سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/5 22:45:51
نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس:

۱۴ طرح شاخص حوزه سلامت در شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در حال اجرا است

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ طرح شاخص و مهم در حوزه سلامت شامل ساختمان اورژانس، انبار دارویی، خانه های بهداشت، درمانگاه و مراکز جامع سلامت در این ۲ شهرستان در حال اجرا است.

شناسه خبر: 13302

 

به گزارش نشاط شهر، نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ طرح شاخص و مهم در حوزه سلامت شامل ساختمان اورژانس، انبار دارویی، خانه های بهداشت، درمانگاه و مراکز جامع سلامت در این ۲ شهرستان در حال اجرا است.

 

فتح الله توسلی در این باره اظهار داشت: این طرح ها بین ۱۰ تا حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بدون شک با بهره برداری و تکمیل آنها شاهد تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت این ۲ شهرستان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه برخی از این طرح ها سال‌ها از آرزوهای دیرینه و اصلی مردم این شهرستان ها بود، گفت: برای شماری از طرح ها، پیمانکار انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود همچنین با پیگیری های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز آنها تامین شده که با همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا هستند.

 

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به ساخت ۲ درمانگاه سیمین و شهرک فرهنگیان در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز این ۲ طرح درمانی بر اساس آخرین پیگیری ها و اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است و درمانگاه سیمین بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

توسلی بیان کرد: برای درمانگاه سیمین ۲۵ میلیارد ریال و درمانگاه شهرک فرهنگیان ۲۲ میلیارد ریال اعتبار ملی تامین و ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز از اعتبارات در اختیار نماینده برای تکمیل و تجهیز درمانگاه نورآباد هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه «لاپاراسکوپی» با هزینه ای افزون بر ۱۵ میلیارد ریال تهیه شده که به زودی تحویل بیمارستان آیت الله بهاری می شود و اقدامات لازم برای تامین یک دستگاه سی تی اسکن نیز برای این بیمارستان نیز در حال انجام است.

 

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰ خانه بهداشت در روستاها و مناطق محروم این ۲ شهرستان ها از جمله روستای ساری قمیش در بهار، جزوان، روستای طراقیه، قباق تپه در کبودرآهنگ در حال ساخت است.

 

توسلی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت منطقه شیرین سو و خانه بهداشت روستای آب مشکین کبودرآهنگ نیز از دیگر پروژه های مهم درمانی و حوزه سلامت در این شهرستان است.

 

وی افزود: ساخت انبار دارویی در شهرستان کبودرآهنگ با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد نیز از جمله پروژه های مهم حوزه سلامت در این شهرستان و از مطالبات جدی مردم منطقه است.

 

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی به ساخت اورژانس بیمارستانی با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم این منطقه در سالیان متمادی بود که با پیگیری های فراوان تامین اعتبار شده همچنین با پیگیری های انجام شده ارائه خدمات در درمانگاه مهاجران شبانه روزی شد.

 

توسلی اضافه کرد: در حوزه درمان تامین اجتماعی نیز اقدام های مهم و شاخصی در سطح این ۲ شهرستان انجام شده که ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهار با زیربنای یک هزار و ۵۸۵ متر مربع در سه طبقه از جمله این طرح ها است.

 

وی افزود: برای ساخت این درمانگاه سطح یک عمومی تامین اجتماعی در شهرستان بهار نیز دهها میلیارد تومان هزینه است.

 

این نماینده مجلس یادآور شد: عملیات اجرایی یک درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی دیر ماه سال گذشته در شهرستان کبودرآهنگ آغاز شده که زمین این طرح درمانی توسط یکی از نیک اندیشان منطقه تامین شده است.

 

توسلی ادامه داد: مکاتبات و اقدامات اولیه برای ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهرستان کبودرآهنگ انجام شده و مسئولان وزارت بهداشت در حال تکمیل مطالعات برای دریافت ماده ۲۳ هستند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی