سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/21 12:05:51
گزارشی از آخرین شورای اداری شهرستان در سال جاری؛

تغییر فرماندار شاید وقتی دیگر/ تودیع و معارفه ای که برگزار نشد

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان بهار روز شنبه ۲۰ اسفند با موضوع تودیع و معارفه فرماندار بهار در سالن فرمانداری با حضور مدیران شهرستان برگزار شد.

شناسه خبر: 13198

 

به گزارش نشاط شهر، مدیران ادارات مختلف در این جلسه حاضر شده و سالن تا آخرین ظرفیت خود پر شد، بنر تقدیر و تشکر از روح اله نباتی و تبریک به مجتبی فیض الهی در گوشه ای از سالن جلسه نصب شده و همه منتظر ورود روسای جلسه بودند.

 

 

خبر رسید که شورای تامین در اتاق فرماندار در حال برگزاری است و به محض اتمام آن جلسه شورای اداری برگزار می شود، سرانجام با تاخیر یک ساعته روسای جلسه، اعضای شورای امنیت ، فرماندار و معاون استاندار وارد جلسه شده و جلسه شورای اداری آغاز شد.

 

عدم حضور مجتبی فیض الهی و استاندار از نکات قابل توجه بود، پرده سفید ویدئو پروژکتور پایین آورده شد و بنر تبریک و تشکر از فرماندار با تصاویر نباتی و فیض الهی پشت پرده پنهان گشت، زمزمه هایی در سالن مبنی بر لغو تودیع و معارفه فرماندار پیچید.

 

 

روح اله نباتی ریاست جلسه را بر عهده گرفت و این جلسه شورای اداری را مطابق با روال عادی آخر سال بیان کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص بازار شب عید، همزمانی عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، چهارشنبه آخر سال و ... پرداخت و با اشاره به مهمترین اقدامات و اتفاقات امسال همچون بحران آب در استان، بارش بی سابقه برف، برپایی موکب های اربعین و موضوع اغتشاشات، از همه ادارات که در طول یک سال بیشترین زحمات را متحمل شدند تشکر کرد.

 

مدیران ارشد استان در حال ارزیابی هستند

 

پس از آن رضانیا، معاون استاندار نیز به گونه ای سخن گفت که گویا اتفاقی نیفتاده و هیچ تصمیمی گرفته نشده و اذعان داشت: مردم ما شایسته بهترین خدماتند، الان مردم در فشارند پایان سال است و تدابیر لازم در پایان سال انجام شده تا در تهیه ارزاق بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 

وی با ابلاغ پیام تشکر استاندار از مردم بهار در بحران کم آبی همدان گفت: همه ما دوست داریم رشد کنیم چه به لحاظ معنوی و مادی، مدیران ارشد استان در حال ارزیابی نهایی هستند تا بتوانیم ظرفیت موجود در استان را ارتقاء دهیم و از فرصت های موجود در استان استفاده کنیم 

 

 استاندار تصمیم بر عزل هیچ فرمانداری نگرفته است

 

رضانیا در پاسخ به سوال یکی از حضار در خصوص وجود درگیری ها و اختلاف نظرهای داخلی در استانداری گفت: در فضای مدیریتی استان فضای بسیار آرام و همدلانه ای وجود دارد، اینکه مدیر عالی استان تشخیص دهد تا امروز مدیری در یک پست بوده و از فردا در جای دیگر باید خدمت کند بر عهده مدیر است تا امروز استاندار تصمیم بر عزل هیچ فرمانداری نگرفته اما تصمیم بر ارتقاء گرفته است و این حق یک مدیر عالی است، همه فرمانداران ما به خوبی عمل کردند اما در ارزیابی های های آخر سال شاید بخواهند رشد و ارتقاء به وجود بیاید.

 

 با مردم شفاف صحبت کنید

 

در ادامه ائمه جمعه مهاجران و لالجین که جلسه را بدون صحبت در خصوص تودیع و معارفه فرماندار، رو به اتمام دیدند، نسبت به عدم بیان شفاف مسائل در جلسه اعتراض کردند و امام جمعه مهاجران با بیانی صریح ابراز داشت: یک ساعت است که ما منتظر هستیم شورای تامین به پایان رسیده و در خدمت شما باشیم، آقای فرماندار، نماینده، آقای فیض الهی  در مورد جابه جایی فرماندار با رسانه ها مصاحبه کرده اند، اما الان طوری صحبت می کنید که انگار نه انگار که اتفاقی افتاده، به شعور مخاطبین احترام بگذارید، خیلی شفاف و صراحتا بیان کنید که به صلاح نبود فعلا این اتفاق بیفتد. یک بار برای همیشه تمام کنید، در اختلافی که در شهرستان است، تنها کسی که ضرر می کنند مردم هستند.

 

 

 

 بیش از یک سال است که شهرستان دچار دودستگی شده

 

امام جمعه لالجین نیز با بیان این مطلب که کاری به نماینده و فرماندار ندارم اذعان داشت: این اتفاق دو دستگی را در منطقه تشدید خواهد کرد، دودستگی که از یک سال پیش در شهرستان به وجود آمده و آن جایی است که ما فقط خودمان را می بینیم نه انقلاب را، بهتر است حرفمان را راحت با مردم بزنیم، واقعا نمیشد این تصمیم گیری دو روز زودتر یا یک ساعت زودتر باشد، در چنین موارد به این دولت انقلابی شک می کنیم‌.

 

رضا نیا ادامه داد: خبرنگاری از من سوال کرد آیا درست است که نماینده در عزل فرماندار نقش داشته؟ ،  من گفتم که نه عزل داریم و نه نماینده نقشی در آن داشته، استاندار در ارزیابی های به عمل آمده تشخیص دادند از ظرفیت فرماندار در جای دیگر استفاده کنیم و جایگاهش را ارتقا دهیم.

 

استاندار بهترین تصمیم را گرفته و در جای خود این تصمیم عملی خواهد شد

 

وی ادامه داد:  مطلب دوم آنکه استاندار تصمیماتی را خواهند گرفت که به نفع مردم و مصالح مردم باشد، از من انتظار نداشته باشید که هر چه پشت پرده است به تعبیر شفافیت بیان کنم، این شفافیت نیست حماقت است، استاندار بهترین تصمیم را گرفته اند و در جای خود این تصمیم عملی خواهد شد، صبر کنید خبرهای خوبی را مردم خواهند شنید.

 

در ادامه، این سخنان و استفاده از الفاظ به کار برده شده  با اعتراض شدید ائمه حاضر در جلسه مواجه شد و امام جمعه مهاجران گفت: شما میخواهید توپ را به زمین ما بیندازید، چیزی که شما نمی گویید همه مردم شهرستان و استان فهمیده اند، همه می دانند قضیه چیست، این دیگر چیز پنهانی نیست که نمی‌خواهید بیان کنید.

 

 استاندار به حرمت آیت الله شعبانی فعلا در تصمیمش تامل کرده

 

رضانیا در ادامه ضمن عذرخواهی از محضر ائمه حاضر در جلسه و دلجویی از ایشان اذعان داشت: تصمیمات خوبی برای استان گرفته شده و برای آنکه آرامش در شهرستان حاکم شود و چنددستگی در شهرستان به وجود نیاید، آقای استاندار به حرمت احترام آیت الله شعبانی فعلا تامل کرده و در حال بررسی نهایی هستند. 

 

نباتی نیز در انتها گفت: واقعیات را همه مردم می می فهمند، می دانند و درک می کنند که چه اتفاقی افتاده است و به فرمایش آیت الله شعبانی بهترین تصمیم را مردم خواهند گرفت و فرمایش ائمه جمعه و آیت الله شعبانی برای ما فصل الخطاب خواهد بود.

 

در نهایت جلسه شورای اداری با تصمیم بر ماندن نباتی در جایگاه فرمانداری و تغییر فرماندار شاید در زمانی دیگر به اتمام رسید.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی