سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اینکه امسال ۹۵۰ شرکت دانش‌بنیان با نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور همکاری دارند، گفت: ظرفیت دانشگاه‌های کشور ۲۰ برابر قبل از انقلاب شده و با به‌ کارگیری بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه دفاعی، فراجا، ارتش، وزارت دفاع در فناوری و صنعت دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا شده است.

شناسه خبر: 13593

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اینکه امسال ۹۵۰ شرکت دانش‌بنیان با نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور همکاری دارند، گفت: ظرفیت دانشگاه‌های کشور ۲۰ برابر قبل از انقلاب شده و با به‌ کارگیری بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه دفاعی، فراجا، ارتش، وزارت دفاع در فناوری و صنعت دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا شده است.

سردار سرتیپ پاسدار رضا طلایی‌نیک پنجشنبه، ۳۰ شهریور در اجلاسیه ۳۲۰ شهدای شهرستان رزن که در مسجد جامع  شهر رزن برگزار شد، اظهار کرد: هر یک از ما هنگامی‌که با هر روش، قدم، هنر و قلمی فرهنگ شهادت را پاس می‌دارد. این به آن معناست که هم عقیده بودن با شهدا را تمرین و هم‌فکر و هم‌روش و هم‌قدم بودن با شهدا را برای خود حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا دارای دو نقش در زمان شهادت و پس از شهادت خود بوده‌اند، افزود: شهید با شهادت خود به خون ارزشمند خود ارزش داده چراکه این خون خون خدایی است.

طلایی‌نیک اظهار کرد: با برگزاری این یادواره‌های شهدا یک‌بار دیگر برای خود یادآوری می‌کنیم که شهید چه کسی بوده است و انتظار و وصیت شهیدان چیست؟

وی با بیان اینکه شهدا پیشگام حفظ امامت و ولایت بودند، اظهار کرد: شهدا به این درک رسیده بودند که باید امام راحل را حمایت و کمک کنند تا این انقلاب به موفقیت برسد.

طلایی‌نیک با اشاره به اینکه شهرستان رزن مهد علمای بزرگ تشیع بوده و این علمای بزرگ در عرصه عرفان و تشیع ستاره برجسته ایران اسلامی و جهان تشیع هستند، خاطرنشان کرد: شهید مفتح‌ها، شهید حجتی، شهید دادگری، شهدای روحانیت و علمای عظام آیت‌الله معصومی، نوری‌همدانی و آیت‌الله انواری برخاسته از این شهرستان بوده‌اند که سرمایه بزرگ برای شهرستان رزن و ایران اسلامی به شمار می‌روند و  نعمت زندگی الهی را برای خود انتخاب کردند و در حفظ دین خدا به عنوان نخستین رسالت خود امام راحل را یاری رساندند.

وی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی ایران اسلامی تصریح کرد: ایمان شهدا در هشت سال دفاع مقدس موجب عزیز شدن ملت و تضعیف دشمنان ایران اسلامی شد.

طلایی‌نیک با اشاره به ۳۲۰ شهدای والا مقام شهرستان رزن از جمله سرلشکر خلبان شهید بختیاری، شهید امیدی، شهید مختاری، شهید حاج ستار ابراهیمی، شهید محسن بکند و  تک تک شهدای این شهرستان گفت: همه این شهدای والا مقام جزو پیشگامان در هشت سال جنگ تحمیلی بوده که ایمان به عنوان اصلی‌ترین قدرت آنها موجب حفظ انقلاب و پیروزی در طول دفاع مقدس شد.

وی گفت: در جنگ نرم و جنگ شناختی، عرصه فضای مجازی و ماهواره قتلگاه جوانان ما شده است چراکه در این عرصه دشمنان ریشه را که همان ایمان است، هدف گرفته‌اند و اگر ایمان و خدامحوری ضعیف شود، دشمن به اهداف خود خواهد رسید بنابراین نباید اجازه دهیم ایمان جوانانمان تضعیف شود.

وی با بیان اینکه شهدا بالاترین درجه ایمان را داشتند، اظهار کرد: همواره از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اتکا به ایمان  ملت ایران اسلامی و شهدا در تمام عرصه‌ها و برهه‌ها موجب شده دشمنان به اهداف خود علیه نظام ایران اسلامی نرسند.

طلایی‌نیک با اشاره به وصیت‌نامه شهید محسن بکند تصریح کرد: این شهید والا مقام در وصیت‌نامه ارزشمند خود آورده "من باید شهید شوم تا ایمانم کامل شود" که این وصیت وی نشان از ایمان بالایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نگاهی به وصیت‌نامه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای حرم و ۳۰ هزار شهید ایران اسلامی همواره در همه آنها کلمه "معامله با خدا" و "برای خدا" تکرار شده که حاکی از پیشگامی آنها در ایمان بالاست.

طلایی‌نیک با بیان اینکه در ۴۵ سال دوران انقلاب اسلامی  بیش از ۱۰۰ توطئه، بحران‌سازی و فتنه توسط دشمن علیه ایران اسلامی انجام گرفته شده است، گفت: این تعداد فتنه و بحران‌سازی دشمن علیه کشور در مقیاس ملی و یا مقیاس منطقه‌ای در کشور بوده که تعدادی از استان‌ها را در برداشته است.

وی ایمان و ولایت‌پذیری را اصلی‌ترین علت پیروزی ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان طی ۴۵ سال گذشته دانست و تصریح کرد: شما ملت ایران عزیز اسلامی در ۴۵ سال گذشته ۱۰۰ فتنه، بحران و توطئه مهم که دشمن علیه کشورمان برپا کرده است را با ایمان و ولایت‌پذیری خود نقش بر آب کرده‌اید.

طلایی‌نیک با اشاره به اینکه شهدا در وصیت خود همواره بر این تأکید داشته‌اند که "مبادا از امام و ولایت فاصله بگیرید"، تصریح کرد: پیرو ولایت بودن و گوش به فرمان بودن به ولایت عامل پیروزی و موفقیت ما است و خواهد بود.

وی حضور در صحنه بر مبنای ولایت و اهل عمل بودن را سومین عامل موفقیت ملت ایران اسلامی طی ۴۵ سال اخیر دانست و اظهار کرد: امروز قدرت ایران اسلامی در بالاترین نقطه اوج خود قرار دارد و اگر دشمن ۴۳ سال قبل به همدان و استان‌های غرب کشور و نیز خوزستان و تهران با جنگ هوایی و زمینی خود حمله کرد اما امروز جرأت آن را ندارد با ملت ایران اسلامی رو درو شود. چرا که این قدرت بازدارندگی ریشه در همان حضور در صحنه بر مبنای ولایت و اهل عمل بودن ملت ایران دارد.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی و سردار سلیمانی‌ها جبهه مقاومت را گسترش دادند، گفت: امروز به برکت زحمات آنها که در خارج از مرزهای کشور کشیدند، ملت ایران دیگر تنها نیست و دشمن از ملت ایران می‌هراسد.

طلایی‌نیک افزود: امروز ملت ایران علاوه بر نیروهای مسلح کشور، در کشورهای منطقه نیز دارای بازو و یاور بوده و بازوی مصمم و مسلح دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی فلسطین، لبنان و سوریه از ما تسلیحات نظامی درخواست می‌کردند اما دیگر در صنعت دفاعی خود سازنده شده‌اند و خود سلاح می‌سازند و همین امر موجب شده که رژیم صهیونیستی رو به پایان باشد و دشمنان از ایران اسلامی بهراسند.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت دفاع با بیان اینکه قدرت، عزت و عظمت انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است، تصریح کرد: در کشور کمبود و بیکاری داریم و ما منکر آن نیستیم، بخشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور به علت تحریم‌های ظالمانه دشمن بوده و بخشی نیز به خاطر ندانم‌کاری دست‌اندرکاران گذشته کشور بوده که نتوانستند وظیفه جهادی اقتصادی خود را به درستی انجام دهند و به آن عمل کنند و همین امر موجب مشکلات و گرفتاری دولت و مجلس شده و به دنبال مرتفع کردن مشکلات کشور هستند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات کشور نیز به علت شرایط جهانی از جمله جنگ اکراین و روسیه بوده که امنیت غذایی تمامی کشورهای دنیا را بر هم زده است. به طوریکه جنگ اکراین و روسیه، تنها جنگ دو کشور نیست و ناتو و آمریکا یک بستر بالقوه دارد که آثار اقتصادی و گوناگون این جنگ برای تحلیلگران روشن است.

طلایی‌نیک افزود: با وجود همه مشکلات ایمان، ولایتمداری، روحیه جهادی و بصیرت موجب شده است که در همه برهه‌ها ملت ایران اسلامی در منطقه پیروز باشند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۰ درصد تسلیحات نظامی کشور تولید کشور است، گفت: این خوداتکایی را با وجود تحریم‌های ۴۵ ساله به دست آورده‌ایم. چرا که فرمانده کل قوا درس جهادی به ما داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۵۰ شرکت دانش‌بنیان با نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور همکاری دارند، خاطر نشان کرد: ظرفیت دانشگاه‌های کشور ۲۰ برابر قبل از انقلاب شده است و  با به‌کارگیری بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در عرصه دفاعی، فراجا، ارتش، وزارت دفاع در فناوری و صنعت دفاعی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا شده و دیگر موشک و پهپادهای ما تک‌گزینه‌ای نیستند.

طلایی‌نیک با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را بین نسلی به نسل دیگر کشور انتقال دهیم، تصریح کرد: در سیستم نظامی و تسلیحاتی نیز به بحث فرآیند بین نسلی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه باید از مکتب شهدا یاد بگیریم این است که با تأسی از شهدا نعمت الهی که در دسترس همه مؤمنان است از جمله خانواده اسلامی، فرزند مؤمن و جامعه اسلامی را همواره حفظ کنیم.

طلایی‌نیک با اشاره به کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان یادآور شد: در استان همدان با کمک مردم و مسئولان با جمع‌آوری کمک‌های نقدی بیش از ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد که خانواده آنها توان مالی برای آزادی زندانی خود را ندارند در حال آزادی هستند که این همان روحیه مردمی و جهادی بوده و انقلاب ما هویت اسلامی و ماهیت مردمی و ارزش انقلابی و جهادی دارد.

وی همچنین با اشاره به ابتکار عمل مسئولان استان همدان در کنگره ۸۰۰۰ شهید استان در تهیه ۸۰۰ جهیزیه برای ازدواج زوج‌های بی‌بضاعت مطرح کرد: این گونه خدمت ارزنده در ارائه به مردم در این‌ کنگره قابل تقدیر و قدردانی است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی