سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/6/31 16:38:18
انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به میزبانی روستای حسام آباد؛

کتابخانه های روستایی ظرفیت بزرگ فرهنگی و اشتغال در روستاها هستند

انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به ریاست فرماندار شهرستان در کتابخانه گنجنامه روستای حسام آباد برگزار شد.

شناسه خبر: 13596

 

به گزارش نشاط شهر، ظهر روز گذشته انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به ریاست فرماندار شهرستان و رئیس کتابخانه های عمومی و با حضور بخشداران مرکزی و لالجین، ریاست شورای شهرهای بهار، صالح آباد، لالجین و سایر اعضای انجمن در کتابخانه گنجنامه حسام آباد برگزار شد.

 

این جلسه که برای اولین بار در این روستا برگزار می شد مصوبات جلسه پیشین انجمن بررسی شد و در خصوص عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان در اوقات فراغت گزارشی ارائه شد.

 

همچنین معصومه فزونی رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان پاره ای از فعالیت و عملکرد کتابخانه گنجنامه حسام آباد  پرداخت و گفت: این کتابخانه در سال ۹۴ به همت بانک پاسارگاد در زمین اهدایی روستا متعلق به کتابخانه های عمومی شهرستان بنا شد و تاکنون بیش از هزار برنامه فرهنگی در آن برای روستا انجام شده است.

 

فزونی اذعان داشت: این کتابخانه در مدت ۸ ساله فعالیتش ۶۰۰ عضو و ۳۳۰ عضو فعال داشته و تعداد ۸۰۳۴ عنوان کتاب و نشریه در آن موجود است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نسخه کتاب به امانت رفته و ۱۰۰۰ جلد کتاب اهدایی توسط خود مردم به کتابخانه اهدا شده است.

 

فزونی همچنین در ادامه به بیان عملکرد کتابخانه های روستایی در حوزه ایجاد مشاغل خانگی و کمک به کارآفرینی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: کتابخانه های روستایی ظرفیت بزرگی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند و از این حیث در روستاهای مختلف ما به ایجاد کارگاه های آموزشی و در ادامه ایجاد اشتغال پرداخته اند.

 

در ادامه دهیار روستا، مرضیه کریمی رادپور نیز به ضمن بیان فعالیت های پر رنگ فرهنگی سطح روستا، وجود کتابخانه فعال در این روستا را عامل موثری در بالا رفتن مولفه های فرهنگی روستا بیان کرد.

 

کریمی همچنین در ادامه به بیان پاره ای از مشکلات روستا در حوزه راه های مواصلاتی پرداخت و روکش آسفالت راه بهار به حسام آباد، ایجاد زیرگذر حسام آباد به جاده غار علیصدر و عدم نصب گاردریل روی پل روگذر قطار و عدم بهره برداری از پل را از مهمترین مشکلات مردم روستا برشمرد و تقاضای رسیدگی فرماندار محترم به مشکلات عدیده مردم‌ روستا شد.

 

در ادامه فرماندار شهرستان به بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جاودانگی ادیان و مذاهب پرداخت و با اشاره به عدم حضور برخی از اعضای انجمن در جلسه گفت: به طور دقیق بررسی شود که سهم ۰.۵ درصد شهرداری ها به حساب کتابخانه ها واریز شود و این را شهرداران باید به انجمن گزارش دهند، همچنین همه اعضا شخصا باید در جلسه حضور یابند و برای ما این حضور مهم است.

 

فیض الهی همچنین به ایجاد کسب و کار توسط کتابخانه های روستایی اشاره کرد و گفت: ورود کتابخانه ها به مسئله کسب و کار بسیار ارزشمند است و ما نیز این موضوع را قدر  می نهم و جای تشکر دارد که کتابخانه ها به این مهم توجه دارند.

 

در ادامه جلسه بازدید از قسمت های مختلف کتابخانه صورت گرفت و اعضا در نماز جماعت در مسجد امام حسین(ع) شرکت کردند، همچنین اعضای انجمن به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به اتفاق در منزل مادر شهید نبی زاده، اولین شهید روستای حسام آباد حضور یافته و ضمن اهدای لوح یادبود از ایشان دلجویی کردند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی