سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/1/18 22:46:36
فرماندار شهرستان بهار در نشست هم اندیشی با فعالین اجتماعی شهر بهار:

مدیران دستگاه های اجرایی باید مردم را به حضور در رشد اقتصادی ترغیب کنند

دکتر مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار عصر روز گذشته در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالین اجتماعی شهر، بر حضور میدانی رؤسای ادارت و بر استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان و نخبگان شهرستان در پیشبرد اهداف تاکید نمود.

شناسه خبر: 13249

 

به گزارش نشاط شهر، عصر روز گذشته نشست هم اندیشی دکتر مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار با جمعی از فعالین اجتماعی شهر بهار به همت شورای اسلامی شهر، در سالن اجتماعات فرمانداری بهار برگزار شد. 

 

در ابتدای نشست سعید ماهری پیرو، رئیس شورای اسلامی شهر بهار به تعدادی از مشکلات و مسائل و دغدغه های فعالین و اعضای شورای شهر پرداخت و گفت: توانسته ایم چهره روستایی بهار را به چهره شهری با کمک تفکرات گوناگون مردم تبدیل کنیم‌ و هدف ما توسعه و پیشرفت شهرستان میباشد و اگر افتخاراتی حاصل می‌شود برای کل شهرستان است.

 

ماهری پیرو افزود: برنامه های شهرداری در نوروز برنامه های بسیار خوبی بود، احداث پاساژ و هتل و در امور زیر بنایی، ساماندهی بلوار کشاورز از جمله برنامه های مهم شهرداری است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بهار مهم ترین مشکلات شهرستان را حریم سیاسی شهرستان، تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ، طرح جامع مجموعه شهری، مشکلات نظام مهندسی و... عنوان کرد.

 

وی در بحث حریم سیاسی از دکتر نباتی و معاون سیاسی امنیتی فرماندار و اعضای شورای شهر و نیز از سردار طلایی نیک و دکتر توسلی که همچنان همه جانبه پیگیر موضوع هستند تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه فعالین اجتماعی ضمن تبریک سمت جدید به فرماندار، هر یک به بیان نظرات و مشکلات در مورد مسائل کلان شهر از جمله؛ کمرنگ بودن برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان، فعال کردن ظرفیت های مردمی، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران، رونق کسب و کار خانگی، عدم وجود مراکز تفریحی و خرید، عدم مدیریت آب های کشاورزی، احیای مدارس فرهنگی در شهرستان، مشکل کم آبی، عدم توجه به جوانان و نخبگان و نداشتن فرهنگ عمومی پرداختند و هر یک بر ایجاد وحدت و تعامل اجتماعی و استفاده از ظرفیت شهرستان، هم افزایی و هم اندیشی، کنار گذاشتن حواشی و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان تاکید کردند.

 

  در این میان یکی از فعالین اجتماعی شهر بهار لب به سخن گشود و نسبت به مراسم تودیع معارفه فرماندار انتقاد کرد و گفت: متأسفانه آقای رضانیا معاون سیاسی امنیتی استانداری در دو جلسه مودبانه صحبت نکرده و ما واقعا نسیت به این سخنان انتقاد داریم، بهار شهری که با حضور نخبگان بسیار، مردمانی فهیم دارد ، ایشان با لحن خوبی صحبت نکردند؛ به گوش این آقا برسانید که اگر جلسه ای با حضور ایشان برگزار شود قطعا با انتقاد شدیدی با ایشان برخورد میکنم یعنی به عنوان یک شهروند اجازه نمیدهیم که معاون سیاسی بیاید و با نحوه برخورد بدی که در جلسه تودیع معارفه فرماندار داشت رفتار کند، چه آقای نباتی و چه آقای فیض الهی هر دو برای ما محترم است، معاون سیاسی وقتی که به آقای نباتی توهین کرده فرقی نمی‌کند یعنی به آقای فیض الهی توهین کرده، به گوش ایشان برسانید در صحبت هایی که با مردم بهار دارند مؤدبانه صحبت کنند.

 

 ما امروز وضعیت مطلوبی نداریم باید حرکت کنیم و سکونی نداشته باشیم

 

در این نشست دکتر مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار با اشاره به نام گذاری شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد : این شعار از بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی نشئت می‌گیرد، برای غلبه بر مشکلات و رفع مشکلات قبلی باید موضوع اقتصاد را رفع نماییم.

 

فیض الهی افزود : ما برای مهار تورم و رشد تولید باید با نگاه تحولی پیش برویم، چراکه تحول از حرکت وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب است ، ما امروز وضعیت مطلوبی نداریم باید حرکت کنیم و سکونی نداشته باشیم و نیز فعالیت های خود را گسترش دهیم.

 

 مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید در میدان حضور یابند و مشکلات را شناسایی کنند

 

فرماندار شهرستان بهار خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی مبنی بر اینکه روش خدمت باید تغییر یابد اظهار کرد: برای نمونه نماینده ای انتخاب میشود و نماينده به روستاها سرکشی می کند و مشکلات را شناسایی و احصا می کند، در حالی که وظیفه ها تغییر یافته  ما بیش از ۳۰ مدیر در شهرستان داریم و از هر ۳۰ مدیر دستگاه های اجرایی شهرستان باید در میدان حضور یابند و مشکلات را شناسایی کنند و با ارائه مشکل به بنده، از استان و مسئولین مطالبه کنم و نه اینکه نماینده به شهرستان برود و مشکلات را بررسی کند و مطالبه گری انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: لذا مسیر احصای مشکل باید تغییر کند و تمامی همکارانی که به عنوان مدیر دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند باید در میدان حضور پیدا کنند. 

 

  بنده برای مدیران شهرستان مدیر ۲۴ ساعته میخواهم، مدیری که در منطقه حضور یابد

 

دکتر مجتبی فیض الهی در پاسخ به سوال یکی از فعالین اجتماعی که " برنامه های شما در راستای نخبگان و جوانان شهر چیست؟" گفت: بنده برای مدیران شهرستان مدیر ۲۴ ساعته میخواهم، مدیری که در منطقه حضور یابد و به صورت فعال در هر مواقع اعزام شود؛ و نه اینکه مدیری بیاید تکالیف خود را صرفا در اداره انجام دهد؛  از زمانی که بنده مسؤلیت فرماندار را به عهده می گرفتم مطلع هستم که ۲۴ ساعته در خدمت مردم باشم و لذا روش خدمت باید تغییر یابد.

 

  مدیران دستگاه های اجرایی مردم را تقویت کرده و به حضور در رشد اقتصادی ترغیب کنند

 

وی ادامه داد : مدیران و دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای مهار تورم و رشد تولید با توجه کردن به رشد اقتصادی، مردم را تقویت کرده و به حضور در رشد اقتصادی ترغیب کنند و برای ورود به مباحث اقتصادی مردم را هدایت کنند و نیز برای این مردم شریف و کارآفرینان اعتماد ایجاد کنند.

 

 از لحاظ جذب بودجه مشکلاتی داریم و عقب مانده ایم

 

دکتر مجتبی فیض الهی ابراز کرد : اگر می‌خواهیم امروز یک سرمایه گذار خارجی به شهرستان بیاید، این سرمایه‌گذاران به وضعيت کارآفرینان ما نگاه میکنند و بعد ورود میکنند لذا شهر ما کوچک مانده و این نیز یک واقعیت است و در مقایسه با شهرستان های دیگر از لحاظ جذب بودجه مشکلاتی داریم و عقب مانده ایم.

 

فیض الهی اذعان داشت: ما باید به شهرستان به عنوان یک مجموعه واحد نگاه کنیم البته در یکسری بخش های شهر فعالیت هایی موجود است که این نیز قابل تقدیر است و اما زمانی شهرستان را به عنوان یک مجموعه واحد نگاه میکنیم بسیار عقب مانده ایم لذا در راستای رشد اقتصادی همکاران باید بررسی و تحقیق نمایند که چگونه مردم را برای عرصه اقتصادی مشارکت دهند؛ با توجه به وجود ظرفیت های عظیم شهرستان بهار از جمله؛ کشاورزی، صنایع دستی، نخبگان، نرم افزاری و سخت افزاری، باید چاره اندیشی کنیم که چگونه می‌توانیم به رشد اقتصادی برسانیم.

 

فرماندار بهار با بیان اینکه با توجه به وجود ۴ شرکت صنعتی بزرگ استان همدان در شهرستان بهار، شهرستان از این لحاظ وضعیت خوبی دارد گفت :  مشکل اینجاست که نتوانسته ایم این ظرفیت را در خارج از استان معرفی نماییم در بحث توسعه تجاری حضور در نمایشگاه های مختلف کشور، اعزام هیئت های تجاری که سازمان توسعه تجارت نام دارد، همکاران باید این موارد را رصد کنند.

 

  همکاران باید در بین مردم باشند و مردم احساس کنند که مسؤلین درکنار آنها هستند و اعتماد ایجاد شود

 

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایفی که همکاران دارند، تکریم ارباب رجوع است و این تکریم تنها احترام گذاشتن نیست، بلکه باید درخواست ها و مشکلات افراد را آنقدر پیگیری کنند تا نتیجه دهد لذا در زمینه وظایف همکاران باید در بین مردم باشند و مردم احساس کنند که مسؤلین درکنار آنها هستند و اعتماد ایجاد شود. 

 

فیض الهی عنوان داشت : در بحث پیگیری، به عرض تمامی مسؤلین رساندم که موضوعات را تا پایان پیگیری نمایند و بنده به عنوان یک خادم نهایت تلاش خود را به کار میبرم تا مردم از آن بهره برداری کنند و احساس بهره مندی کنند زیرا کار ما باید کارآمدی باشد.

 

فرماندار شهرستان بهار گفت : در بحث مسکن ملی که دغدغه دوستان است به حول قوه الهی شروع کردیم و نهایت تلاش خود را به کارگرفته ایم که در اولین فرصت پیمانکار مشخص و قرارداد ها بسته شود و کار را آغاز کنیم و در بحث حریم سیاسی که جزء دغدغه همه ماست ضمن تشکر از جناب آقای دکتر نباتی که ادامه داده و اگر زیاد بحث نمی‌شود می‌خواهیم که در آرامش این موضوع را انجام دهیم، ان شاءالله با نخبگان و.. پیگیری میکنیم و به نتیجه خواهیم رسید.

 

 برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید

 

فاطمه بدرلو 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی