سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/7 10:51:38
در سال گذشته انجام شد؛

شناسایی ۷۵ مورد تجاوز به حریم راه‌های بهار

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهار از شناسایی ۷۵ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این شهرستان، سال گذشته خبر داد.

شناسه خبر: 13308

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، وحید صفدری گفت: ابن تجاوز به حریم راه‌ها شامل ساخت و ساز، عبور عرضی طولی، نصب تابلو و ساخت راه دسترسی غیرمجاز بوده است.

 

او تأکید کرد: سازه‌های غیرمجاز در حریم راه‌های بهار شناسایی و تاکنون ۶۰ مورد اخطار مکتوب، ۱۱۰ اخطار شفاهی، و ۲۸ مورد حکم تخریب برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز این شهرستان صادر شده است.

 

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهار تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

 

صفدری با بیان این که اگر مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های شهرستان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، گفت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند همت و عزم ملی بوده که باید تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

 

او بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: مردم فهیم شهرستان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی