سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه باید بتواند یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در اختیار این کشور و این ملت بگذارد تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالب ها و نوآوری های علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکرات و ارزش‌های اسلامی را بالا ببرند.

شناسه خبر: 13125

 

به گزارش نشاط بهار، به بهانه روز دانشجو و اهمیت آن در موفقیت و پیشرفت کشور با سپیده کوکبی آراسته، دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی ساکن شهر صالح آباد به پای صحبت نشستیم.

 

در ابتدا اهداف خود را از انتخاب این مسیر بیان کنید: 

 

اگر بخواهم هدف خود را بگویم آن را در کسب موفقیت و دانش روز افزون میدانم، چرا که ما در حال حاضر در دنیای علم های گوناگون زندگی می‌کنیم و باید خود را با آن وفق دهیم. 

 

 

چه عواملی شما را تشویق به ادامه تحصیل داد؟ 

 

انگیزه، هدف و علاقه مهم ترین عوامل تشویق کننده بنده بوده و اگر هر کدام از این عوامل نباشد، ادامه مسیر با دشواری مواجه می‌شود. 

 

به نظر شما انگیزه از بدو تولد در افراد وجود دارد؟ 

 

ما می توانیم خودمان انگیزه را ایجاد کنیم فقط کافیست یک هدف را برای خود مشخص کنیم و راه رسیدن به آن را پیش بگیریم؛ حتی بی انگیزه ترین افراد نیز با ایجاد هدف با تمام توان به سمت آن حرکت خواهند کرد.

 

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود افراد اهداف گوناگون پیش گیرند؟ 

 

همانطور که ما در دنیا افراد گوناگون داریم که هیچ یک شبیه به دیگری نمیباشند، به همان تعداد نیز اهداف متعدد وجود دارد که افراد آنان را بر اساس علاقه و استعداد انتخاب می کنند.

 

افراد موثر و تشویق کننده شما چه کسانی بوده اند؟ 

 

خانواده ام همواره من را تشویق کرده اند که تحصیلات خود را ادامه دهم و به اهدافم برسم و به جامعه خود خدمت کنم؛ ناگفته نماند که اگر این حمایت از ما سلب شود راه موفقیت بسیار ناهموار و دشوار خواهد شد اما اگر این مورد برای کسی مهیا نباشد به این معنی نیست که باید از تلاش دست بکشد و یا مجبور به انتخاب رشته بر اساس علاقه دیگران باشد چرا که دانشگاه بسترِ بالندگیست نه دیکته و تحمیل!

 

دلیل شما از انتخاب رشته تحصیلی خود چه بوده است؟ 

 

بنده رشته علوم تربیتی را از روی علاقه انتخاب کردم و معتقد بودم که این رشته با روحیاتم سازگار است؛ البته ناگفته نماند که بازار کار این رشته نیز تاثیر زیادی در انتخابم داشته است. 

 

به غیر از تحصیل به چه کارهایی مشغول هستید؟ 

 

بنده در کنار تحصیل در دانشگاه، به کار های گرافیکی و بخش دیگر را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص داده ام. 

 

اگر به گذشته برگردید این رشته را انتخاب خواهید کرد؟ 

 

بنده این رشته را از روی علاقه و توانایی انتخاب کردم اما اگر به گذشته برگردم به رشته کامپیوتر نیز توجه خواهم کرد. 

 

چه مقدار از امکانات دانشگاه خود راضی می‌باشید؟ 

 

امکانات دانشگاه ما خوب است اما همیشه یک سری مشکلات اعم از کمبود بودجه کافی برای رفاه دانشجویان وجود دارد. 

 

بنظر شما دانشگاه های موجود در کشور با در اختیار گذاشتن چه بسترهایی می‌تواند در بالندگی دانشجویان مثمرثمر باشد؟

 

به نظر بنده یک فضای آموزشی می‌تواند فراتر از علوم رفته و در کنار ارائه دروس علمی به مباحثی بپردازد که به رشد شخصیت و بالندگی آن در جوانان ما کمک کند و مورد دیگر اشاعه فرهنگمان در میان جوانان است.

 

انتظار شما از مسئولین چیست؟ 

 

از مسئولین تقاضا دارم که توجه بیشتری به دانشجویان و جوانان داشته باشند و برای آنها آینده شغلی ایجاد کرده و از آن ها حمایت کنند تا تلاش های یک دانشجو بی ثمر نباشد و اگر بخواهم درخواستی از مسئولین دانشگاه خود که یک دانشگاه غیر دولتی است داشته باشم این است که در قبال دریافت شهریه از دانشجویان بهتر بود که امکانات بیشتری در اختیار قرار دهند. 

 

به نظر شما جامعه چه نقشی در به تعالی رسیدن جوانان دارد؟

 

پایه و اصل تمام برنامه ریزی های یک جامعه با رشد و تعالی نسل جوان آن جامعه می‌باشد و این به معنای آن می‌باشد که در یک کشور سرمایه ای مهم تر از نسل جوان و نیروی کار جوان وجود ندارد و در صورت بی توجهی به این سرمایه مهم، جامعه با ضرر و زیان مهمی مواجه می‌شود.

 

سخن آخر شما به کسانی که میخواهند در آینده در مسیر دانشجویی قرار گیرند چیست؟ 

 

توانایی و انگیزه های خود را همیشه جدی بگیرید و برای آینده خود هدف مشخص کرده و برای رسیدن به آن حداکثر تلاش خود را به کار گیرید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید؛ البته اهداف فقط از طریق دانشگاه میسر نمی‌شود و مسیر های گوناگون برای تحقق آن ها وجود دارد.

 

 

نفیسه قلی پور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی