سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه کمیته تامین مسکن مددجویی اداره بهزیستی شهرستان بهار با حضور معاون فرماندار ومعاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان همدان ، بنیاد مسکن ، راه و شهر سازی ، بنیاد علوی و سایر دستگاههای اجرایی در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

شناسه خبر: 13190

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار، در ابتدا سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بهار ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از دستگاههای مرتبط در امر مهم مسکن مددجویی گفت: تامین مسکن و ایجاد سر پناه مناسب برای اقشار افراد دارای معلولیت از مهمترین نیازها و یکی از برنامه ها و از اولویت های کمیته مسکن شهرستان است. 

 

محمد رضا مقدادی پور با اشاره به اینکه همه مسئولان شهرستان باید نسبت به حل مشکلات مختلف مددجویان تحت حمایت این اداره احساس مسئولیت کنند افزود: با همکاری و همراهی ادارات متولی میتوان این مشکلات را حل کرد.

 

وی‌ با اعلام اینکه تعداد مددجویان نیازمند مسکن شهری و روستایی اداره بهزیستی شهرستان بهار 40 خانوار می باشد و تعداد مددجویان برخوردار از بلاعوض احداث روستایی (زن سرپرست خانوار دارای یک معلول)  10خانوار بوده است که ظرف 6 ماه گذشته مبالغ بلاعوض خود را بالغ بر 760 میلیون تومان دریافت نموده اند و 10خانوار دیگر پشت نوبت دریافت بلاعوض می باشند و وام به مبلغ ۵۰  تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت نموده اند.

 

مقدادی پور اضافه کرد: در سطح شهرستان تعداد مددجویان 2 معلولی در خانواده و نیازمند مسکن هستند 18 خانواربوده است که به بنیاد علوی معرفی شده اند و به 5 نفر مددجو وام ودیعه مسکن به مبلغ 80 میلیون تومان بوده است که آنان دریافت نموده اند و هم چنین از محل صندوق امداد ولایت 1 خانوار از مددجویان معرفی شده است. 

 

وی در این  جلسه بر رفع مشکلات اقشار کم در آمد در حوزه مسکن در این شهرستان تاکید کردو گفت:کمک به تامین مسکن محرومین در شهرستان باید با قوت بیشتری ادامه یابد شاید برای ساخت آمار اندک می باشد ولی برای تعمییر و تکمیل مددجویان زیادی که تک معلولی هستند درپشت نوبت هستند.

 

تأمین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد  و مضافا دارای معلول که منابع مالی مناسبی جهت تهیه ویا ساخت مسکن را ندارند از ضروریات عنوان کرد و گفت : دراین مسیر همکاری و مشارکت همه دستگاهای ذیربط ، مسئولین شهرستانی ، بهره گیری از ظرفیت و مشارکت دراین امر خداپسندانه بسیار ضروری است. 

 

در ادامه معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان همدان ضمن عرض  خیر تقدیر و تشکر از اداره بهزیستی گفت: مسکن را از اولویت اول نیازمندی جامعه هدف برشمرد و متذکر شد : باید از این فرصت که دولت محترم جهت تأمین مسکن معلولین با اولویت خانواده های دو معلول و بیشترمهيا نموده است ،نهایت بهره را ببریم.

 

دکتر عزیزی اشاره کرد ، ادارات و نهاد های همسو، با حساسیت بیشتر از گذشته به مقوله مسکن معلولین و مددجویان نگاه متفاوت داشته باشند و راستای به زیستن جامعه هدف تلاش بیشتری نماید و هیچ حرکتی ارزشمند تر از رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی قشر ضعیف و آسیب دیده نمی باشد که موجب بارش رحمت و برکات در زندگی خواهد شد. اولویت اول برخی از مددجویان تامین زمین است که به محض در اختیار گذاشتن زمین توسط نهاد های مرتبط اقدام به ساخت خواهد شد.

 

در ادامه معاون فرماندار شهرستان بهار ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و تقدیر و تشکر از مجموعه بهزیستی و دیگر دستگاههای مرتبط به تامین مسکن مددجویان خواستار همکاری آنان با بهزیستی در تامین زمین شد باید راه تامین مسکن را برای مددجویان تسهیل کنیم، باید قشر آسیب‌پذیر معلولین در اولویت باشند.

 

 کارشناس راه و شهر سازی در خصوص تامین مسکن ملی گفت:  27 خانوار از مددجویان بهزیستی در سامانه مسکن ملی ثبت نام نموده اند و به دلیل وجود برخی از مشکلات مانند عدم پرداخت سهم آورده اولیه نام آنها در لیست حذف شده است و باتوجه به اینکه فعلا آورده اولیه برای مددجویان حذف شده است مقررشد که در خصوص تشکیل پرونده این عزیزان بنیاد مسکن پیگیریهای لازم صورت پذیرد. 

 

در پایان  اعضا حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را اعلام نمودند. 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی