سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/14 15:47:44
امام جمعه شهرستان بهار:

شهدای امنیت و فراجا سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند

حجت‌الاسلام مصباح در مراسم یادواره شهدای مدافع امنیت شهرستان بهار گفت: شهدای امنیت و فراجا سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند. چه زیباست زندگی ای که لحظه به لحظه اش در مسیر شهادت باشد. شأن و ارزش شهدا همین حضور پر معنا با تمام اقشار و سنین در این مراسم بود. از خدای متعال مرگ در بهترین حالت که همان شهادت است را باید خواستار باشیم.

شناسه خبر: 13532

 

به گزارش نشاط شهر، یادواره شهدای مدافع امنیت شهرستان بهار با سخنرانی امام جمعه شهرستان بهار و با حضور نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ، فرماندار شهرستان بهار، فرمانده انتظامی استان،رئیس دادگستری شهرستان،فرمانده سپاه بهار، بخشداران ،روئسای ادارات و مردم شهید پرور شهرستان بهار در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بهار به همت فرماندهی انتظامی شهرستان بهار برگزار شد. 

 

 

در ابتدای مراسم سرهنگ علی حسن حیدری جو فرمانده انتظامی شهرستان بهار ضمن عرض خوش آمدگویی و خیرمقدم به تمام مسؤلین حاضر در مراسم و عموم مردم شریف شهرستان بهار از همکاری هئیت امنا مسجد، و حضور پرشور شور نیرو های انتظامی و سایر مسؤلین تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه جلسه شهید،جلسه حسرت خوردن است است گفت: محفل شهدا،محفل است که انسان جز اینکه برای خود بایستی تلاش کند و به نوعی بایر تاسف بخورد، و بایستی در مسیر شهدا باشیم و اخرتمان ختم به شهادت شود.

 

وی با اشاره به فرموده مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در خطبه ۱۵۸ نهج‌البلاغه اظهار کرد: شهادت صبر نیست،بلکه تمام اشتياق و شور است و هرکسی به محفل شهدا دعوت شود یقیناً بدون حاجت روایی برنگردد چرا که شهدا زمینه آن را فراهم کرده اند.

 

 

امام جمعه بهار ادامه داد: وقتی فرزندی از یک خانواده  شهید می‌شود کسی که به جای او می‌نشیند خداست و آنچه که هم اکنون نیاز داریم ما باید درس بگیریم و زندگی زمانی ارزش دارد این است که در مسیر او رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته باشیم و چراکه زندگی زمانی بهره دارد که خدای متعال در این زندگی نقش داشته باشد.

 

رضا مصباح خاطر نشان کرد: شهید وقتی شهید می‌شود خداوند متعال هفت ویژگی به شهید می‌دهد و اولین خصلتی که خداوند متعال به شهید میدهد این است که اولین قطره خونی که از شهید به زمین می‌چکد تمام گناهان شهید بخشیده می‌شود، انسانی که گناه می‌کند به خدا بدهکار است و وقتی جانش را در راه خدا می‌دهد آنچه اتفاق افتاده و بدهی نسبت به حق تعالی داشته بدهی و پرداخت کرده است و دومین ویژگی وقتی شهید می‌شود سر به بالین ملائکه می‌گذارد و ملائکه استقابل میکنند. 

 

وی تصریح کرد: سومین ویژگی خداوند متعال شهید را معطر به عطر بهشتی می‌کند و زیباترین عطر و بو را به شهید از جمله شهید پلارک می‌زند و این همان وعده حقیقی خدای متعال است و چهارمین ویژگی لباس بهشتی است که بر تن شهید می‌کند  و پنجمين ویژگی دیده شدن جایگاه توسط خود شهدا در بهشت می‌باشد و ششمین ویژگی این است که در بهشت مرتبه ای برای شهید نیست و اخرین ویژگی شهید نظر به وجه الله نظر می‌کند. 

 

حجت‌الاسلام مصباح گفت : شهدای امنیت و فراجا سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند هر روز و لحظه حرکت در مسیر شهید شدن است و چه زیباست این زندگی که انسان لحظه به لحظه اش در مسیر شهادت باشد و شان شهدا همین حضور پر معنا با تمام اقشار و سنین در یادواره بود و باید از خدای متعال مرگ بهترین حالت همان شهادت را خواستار باشیم.

 

امام جمعه بهار در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سرهنگ حیدری فرمانده انتظامی شهرستان بهار و پرسنل و کادر انتظامی که مراسمی خوب و در شان شهدا رقم زدند گفت: آنکه مزد می‌دهد خداست و آن کسی که جبران می‌کند شهید است.

 

سپس سردار حاج رضا خرمی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا از جمله سردار شهید حاج حسین همدانی و سایر شهدا پرداخت و به معنای شهادت از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد.  

 

 

 

شایان ذکر است که این مراسم با روایت گری سردار حاج رضا خرمی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و مرثیه سرایی حاج شهروز حبیبی اردبیلی و اجرای گروه سرود همراه بود.

 

 

فاطمه بدرلو 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی