سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/15 10:06:45
در نشست اعضای شورا با اصحاب رسانه مطرح شد:

۵۰ درصد انرژی ما صرف پروژه های دوره های گذشته می شود

به مناسبت گرامیداشت روز شورا جمعی از خبرنگاران شهر بهار با حضور در صحن شورا با اعضای شورای ششم دیدار و گفتگو داشته و روز شورا را به آنها تبریک گفتند.

شناسه خبر: 13332

 

به گزارش نشاط شهر، در دیدار تعدادی از خبرنگاران شهر بهار با اعضای شورای شهر سعید ماهری پیرو، رییس شورا بر اهمیت و جایگاه خاص رسانه در جامعه تاکید و از هنراهی رسانه های شهر بهار با شورای دوره ششم تشکر کرد.

 

ماهری در ادامه به ترکیب سه جوان و دو پیشکسوت اعضای دوره ششم شورا و تصمیمات ایشان در این دوره از شورا اشاره کرد و  گفت:ضمن قدردانی از دوره های قبل شورا و شهرداران، همه شاهد این بودید که در انتخاب شهرداران چه آقای مجیدی و چه آقای فرجی تصمیمات اساسی و مهمی در شورا اخذ شد که با انتقاداتی مبنی بر بومی نبودن آنها همراه بود، اما خوشبختانه مردم شاهد بودند که این تصمیم بسیار با اهمیت بود و تاثیر آن را در شهر دیدیم، شهردارهایی که انتخاب کردیم، هر دو در راستای سیاست های شورا عمل کرده و سیاسیت های شورا رادر شهر اجرایی می کنند.

 

 

وی ادامه داد: اعضای شورا در تمام این مدت سعی کردند با وحدت و همدلی کار را پیش ببرند، در جاهایی ممکن است اختلاف سلیقه هایی باشد اما این اختلاف سلیقه ها در داخل همین اتاق است و در خارج از این اتاق همه یک صدا هستیم.

 

ماهری به اقدامات شهرداری در سال گذشته همچون آسفالت ریزی و نورپردازی و سایر اقدامات اشاره کرد و گفت: پروژه اصلی شهرداری برای امسال ساماندهی ورودی شهر و ایجاد پارک نواری در ورودی شهر است که کار بسیار بزرگ و سختی است و نیازمند همراهی رسانه ها و مردم در اجرای آن هستیم.

 

 

۵۰ درصد انرژی ما صرف پروژه های دوره های گذشته می شود

 

ماهری در ادامه به پروژه ولایت و جزیره شادی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد انرژی ما را این دو پروژه گرفته است و در حال اجرای امور قضایی آن هستیم و تا وقتی حق و حقوق کامل مردم را نگیریم در این موارد پا پس نمی کشیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص جزیره شادی گفت: بطلان قرارداد انجام شده و این پروژه خلع ید خواهد شد و پس از آن باید قرارداد جدید نوشته شود، در این صورت یا پیمانکار فعلی می آید کار را به سرانجام می رساند یا فرد جدید باید بیاید و قرارداد ببندد تا کار را ادامه دهد.

 

وی در مورد پروژه ولایت گفت: از پیمانکار ولایت  شکایت کرده ایم چرا که حاضر نیست حق و حقوق شهرداری را بدهد، چند جلسه کدخدا منشانه با پیمانکار داشتیم اما مسئله حل نشده است.

 

برای مسکن ملی از خارج از حریم شهر زمین تامین کنند، توپ‌را زمین شهرداری نیندازند

 

ماهری با اشاره به مشکل زمین مسکن ملی در شهر گفت: آقای نوشادی، رئیس راه و شهرسازی اگر توانایی اجرای کار را ندارد چرا توپ را زمین شهرداری می اندازد، زمین های مسکن ملی را از خارج از حریم تامین کند، چرا دست روی زمین های داخل حریم می گذارد و انتظار دار  که شهرداری از حق و حقوق مردم بگذرد، راه و شهرسازی باید برود و با جهاد کشاورزی به توافق رسیده و زمین های خارج از طرح را وارد حریم شهر کند تا مشکل زمین مسکن ملی حل شود.

 

 

در ادامه یداله ادیب گفت: ۱۲ سال است درگیر جزیره شادی و پروژه ولایت هستیم و اینها از شورا و شهردار انرژی می گیرد.

 

 کار شهرداری را قفل کرده اند

 

وی گفت: امسال ۸۵ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری مصوب کردیم، این هزینه باید از ساخت و سازها در شهر کسب شود، اما ساخت و سازی در شهر نیست، کار شهرداری قفل شده و دلیل آن دستورالعمل هایی است که از استانداری برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده و عملا هزینه ساخت و ساز را بالا برده است.

 

در ادامه ایوبی، دیگر عضو شورا به انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: درست است که دو شهردار انتخابی ما بومی نبودند اما از خیلی از بهاری ها بهاری ترند و ما از رسانه ها می خواهیم که از با توجه به عملکرد آنها از ایشان حمایت کنند.

 

وی ادامه داد: از پایان این ماه مردم کارهای زیربنایی آقای فرجی را حس خواهند کرد. ساماندهی ورودی شهر بهار کار بزرگی است و در آن ۷ الی ۸ ملک بزرگ باید عقب نشینی کنند. امسال قرار است کار شروع شود، با این اقدام مسایل تفریحی شهر ما رو جلو حرکت خواهد کرد.

 

ایوبی اذعان داشت: شاهدیم که در سالهای اخیر پروژه چشم گیری در شهر نداشتیم، ساماندهی ورودی شهر بهار و اجرای پارک موضوعی در آنجا بکی از اقدامات چشم گیر شهر خواهد بود.

 

 

 تعرفه بالای نظام مهندسی و عدم تفکیک زمین های عادی جلوی ساخت و ساز  را در شهر گرفته است

 

وی در ادامه به دلیل قفل شدن کار شهرداری اشاره کرد و گفت: عدم تفکیک زمین های عادی دلیل این موضوع است، طبق نامه ای که سال قبل از استانداری زدند در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت زمین های عادی را نمی توان تفکیک کرد و اینها برای اینکه تفکیک شوند باید سند رسمی بگیرند و برای سند رسمی باید از شهرداری پروانه بگیرند، از طرفی شهرداری نیز اجازه صدور پروانه برای زمین هایی که تفکیک نشده را ندارد و این باعث شده در یک دور تسلسل باطل قرار بگیریم، از آنجایی که ۹۰ درصد زمین های بهار عادی است، هیچ گونه کاری در این مورد نمی توان انجام داد و لذا می بینیم که قیمت زمین به شدت در شهر بالا رفته است.

 

وی تعرفه های بالای نظام مهندسی را دلیل دیگر این موضوع دانست و گفت: در نامه دیگری از استانداری ابلاغ شده که تعرفه نظام مهندسی در استان باید یکی باشد، یعنی الان تعرفه نطام مهندسی در پایین شهر بهار و بالاشهر همدان یکی شده، کسی که بخواهد یک منزل مسکونی بسازد انواع هزینه های جانبی از جمله مجری ساختمان، خاک شناسی، بیمه تامین اجتماعی، تعرفه نظام مهندسی و ... را باید انجام دهد که واقعا سرسام آور است.

 

امسال سرانه فضای سبز شهر از ۴.۹ به ۶.۸ خواهد رسید

 

مرضیه تقی پور دیگر عضو شورا نیز با تشکر از همراهی رسانه های در دو سال اخیر با شورا و شهرداری گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز شهر به ازای هر نفر ۴.۹ است که با اجرای ۵.۵ هکتاری فضای سبز، این سرانه به ۶.۸ خواهد رسید.

 

وی از ساماندهی خیابان سی متری برای سال جاری خبر داد و گفت: زمین های پشت فرمانداری دیگر مشکل عمومی مردم بود که به دنبال آن هستیم که تا آخر خرداد مشکل آن را نیز حل کنیم.

 

مرضیه کریمی رادپور 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی