سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/24 15:53:53
بازدید فرماندار و دادستان بهار از وضعیت منابع آبی شهرستان

سه حلقه چاه منابع طبیعی وارد مدار آبرسانی شد

در پی افت فشار آب در نقاطی از شهر بهار، صبح امروز فرماندار شهرستان بهار، دادستان بهار، رئیس شورای اسلامی شهر بهار، مدیران آب و فاضلاب و آب منطقه ای از چاه‌های تامین آب شرب بهار، چاه‌های منابع طبیعی و تعدادی از چاه‌های کشاورزی بازدید کردند.

شناسه خبر: 13549

 

به گزارش نشاط شهر، در پی افت فشار آب در نقاطی از شهر بهار، صبح امروز فرماندار شهرستان بهار، دادستان بهار، رئیس شورای اسلامی شهر بهار، مدیران آب و فاضلاب و آب منطقه ای از چاه‌های تامین آب شرب بهار، چاه‌های منابع طبیعی و تعدادی از چاه‌های کشاورزی بازدید کردند.

 

در این بازدید میزان آبدهی و حجم ذخیره آب بررسی و تمهیدات لازم جهت استمرار آبرسانی با کیفیت و کافی اتخاذ شد. 

 

 فرماندار شهرستان بهار خواستار برنامه‌ریزی مدون دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از تنش آبی شد و گفت: کارشناسان گزارشی از کمبودها، بحران کنونی و پیش بینی وضعیت سال آینده را تدوین کنند.

 

 

دکتر مجتبی فیض اللهی اضافه کرد: استفاده از آب های زیر زمینی، حق همه مردم است و نباید اجازه داد به صورت بی‌رویه و بدون استراحت از منابع زیرزمینی برداشت شود.

 

وی افزود: در راستای رفع بحران کم آبی، در هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیران کل آب منطقه‌ای و امور آب و نماینده مجلس برگزار و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

 

همچنین به دستور دادستان بهار به عنوان مدعی العموم و از باب حقوق عامه، مقرر شد سه حلقه چاه منابع طبیعی بهار تا ۱۰ روز به صورت کامل در اختیار آبفا قرار گیرد و پس از آن نیز، تا رفع مشکل تنش آبی، گاها از این چاهها استفاده شود.

 

 دادستان بهار در این بازدید گفت: با توجه به افت آب‌های زیرزمینی در شهرستان بهار باید برای تامین آب در سالیان آینده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

 

ایمان شکوهیان اضافه کرد: عدم نظارت جهاد کشاورزی و مجموعه امور آب بر کشت و کارها، یکی از دلایل پایین رفت منابع آبی در شهرستان است و کاهش سطح کشت محصولات پر آب بر و جلوگیری از کشت دوم محصولات کشاورزی به تثبیت منابع آبی کمک خواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: بنا به وضعیت کنونی منابع آبی در شهرستان بهار با کشت دوم به شدت برخورد می‌شود و دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد.

 

 

شکوهیان تاکید کرد: به منظور کنترل و جلوگیری از استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و ضرورت اندازه‌گیری حجم واقعی آب برداشتی، بهره‌برداران کشاورزی موظف به نصب کنتور آب در چاه‌های کشاورزی هستند و میزان برداشت از منابع آبی باید طبق قانون صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی که در استان در راستای تامین آب صورت می‌گیرد باید به موازات آن، خط انتقال تالوار و سهمیه آب شهرستان از این محل پیگیری شود زیرا منابع آبی شهرستان، در سالیان آینده پاسخگو نخواهد بود و نیازمند منابع آبی پایدار و بلند مدت است.

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی