سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/12 12:40:23
معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر نیم روزه به شهر بهار:

افتتاح سه ابر پروژه در کشور از ابتدای سال تاکنون / در حال حاضر نزدیک سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم

دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم آئین کلنگ زنی قطعه اول باند دوم محور همدان-بهار-گل تپه-علیصدر از افتتاح سه ابر پروژه در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

شناسه خبر: 13528

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز آئین مراسم کلنگ زنی احداث قطعه اول باند دوم همدان- بهار-گل تپه-غار علیصدر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران بهار و کبودراهنگ، بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی و جمعی از مدیران کل و مسئولین برگزار شد 

 

در ابتدای مراسم دکتر فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار ضمن خوش آمد گویی عنوان کرد: امروز به خود افتخار می‌کنیم که در دولتی مسولیت داریم که دولت پیشرفت و عدالت است و در راستای محرومیت زدایی و توسعه کشور گام برمیداریم و برای این ملت خادمی میکنیم.

 

 فرماندار بهار از استاندار همدان و دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین و دکتر توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ جهت اینکه حل مشکل همدان بهار گل تپه و علیصدر و ارتقای این محور و باند دوم این محور بسیار تلاش کردند و امروز به ثمر نشسته تقدیر و تشکر کرد.

 

۷۰ پروژه‌ ملی در استان همدان در حال اجراست

 

در ادامه دکتر حاجی بابایی رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم شریف همدان و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان شتابان به سمت توسعه است و پروژه های ملی بزرگی در استان همدان در حال انجام است و بسیار روشن و شفاف این روز ها و خصوصا یکسال گذشته پروژه ها شتاب گرفته اند.

 

وی افزود : یکی از مهم ترین پروژه هایی که توسعه استان را دارد این پروژه است و اتوبان تهران -همدان هم به میدان فرودگاه اتوبان می‌شود و هم کنار گذر سید جمالدین اسد آباد اتوبان خواهد شد و اتوبان تا پلیس راه ادامه دارد ویک کار جدیدی است که در استان انجام می‌شود.

 

 

 حاجی بابایی از اجرای طرح حکمت ،طرح گردشگری از بوعلی سینا تا شیخ سهراب علی تصریح کرد: با اجرای این طرح در همدان قسمت مشخصی از همدان به پایگاه علم تبدیل خواهد شد

 

وی همچنین از اجرای۷۰ پروژه ملی در استان همدان خبر داد و گفت: از ابن سینای ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا افتتاح بیمارستان هگمتانه پروژه ها اجرایی می‌شود و مردم نیز از این اقدامات ابراز خوشحالی خواهند کرد .

 

حاجی بابایی اجرای عملیات کلنگ زنی قطعه اول باند دوم محور همدان-بهار-گل تپه-علیصدر را 

طرحی اجتماعی، اقتصادی فرهنگی اعلام کرد و از زحمات استاندار محترم و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و سایر مسؤلین استانی و شهرستانی تقدير و تشکر کرد. 

 

دولت سیزدهم امسال تمام تلاش خود را بر زیر ساخت عمران و تکمیل پروژه های نیمه کاره گذاشته است

 

همچنین دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با بیان اینکه دولت سیزدهم کار، تلاش و فعالیت است گفت: باید اقداماتی که انجام شده را در راستای جهاد تبیین مطرح کرد و در مقایسه با دولت های گذشته بیشترین فشار و اقتصادی بود.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم امسال تمام تلاش خود را بر زیر ساخت عمران و تکمیل پروژه های نیمه کاره گذاشته است گفت: از ابتدای شکل گیری دولت و سفر های رئیس جمهور محترم بر استان قرار بر این شد که پروژه جدیدی آغاز نشود و پروژه هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در دستور کار قرار گیرد و تامین اعتبار شود و پروژه های نیمه کار تمام شود .

 

استاندار همدان اذعان داشت: پروژه ها از طرف استان ارائه می‌شود و در طی جلساتی که داشتیم اولین مباحثی که مطرح شد موضوعات مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود و اولین پروژه ای که بسیار حائز اهمیت و مطرح گردید پروژه‌ همدان-بهار-گل تپه -علیصدر بود.

 

 

قاسمی فرزاد ادامه داد: برنامه ای که در جلسه عنوان کردیم برنامه ای توسعه و پیشرفت همه جانبه بود و همه حوزات را در بر می‌گیرد از جمله حوزه ها،حوزه گردشگری است که غار علیصدر بزرگترین و شگفت انگیز ترین غارجهان علیصدر با سابقه پیش از انقلاب تا بعد انقلاب را دارد

 

علیرضا قاسمی فرزاد از ثبت جهانی شدن تپه هگمتانه استان همدان خبر داد و گفت : تپه همگمتانه با وجود آثار تاریخی و باستانی که زنجیره ای بخش گردشگری همدان را تقویت میکند با حمایتی که دولت سیزدهم خواهد داشت و بهترین کارها در حال انجام شدن میباشد و قطع به یقین با پیگیری هایی که نمایندگان پر تلاش ما در سراسر استان خواهند داشت انجام پروژه ها به ثمر خواهد نشست.

 

در حال حاضر نزدیک سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم

 

سپس دکتر خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: پروژه های بسیار بزرگ و توسعه ای در بخش زیر ساخت های کشور در حال انجام شدن است و در کل کشور در حال حاضر نزدیک سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور داریم که بلند ترین مسیر ریلی کشور است و از چابهار به زاهدان و شرق کشور وصل می‌گردد و پروژه های بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود و ۴ هزار نفر نیروی انسانی در شرایط بد آب و هوایی و امنیتی آن منطقه فعالیت می‌کنند و ۳۵ کیلومتر فقط تونل در مسیر است.

 

دکتر خادمی افزود: کارهای بزرگی در کشور با وجود مشکلات مالی در حال انجام است و پروژه بزرگ آزادراه شیراز به اصفهان چند روز آینده افتتاح می‌شود و برهمین اساس تحولی در راه های کشور رخ می دهد و راه آهنگ تبریز ،آزاد راه تهران شمال جاده دهدشت با ۱۳۶ کیلومتر پروژه کوهستانی آن با ۱۰ کیلومتر ریل گذاری انجام شده است‌.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این طرح شامل سه قطعه است که امروز عملیات اجرایی قطعه اول آن از چارباغ آیت الله نجفی همدان تا روستای حسن قشلاق به طول ۳۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر با پیش بینی ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شدو قطعه دوم این مسیر به طول ۱۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر از حسن قشلاق تا گل تپه و قطعه سوم از گل تپه تا غارعلیصدر به طول ۲۳ کیلومتر است

 

 افتتاح سه ابر پروژه در کشور از ابتدای سال تاکنون

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افتتاح سه ابر پروژه در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: برنامه‌ای که وزیر راه و شهرسازی تدوین کرده این است که ما در بحث زیر ساخت امسال عملکرد خوبی به مردم ارائه دهیم و هر ماه حداقل یک پروژه و تا پایان سال ۱۲ ابر پروژه افتتاح می‌شود

 

شایان ذکر است که این پروژه طرح بهسازی و چهار خطه کردن راه اصلی همدان_ بهار_گل تپه_ غارعلیصدر به طول ۶۸ کیلومتر در استان همدان واقع شده است که در سه قطعه اجرایی خواهد شد و مطالعات قطعه اول این مسیر به طول ۳۱/۵ کیلومتر به اتمام رسیده است و از بلوار ایت الله نجفی _ شهر بهار شروع و بعد از میدان  حسن قشلاق به پایان می رسد.

 

این مسیر اغاز عملیات اجرایی ان در دستور کار شرکت چاوش راه واگذار شده است ،مطالعات قطعه دوم ان نیز به طول ۱۳/۵ کیلومتر و قطعه سوم ان ۲۳ کیلومتر  نیز در مرحله تکمیلی است

 

فاطمه بدرلو

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی