سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حسین فیض الهی: در برنامه تغذیه هفتگی مدارس دولتی هیچ فشاری از نظری مالی بر دوش اولیا نیست که نمونه آن به پیوست ارسال شده است. شرکت در دوره پیش‌دبستانی اجباری نیست و صرفا پیشنهاد می‌شود که در کلاس ها شرکت کنند تا زمینه یادگیری بهتر فراهم شود.

شناسه خبر: 13599



به گزارش نشاط شهر، بنابر دریافت پیام مردمی ای مبنی بر طرح برنامه‌ی تغذیه هفتگی برای دانش آموزان در مراکز پیش دبستانی و هزینه تراشی برخی مدارس برای والدین و کمبود کلاس درس، خبرنگار نشاط پیگیر این مسئله از رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار شد.


در پاسخ حسین فیض الهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز، در خصوص پیام مردمی با موضوع هزینه های پیش دبستانی، آموزش و پرورش شهرستان بهار برای رفاه حال مردم، کلاس‌هایی در قالب فضای مازاد دولتی در سطح شهر ایجاد کرده است تا خانواده هایی که شرایط مالی مساعدی ندارند بتوانند از ظرفیت این کلاس‌های پیش دبستانی استفاده کنند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید علاوه بر کلاس‌های قبلی دو کلاس جدید نیز در شهرک فرهنگیان ایجاد شد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

فیض الهی ادامه داد: علیرغم اینکه در کنار فضای مازاد دولتی تعدادی از مراکز پیش دبستانی در سطح شهرستان به صورت غیردولتی اداره می‌شوند که شهریه این مراکز تقریبا دو و نیم برابر مراکزی است که در فضای دولتی تشکیل شده اند و برای رفاه حال مردم شهریه به صورت اقساط دریافت می‌شود.

وی افزود: در خصوص برنامه تغذیه هفتگی مدارس دولتی، هیچ برنامه ای مبنی براینکه فشاری از نظری مالی بر دوش اولیا باشد ارائه نشده است که نمونه آن به پیوست ارسال شد.

وی به اختیاری بودن دوره پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: علیرغم تمام این موارد دوره پیش دبستانی اصلا و ابدا اجباری نبوده و صرفا پیشنهاد می‌شود که در کلاسهای پیش دبستانی شرکت کنند چون زمانی که دانش آموزان وارد کلاس اول می‌شوند یک ماه اول تمامی آموزش های پیش دبستانی مجدد یادآوری شده و مواردی از قبیل دست ورزی ها و ... با دانش آموزان توسط معلم کلاس اول آموزش داده می‌شود.

فیض الهی در پایان گفت: در صورت وجود هرگونه مشکل در مدارس اولیا می‌توانند به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند. شایان ذکر است مدرسه مذکور در پیام مردمی در بخش لالجین قرار دارد و اولیا می‌توانند جهت پیگیری به آموزش و پرورش شهر لالجین مراجعه کنند.

 

 

هانیه عبدی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی