سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دومین همایش سرمایه گذاران استانی و شهرستانی با حضور فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل کار و تعاون و بهبودی، مدیر اجرایی شهرک صنعتی بوعلی و مدرس دانشگاه فنی و حرفه ای، در سالن اجتماعات برگزار گردید.

شناسه خبر: 13182

 

به گزارش نشاط شهر، دومین همایش سرمایه گذاران استانی و شهرستانی با حضور فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل کار و تعاون و بهبودی، مدیر اجرایی شهرک صنعتی و مدرس دانشگاه بوعلی در سالن اجتماعات برگزار گردید.

 

روح الله نباتی فرماندار بهار گفت: هدف از برگزاری این همایش ارتقا، رشد و کمک و توسعه همه جانبه شهرستان می باشد.

 

وی افزود: تجار و بازرگانان و کارآفرینان که در هر زمینه ای برای شهرستان فعالیت می کنند، مایه ارمغان و افتخار هستند.

 

وی اضافه کرد: به لطف خدا شهرستان بهار دارای پتانسیل های زیادی است و وجود خاک حاصلخیز، آب و هوا و مردمانی هنرمند سرمایه های خوبی برای شهرستان است.

 

وی افزود: وجود چهار پتانسیل شهرستان شامل کشاورزی برای تامین نیاز کشور و استان، وجود ۴ شهرک صنعت، گردشگری، صنایع دستی و هنر، صنایع تبدیلی و تریلی سازی، این شهرستان را متمایز کرده است.

 

نباتی در ادامه بیان کرد: دومین مبحث سرمایه گذاری سرمایه گذران در حوزه های مختلف که راه نجات، اقتصاد تعاونی است، خصوصی تا یک حدی ظرفیت توانایی دارد و دولتی ظرفیت توانایی ناچیزی دارد و سعی کنیم سرمایه گذاری را به طرف تولید هدایت کنیم.

 

وی افزود: کسی که می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد خودمان هستیم هیچ بیگانه ای یا کشوری که با نظام جمهوری اسلامی ایران  دوست هستند که نمی‌شود تکیه کرد چرا که آن کشور ها هم به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. باید افکار را به روز کرد و از اروپاییان و کشورهای غربی عقب نمانیم بتوانیم به سرمایه گذاری های بین الملل مثل حمل ونقل و سفال و صنایع تعدیلی بیاندیشیم و اجرایی کنیم. 

 

نباتی گفت: کسانی که در پروژه های بزرگی مثل درمانگاه، ورزشگاه چمن مصنوعی و پل و ....سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی بهره مند هستند.

 

 بهبودی مدیر اجرایی شهرک صنعتی گفت: یکی از مزیت های خوب این شهرستان به اینکه هر شهری و هر بخشی کار خودشان را انجام می‌دهند و منتظر دیگری نماندند و وام دادن به سرمایه گذران اشتباه محض است.

 

وی بزرگترین سرمایه گذاری را بحث در امان ماندن از نوسانات ارز و بورس عنوان کرد و گفت: ایراد کار حوزه فعالیت را بسنده به یک نوع صنعت که آسیب میزند و تکنولوژی نشاسته یکی از صادر کننده میباشد. 

 

وی گفت: زنجیره ها را کامل کنیم و صنایع تبدیلی را ناقص رها نکنیم و به دنبال تکنولوژی و توانایی افرایش را داشته باشیم و صادر کننده خوبی باشیم و در یک حوزه سرمایه گذاری نکنیم و باید زمینه سرمایه گذاری را افزایش دهیم و با برنامه پیش برویم.

 

یوسف شعبانی مدیرکل کار و رفاه اجتماعی  گفت: باتوجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و استفاده از برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت و میانه مدت و انگیزش و هدف گذاری می توان به گام های موفقیت رسید و رشد کرد.

 

 

شعبانی در ادامه به این موضوع اشاره کرد: رمز موفقیت در بعضی از  استان ها استفاده از کارآفرینان و پیشبران بعنوان یک لیدر که توانستند تکمیل کننده زنجیره اقتصاد شوند و باعث جذب سرمایه گذار که با ایده پردازی و افکار به روز آنها و پشتبانی فعالیت های اقتصادی را گسترش دهند. 

 

وی افزود: تشکل ها نقش مهمی دارند و باعث تسهیل در فعالیت های اقتصادی می‌شوند و همچنین حمایت از بنیاد برکت و صندوق بازنشستگی که در توسعه اقتصاد موثر هستند.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.