خدمات درمانی است.

 

موسوی ادامه داد: امروز ۷۳ درصد جامعه ما تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند قبل از انقلاب ۲۰ درصد تحت پوشش بیمه های اجتماعی  بودند و این به برکت جمهوری اسلامی است که کمتر گفته می شود.

 

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور افزود: یکی از خواسته های ما از استاندار محترم این است که در استان این ظرفیت را بالاتر ببرند چرا که هنوز   ۳۰ درصد جامعه تحت پوشش نیستند.

 

وی ادامه داد: در بحث درمان امروز ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه درمان هستند، در طرح دارویاب بیش از ۳۹۰ قلم دارو به بیمه ها اضافه شده ، در همین چند وقت گذشته بعد از دولت بیماری های خاص را تحت پوشش کامل بیمه ای قرار دادیم، اقلام داروها و خدمات به بیمه ها اضافه شد، صد درصد خدمات ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه ای است، اما قبل از انقلاب فقط ۲۰ مرکز خدمات داشتیم، اینها مواردی است که در جمهوری اسلامی رخ داده و کمتر به آن پرداخته می شود.

 

موسوی کیفیت این درمانگاه را با درمانگاه تهران یکسان دانست و گفت: ما بروزترین تجهیزات را به درمانگاه ها اختصاص می دهیم و در خدمات برایمان بالا شهر تهران با دورافتاده ترین شهر کشور تفاوتی ندارد.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی