سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/2/16 09:44:00
فرماندار شهرستان بهار در جلسه نهضت ملی مسکن:

مصمم به شروع عملیات اجرایی «مسکن ملی» در کمترین زمان هستیم

جلسه نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار با حضور فرماندار شهرستان بهار، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان و، شهرداران شهرستان و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

شناسه خبر: 13336

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در این جلسه گفت: افزایش محدوده شهرها در راستای تامین زمین و تکمیل بانک زمین، ضروری است.

دکتر مجتبی فیض اللهی خواستار تسریع در روند تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار شد و گفت: پیگیری ها برای تخصیص زمین و آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی در شهرستان بهار سرعت گیرد و به همین منظور، هماهنگی بین ادارات مرتبط بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از اراضی مستعد و پیشنهادی برای مسکن ملی، با حضور کارشناسان انجام شد و باید روند قانونی برای شروع عملیات اجرایی در کمترین زمان صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این جلسه گفت : براساس نهضت ملی مسکن و پیشبرد اهداف در این بخش، بنیاد مسکن موظف به حضور در شهرهای زیر ۳۰ هزار نفر شده، اما در استان همدان با توجه به تعامل سازنده‌ای که بین بخش‌های مختلف وجود دارد، در شهرهای با جمعیت بیشتر نیز خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: نهضت ملی مسکن سرعت لازم را در کشور نداشته و برای جبران، با جدیت در حال پیگیری است و برخی مشکلات باعث جلوگیری از تامین زمین شده است و در شهرستان بهار نیز تامین زمین به دلیل مرغوبیت زمین های کشاورزی در اطراف شهر با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن، بخشی از تکلیف نهضت ملی مسکن با انجام پروژه اقدام ملی قبل و مسکن مهر سابق پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار نیز پروژه نیمه تمام مسکن مهر سابق، در ۱۲۰ واحد با اصلاحات و بازسازی جدید و مطابق با ضوابط شهرسازی ابلاغی و کیفیت بخشی و  رعایت ایمنی انجام می شود و ۹۷ متقاضی که در سالیان گذشته مبلغی واریز کردند، در اولویت هستند.

وی از شهرداری ها خواست در صدور پروانه نهضت ملی مسکن تسریع نموده و پیش پروانه ساختمانی صادر، تخفیفات لازم را اعمال و ضمن رعایت ضوابط ساختمانی، مدت زمان را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: متناسب با پیشرفت کار در نهضت ملی مسکن، تسهیلات با نظر کارشناسان آزاد می شود و همزمان آورده متقاضی نیز به پروژه تزریق شود.

وی تصریح کرد: بخشی از نهضت ملی مسکن در روستاها اتفاق خواهد افتاد و از ۱۲۸ هزار سهمیه استان همدان در نهضت ملی مسکن، ۴۸ هزار سهمیه روستایی است که در چهار سال احداث می شود.

مسعود رضایی به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و متذکر شد: از ۱۶۵ هزار و ۳۶۱ واحد مسکن روستایی در استان، ۱۰۸ هزار واحد معادل ۶۵ درصد بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند که ۱۴ درصد از میانگین کشوری جلوتریم و البته این به معنی تراکنش مناسب در همه شهرستان های استان نیست.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار ۱۹ هزار و ۹۳۳ خانوار روستایی و ۱۵ هزار و ۲۰۲ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این شمار ۸ هزار و ۲۷۲ واحد معادل ۵۴ درصد نوسازی شده اند.

وی اعلام کرد: از ۱۱ هزار سهمیه استان در مقاوم سازی مسکن روستایی، یک هزار و ۱۰۹ واحد سهمیه شهرستان بهار است که از این شمار تاکنون ۹۴۵ مورد تخصیص یافته و ۸۲۴ نفر به سیستم بانکی معرفی شده و ۳۲۶ مورد قرارداد منعقد شده و باقی پرونده ها نیز تا پایان اردیبهشت ماه باید به قرارداد منتج شود.

وی تامین مسکن محرومین را از افتخارات بنیاد مسکن برشمرد گفت: برای بهره مندی افراد مستضعف از مسکن، بر اساس تفاهم نامه، ساخت ۶۰۰ واحد در استان همدان تعریف شده که از این تعداد، سهمیه شهرستان بهار ۱۵۸ واحد است که این واحد ها علاوه بر بهره مندی از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض، دو تن میلگرد و ۲۰۰ کیسه سیمان دریافت می کنند.

رضایی فرصت کنونی را برای الحاق زمین به محدوده شهرها مناسب دانست و گفت: شهرداران می توانند این راستا با مالکان توافق کنند و از این فرصت برای توسعه شهر بهره گیرند.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی