سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صبح دیروز تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده و حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح با حضور مسئولین استانی و شهرستان های بهار و فامنین در مسجد النبی برگزار شد.

شناسه خبر: 13083

 

به گزارش نشاط شهر، در این جلسه ابتدا فرماندار شهرستان بهار ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مصباح بعنوان امام جمعه بهار و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین ارزنده، گفت: همواره عبور از مشکلات را مدیون رهبری راهیان و دعای امام زمان عج و سربازی سربازان ولایت هستیم.

 

 

نباتی گفت: به برکت وجود این اشخاص شهرستان بهار، شهرستانی متدین، مومن و انقلابی، مولد و کار افرین و با جوانان و مردمانی بسیار پاک و نیک سیرتی است. 

 

وی افزود: روحانیون باید رابطه صمیمی و محکمی را با مردم داشته باشند که هردو روحانیون بزرگوار دارای این نوع خصوصیات هستند.  

 

مقام عالی دولت در شهرستان چنین تشریح کرد: گرچه از رفتن حاج اقا ارزنده عزیز احساس ناراحتی میکنیم اما خوشحالیم که در سنگر دیگری به خدمت خواهند پرداخت. حاج آقا ارزنده  این کهنه سرباز جنگ و ولایت، در طول دفاع مقدس دین خود را به نظام ادا کرده و رشادت های ایشان که هرگز در جایی به آن اشاره نکردند اما خیلی ها دیدند و شنیده اند خصوصا خدمت ایشان در قرارگاه رمضان و سربازی این بزرگوار در مسیر انقلاب دیده شده است. 

 

فرماندار شهرستان بهار در پایان گفت: ایفای نقش پدر معنوی شهر و ایجاد رفاه و همدلی و حمایت و کمک های مومنانه و در شرایط سخت کرونایی بر کسی پوشیده نیست، از ایشان کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم. ایشان در کنار حاج اقا شعبانی در بحران آب و نذر آب کمک های بسیاری کردند همچنین فعالیت های ایشان در شورای فرهنگی با دغدغه‌ی آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

 

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین زارعی ریاست   حوزه علمیه شهرستان بهار صحبت های خود را با ذکر خاطره‌ای از مادر شهید آغاز کرد و در ادامه گفت: بعنوان شخصی که مسئولیتی در دست دارم تلاش کردم تا مسئولیت خود را بعنوان یک سرباز در خدمت حاج اقا ارزنده برای شهرستان بهار انجام دهم. 

 

حجت الاسلام والمسلمین زارعی گفت: این دوره دورانی است بسیار حساس، اگر در این دولت نتوانیم به مردم خدمت کنیم چطور میتوانیم پاسخگوی آنها باشیم. اگر ذره ای ریاست، پست و هر عناوینی روی ما قرار گرفته، لحظه ای نباید غفلت کنیم در ابتدا این تذکر را به خودم و سپس به مسئولان دیگر می‌دهم.

 

وی افزود: من بارها به حاج اقا ارزنده و حاج اقا شعبانی  گفته ام که اگر میدانید شخصی در مسئولیت حوزه از من بهتر است مسئولیت را به ایشان بسپارید و من با کمال میل میپذیرم. از تمامی مسئولین میخواهم اگر کسی در ایفای نقش و مسئولیت خود مشکل دارد و نمی‌تواند به درستی انجام دهد لطفا کناره گیری کند تا شخص صالح تری روی کار بیاید.

 

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ارزنده ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تشکر از مسئولین شهرستانی و استانی، تشکر ویژه از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه و تبریک به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مصباح؛ گفت: همان طور که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم فرمود، مقام و منسب و مسئولیت ها همگی گذراست، اگر کسی با دید عبرت به آن نگاه کرد میشود عاقبت و اگر کسی با دید عبرت نگاه نکرد آن را به زودی از دست می‌دهد و چیزی برایش حاصل نمی‌شود. 

 

 

وی افزود: این جا به جایی ها همواره برای ما پیام آور است، روزی میرسد که مسئولیت ها به پایان می‌رسد و روز پاسخگویی در پیشگاه خداوند فرا می‌رسد.

 

وی در ادامه گفت: مردم بهار بسیار متدین هستند ان شاءالله که خداوند تبارک و تعالی خیر کثیر به همه عنایت کند. می‌گویند مردم بهار را از نظر مالی وضعیت خوبی دارند اما من می گویم مردم بهار گنجشان به پولشان نیست، گنجشان به دیانتشان است، به ولایت مداریشان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مولایی رئیس دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان ضمن تبریک به امام جمعه جدید بهار و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین ارزنده، از مسئولین شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی تشکر و قدردانی کرد همچنین حکم تودیع و معارفه توسط ایشان قرائت شد.

 

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مصباح ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: وقتی به زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب (س) نگاه کنید میبینید که دشمنان اجازه حضور به این دو بانوی بزرگوار در اجتماع را نمی‌دادند اما زمانی که در اجتماع حاضر شدند حماسه های بزرگی همچون خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و خطبه زینب (س) در کاخ یزید را آفریدند.

 

وی افزود:  آنجایی که حاکمیت الهی و ولایی به خطر افتاد حضرت فاطمه (س) پشت پرده فریاد زدند و خطبه خواندند، خطبه فدکیه از مهم ترین و تاثیرگذار ترین سخنرانی هاست به طوری که در آن روز مسجد نبی پر از صدای گریه مردم بود. 

 

حجت الاسلام والمسلمین مصباح گفت: یکی از نکات اساسی که حضرت به آن اشاره میکند مراقبت از نفاق میباشد که امری بسیار حساس است به طوری که عدم مراقبت آسیبی همچون جریان کربلا را رقم میزند.

 

وی در ادامه گفت: اگر جامعه در موقعیت های حساس تصمیم های درست نگیرد و دچار غفلت شود سرنوشت کشور  و جامعه اسلامی را بهم میزند. خیلی از گرفتاری های ما که درحال حاضر دچار آن هستیم نتیجه همان تصمیمات غلطی است که گذشتگان ما گرفتند.

 

وی در پایان گفت:‌ امامان جمعه باید حلقه وصل مردم و حاکمیت باشند صحبتهای مردم را بشنوند و مشکلات شهرستان را شناسایی کنند و به مسئولین منتقل کنند. در جلسات عمومی و خصوصی  پیگیر باشند. همه مسئولین از جمله ائمه جمعه باید در کنار هم باشند چرا که همه ما در یک کشتی هستیم و همگی خادم این مردمیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی