سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/1/2 12:37:29
به همت موسسه مردم نهاد فناوران جوان سیمینه صورت گرفت:

تجلیل از جوانان نمونه لالجینی در جشن روز جوان

در زندگی اجتماعی امروز نقش روابط انسانی غیر قابل انکار است. بی‌شک در جوامع کنونی افراد از هم جدا نیستند و اعمال و رفتار هر فرد از جامعه بر روی کل اجتماع تاثیر می‌گذارد.

شناسه خبر: 13222

 

در زندگی اجتماعی امروز نقش روابط انسانی غیر قابل انکار است. بی‌شک در جوامع کنونی افراد از هم جدا نیستند و اعمال و رفتار هر فرد از جامعه بر روی کل اجتماع تاثیر می‌گذارد.

 

 از همین رو برای داشتن جامعه‌ای شاد و سالم تمام مردم باید تلاش کنند و اقدامات فردی دیگر چاره ساز نخواهد بود. خوشبختانه مردم نیز متوجه شده‌‌اند که هر جامعه‌ای برای ترقی نیاز به همت جمعی دارد. به همین دلیل در سال‌‌‌‌های اخیر شاهد شکل گیری گروه‌‌‌‌ها و نهاد‌‌‌‌هایی از سوی مردم هستیم که هدف آن‌ها انجام امور داوطلبانه برای ‌ایجاد جامعه‌ای متعالی از هر جهت است.  

 

سمن مخفف سازمان مردم نهاد مرد‌‌‌‌می‌ می‌باشد. در طول تاریخ شاهد شکل گیری نهادهای مرد‌‌‌‌می‌ بسیاری بودیم. اولین نهاد مرد‌‌‌‌می ‌گسترده و مهم را ‌‌‌‌می‌توان صلیب سرخ جهانی دانست. نهادهای مرد‌‌‌‌می‌ یا ‌‌‌‌ان جی او (non governmental organization) سازمان‌‌‌‌هایی هستند متشکل از مردم جامعه برای انجام فعالیت‌‌‌‌های اجتماعی، اخلاقی، زیست محیطی و… که به شکل غیر انتفاعی و مستقل از دولت فعالیت می‌کنند.

 

از نظر اصطلاحی زمانی که مردم عادی جامعه به شکل داوطلبانه و مستقل از دولت با هم برای انجام دادن یک کار مفید جمع ‌‌‌‌می‌شوند سازمان مردم نهاد شکل گرفته است. اهداف‌ این سازمان انجام دادن فعالیت‌‌‌‌های اجتماعی و اخلاقی به منظور ارتقاء و رشد جامعه و همچنین برای افزایش رفاه عمو‌‌‌‌می‌ است.‌ این سازمان‌‌‌‌ها با پول خود مردم اداره ‌‌‌‌می‌شوند.

 

موسسه مردم نهاد فناوران جوان سیمینه در سال 1398 با محور فعالیت اجتماعی، فضای مجازی و فضای مجازی و فاصله بین نسلی در سطح شهرستان بهار، به دبیری علیرضا جهانشاهی تشکیل و شروع به کار کرد. 

 

 

هداف عملیاتی این سمن به شرح ذیل میباشد:

 

  ۱- تهیه گزارش کامل از تاثیر فضای مجازی بر جوانان جامعه هدف

 

۲- آموزش جوانان و خانواده های آنها برای استفاده موثر از فضای مجازی

 

۳- انتشار گاهنامه و خبرنامه داخلی برای خانواده های جامعه هدف در راستای آشنایی با اسیب های فضای مجازی

 

۴- آموزش خانوادهای جامعه هدف برای کنترل جوانان در استفاده بهینه و درست ازفضای مجازی

 

۵- تهیه آمار شبکه های اجتماعی فعال در حوزه خانواده ها و جوانان منطقه برای ایجاد بسترسازی کاهش اثرات منفی فضای مجازی

 

۶- برگزاری کارگاهها و سمینار با حضور اساتید مجرب در حوزه فضای مجازی در راستای تبدیل تهدید به فرصت برای جامعه هدف

 

۷- آموزش جوانان و خانواده ها برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی فضای مجازی

 

۸- تهیه تولیدات فرهنگی مرتبط با نزدیکی نسل دیروز و امروز و انتشار آن در شبکه های اجتماعی جامعه هدف

 

یکی از اقدامات اخیر این سازمان مردم نهاد برگزاری جشن روز جوان در روز ۱۳ اسفند ماه در شهر لالجین می باشد.

 

علیرضا جهانشاهی دبیر سازمان مردم نهاد فناوران جوان سیمینه در این باره به خبرنگار ما گفت: جشن ویژه جوانان به مناسبت گرامیداشت هفته جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع)، ۱۳ اسفندماه، با حضور علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ، یوسف خدرویسی معاونت امورامور جوانان اداره کل، حمید میرزایی بخشدار لالجین، محمد جعفری  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار و میلاد محمدی سرپرست نمایندگی  اداره ورزش و جوانان لالجین و با حضور خانواده ورزشکاران لالجین ، اعضای سازمان‌های مردم نهاد و جمعی از شهروندان در سالن شهید آوینی شهر لالجین برگزار شد.

 

جهانشاهی اظهار داشت: این مراسم به مجری گری منوچهر جاذب ،اجرای مراسم همخوانی  توسط گروه موسیقی شهید سلیمانی، همچنین مولودی خوانی و اجرای طنز و کمدی توسط حسن رمضانی کمدین مطرح استان از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

 

 

وی همچنین گفت: در پایان مراسم از نفرات برتر ورزشی ،جوانان فعال اجتماعی شهر لالجین ، قرآنی و فرهنگی  تجلیل شد.

 

گفتنی است این مراسم با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار ،شهرداری لالجین هیآت والبیال لالجین و موسسه مردم نهاد برگزار گردید.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی