سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/5/30 19:38:34
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

همواره هدف حمله دشمن آموزش و پرورش است/باید عدالت آموزشی در مدارس دولتی افزایش یابد

شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار با حضور مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار و حجت الاسلام و المسلمین رضا مصباح امام جمعه بهار، حسین فیض اللهی سرپرست آموزش و پرورش، معاون آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13559

 

به گزارش نشاط شهر، شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار با حضور مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار و حجت الاسلام و المسلمین رضا مصباح امام جمعه بهار، حسین فیض اللهی سرپرست آموزش و پرورش، معاون آموزش و پرورش و مدیران مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بهار برگزار شد.

 

در ابتدا حسین فیض اللهی عنوان کرد: سی و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کل کشور برگزار شد و با شعار (مدیر تمدن ساز،مدرسه اثربخش و ایران قوی)، به موضوعات مختلف و مهمی پرداخته شد. یکی از مباحث سند تحول بنیادین منزلت و شان معلمان است که بهسازی نیروی انسانی و ایجاد انگیزه برای این قشر زحمتکش در رأس کار است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار افزود: همانطور که مطلع هستیم دشمن در کمین است و نوک پیکان حمله خود را روی آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار داده است. جهت حفظ امنیت و آرمان باید از مدیران ،معلمان ،معاونین و مربی های پرورشی و از مدرسان طرح امین استفاده کرد.

 

وی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استقبال والدین از مدارس غیردولتی را عنوان کرد و گفت: این درحالی است که مدارس دولتی از نظر ارتقا و انتقال و کیفیت کمتر از مدارس غیردولتی نیستند.

 

وی در پایان گفت: باتوجه به کمبود معلم از بازنشستگان  فرهنگی مجدد دعوت به همکاری کردیم و تعطیلی دانشگاه فرهنگیان در دولت قبل ضربه بدی به آموزش و پرورش زد. از ماده ۲۸، دو هزار ساعت اضافه تدریس ،کمبود ها را جبران می‌کند و ۳۲۰نفر در پایه ابتدایی نیاز به تلاش مجدد در دوره تابستان و برگزاری ۱۱۰کلاس جبرانی حدودا در ۴۳مدرسه برگزار شد.

 

وی در پایان از افتتاح پروژه های جدید در روستاهای وهنان و سیمین خبر داد و به پروژه نیمه کاره‌ی مدرسه علیزاده که در دوشیفت و ۸۰۰دانش آموز و مدرسه شهرک فرهنگیان ۱۲کلاسه تا پایان سال اجرا می‌شود. 

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مصباح با مخاطب قرار دادن معلمان گفت: نمره واقعی به دانش آموزان بدهید و بگذارید نتیجه ی تلاش های خود را ببینند. 

 

وی افزود: جوانانی داریم که سرشار از هوش و نخبه هستند اما رشته تحصیلی آنها و دیگر مسائل باعث شده بیکار بمانند و چه بسا که آنها میتوانند در ارتقا و رشد دانش آموزان کمک بزرگی به آموزش وپرورش کنند.

 

 

مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار عنوان کرد: مشاوران تحصیلی میتوانند بهترین گزینه برای انتخاب درست رشته تحصیلی دانش آموزان باشند. والدین و خود دانش آموزان از رشته تجربی تنها رشته پزشکی را مدنظر دارند در حالی که این رشته از ۱۰ نفر ۲ نفر پذیرش دارد. رشته های ریاضی فیزیک ،فنی حرفه ای ،انسانی و هنر و غیره میتوانند گزینه های خوبی باشند.

 

وی افزود: بهترین راهکار تربیت مشاوران خبره در زمینه تحصیل و فراهم سازی مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی است.

 

در پایان نیز از فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان به مناسبت سالروز ورود اسرا و آزادگان، توسط مدیر آموزش و پرورش، تجلیل شد همچنین از پروژه نیمه کاره‌ی مدرسه علیزاده نیز بازدید بعمل آمد.

 

 

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی