سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/11/15 01:34:31
فرماندار شهرستان بهار در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد:

افتتاح ٩١ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان/ کلنگ زنی ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان

روح‌اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در جمع خبرنگاران، افزود: این تعداد پروژه با اعتباری افزون بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در سطح شهرستان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شناسه خبر: 13149

 

به گزارش نشاط شهر، روح‌اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در جمع خبرنگاران، افزود: این تعداد پروژه  با اعتباری افزون بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در سطح شهرستان در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ۹۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان با اشتغال ۵۳ نفر جزء پروژه های قابل افتتاح است و ۱۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان به پروژه‌های قابل کلنگ زنی اختصاص خواهد داشت.

 

نباتی یادآور شد: در نخستین روز دهه مبارک فجر در ۱۲ بهمن ماه با حضور استاندار همدان و هیات همراه و مسئولان شهرستان سه پروژه عمرانی و طرح اقتصادی شامل سردخانه بالای صفر با اعتباری افزون بر شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، فاز دوم تولید گل و گیاه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، واحد تولید لوله پلیمر با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

 

نباتی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی با اعتباری افزون بر ۱۹میلیارد تومان، اجرای روکش آسفالت محور پلیس راه به حسین آباد توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتباری افزون بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، شرکت توزیع برق با ۱۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۸ میلیارد تومان، شرکت گاز شامل سه طرح، ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ۲۶ طرح مخابراتی با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بهسازی معابر مهاجران با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان و ۳۷ پروژه توسط دهیاری‌های شهرستان با اعتباری افزون بر ۳۶میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان از طرح های قابل افتتاح است.

 

وی ادامه داد: حوزه عمران شهری و روستایی پروژه سنگ فرش خیابان جاوید لالجین با اعتبار سه میلیارد تومان، سه واحد مسکن مددجویی روستایی با اعتباری افزون بر ۵۴۰ میلیون تومان، اداره صمت شامل دو طرح با مجموع اعتباری افزون بر ۵۸ میلیارد و اشتغال ۳۷ نفر، حوزه کشاورزی شامل پنج طرح با اعتباری افزون بر ۲۵میلیارد تومان، حوضه آبخیز داری شامل یک طرح با اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیون تومان از دیگر طرح های قابل افتتاح این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال خواهد بود.

 

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به پنج پروژه قابل افتتاح جهادکشاورزی شهرستان در ایام دهه مبارک فجر با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان با اشتغال ۲۷ نفر تصریح کرد: گلخانه سبزی و صیفی، تولید گل و گیاهان زینتی،پرورش گوسفند و پرورش ماهیان زینتی و سردخانه بالای صفر با ظرفیت ۴۰۰۰ تن پروژه های پیش بینی شده برای افتتاح در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان در دهه فجر خواهد بود.

 

نباتی همچنین در رابطه با پروژه های قابل کلنگ زنی این شهرستان در دهه فجر خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی، گازرسانی به ۲۷ واحد تولیدی و ۱۲ پروژه روستایی در زمینه توسعه فضای سبز نیز پروژه های پیش بینی شده برای کلنگ زنی در این شهرستان در دهه فجر پیش بینی شده است.

 

وی با تاکید بر بیان دستاوردها و خدمات انقلاب برای جامعه و مردم به ویژه جوانان و نوجوانان توسط رسانه ها و خبرنگاران یادآور شد: دهه مبارک‌فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردها و خدمات نظام توسط رسانه ها و خبرنگاران بوده چرا که جهاد تبیین رسانه ها از نقش موثری در ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی در جامعه دارد.

 

نباتی همچنین از پیش بینی برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در دهه مبارک‌فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: جشن انقلاب، یادواره شهدا، دیدار با امام جمعه، غبار روبی مزار شهدا، مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه هایی است که در این دهه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.  

 

وی در ادامه به طرح مجموعه شهری همدان اشاره کرد و یادآور شد: الحاق شهرستان بهار به شهر دیگری امکان ندارد و شهرستان بهار دارای تشکیلات سیاسی مستقل است و مستقل باقی می ماند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان کاهش محسوس انتشار بوی نامطبوع از سوی واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی بهاران را یکی از موفقیت ها برشمرد و تصریح کرد: به منظور برقراری آسایش مردم، واحدهای صنعتی آلاینده ملزم به نصب تجهیزات لازم شدند و همچنین بازدیدهای شبانه روزی از کارخانه ها ادامه دارد.

 

با اشاره به افتتاح چندی پیش درمانگاه تأمین اجتماعی بهار افزود: در حال حاضر برای شهر صالح آباد و لالجین نیز تقاضای راه اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی شده که تحقق این امر از نقش موثری در خدمات دهی به مردم این دو شهر برخوردار خواهد بود.

 

نباتی در رابطه با وضعیت آب شهرستان هم گفت: کارهای خوبی در رابطه با  بحث آب شهرستان انجام شده و با اقدامات و برنامه های مختلف بر آن هستیم تا نزولات آسمانی را با راهکارهای مختلف در سفرهای آب زیر زمینی شهرستان تزریق کرده و یا نزولات آسمانی  را ذخیره سازی و از هدر رفت نزولات آسمانی جلوگیری کنیم ضمن اینکه مشکل آب یک موضوع کشوری و جهانی است.

 

وی در ادامه از پیگیری برای راه اندازی خانه خلاق شهر بهار خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری لازم خانه خلاق شهر لالجین در حال انجام بوده و قول راه اندازی آن را گرفته‌ایم.

 

نباتی اصلاح مالیات تولیدکنندگان صنایع دستی شهر لالجین با پیگیری استاندار محترم همدان و اصلاح تعرفه گاز شهر لالجین را از جمله اقدامات انجام شده برای این شهر دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن شهر بهار در مسیر گردشگری می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کند و با جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد خدمات جانبی و رفاهی می توان به ماندگاری مسافران و رونق شهر کمک کرد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی