سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/7/8 16:37:22
اولویت های کاری دولت از نگاه مقام ارشد اجرایی شهرستان بهار:

از نهضت ملی مسکن تا تنش آبی منطقه

فرماندار شهرستان بهار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نشاط بهار به بیان اولویت های کاری دولت در شهرستان بهار در سال جاری پرداخت که از آن جمله به نهضت ملی مسکن ، رفاه عمومی، تنش آبی منطقه، نوسازی مدارس، مسئله راه ها، مجموعه های ورزشی و انتخابات اشاره کرد.

شناسه خبر: 13604

 

به گزارش نشاط بهار، فرماندار شهرستان بهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت  را به دولتمردان تبریک گفت و به صورت اجمالی به بیان مهمترین شاخصه های اجرایی دولت در شهرستان بهار پرداخت.

 

نهضت مسکن ملی مهمترین شاخص دولت در شهرستان بهار

 

مجتبی فیض الهی به اولویت های کاری خود در فرمانداری بهار پرداخت و اولین اولویت خود را نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: زمانی که وارد فرمانداری بهار شدم به واقع شاهد این بودم که به دلایل مختلف در مورد مسکن ملی کاری انجام نشده، به این جهت مسکن ملی را کار شاخص خود در این مقطع قرار دادم و خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که در فاز اول پروژه ۱۲۰ واحدی کلنگ زنی شده، فنداسیون این زمین برداشته شده و کارهای قانونی آن در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: به موازات آن سند ۱۷ هکتار از اراضی خارج از محدوده صادر شده و در شرف طرح گذاری است که پس از انجام مراحل قانونی برای فاز دوم مسکن ملی آماده خواهد شد.

فیض الهی همچنین در خصوص دیگر شهرهای شهرستان نیز اظهار داشت: در لالجین ۵.۵ هکتار در مرحله انتقال سند است و پیگیر الحاق ۱.۱ هکتار دیگر به شهر لالجین نیز  هستیم ، در صالح آباد زمین هایی در اراضی ملی الحاق شده و به صورت گروه ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و در مهاجران نیز پیگیر این هستیم که ۵۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی به شهر الحاق شود.

 

رفاه عمومی دومین شاخصه دولت در بهار

 

فرماندار شهرستان بهار رفاه عمومی مردم را دومین شاخصه مهم دولت در بهار برشمرد و با اشاره به شکایات چند ساله مردم از بوهای متعفن کارخانجات گفت:اولین اقدام ما در مواجهه با بوی نامطبوع و متعفن کارخانجات تشکیل گروه واکنش سریع و حساسیت به این موضوع بود، در این راستا کارخانجاتی که ایجاد بوی متعفن می کردند دعوت کردیم و هشدارهای لازم به آنها داده شد و این امر منجر به تجهیز تعدادی از این کارخانجات به دستگاه های خاص برای جلوگیری از انتشار بوی متعفن شد.

 

فیض الهی با تشکر ویژه از دادستان و امام جمعه بهار گفت: در زمان اجرای این کار در بحث طیور در مقطعی بار دیگر شاهد انتشار بوی متعفن بودیم که این بار با ورود قاطعانه دادستان و کمک امام جمعه شاهد اتفاقات خوبی هم در این باره بودیم و هم اکنون می توان گفت که  مشکلی در این باره نداریم.

 

تنش آبی، مهمترین مسئله شهرستان است

 

فیض الهی رفع تنش آبی را شاخص دیگر دولت در شهرستان برشمرد و گفت: سطح آب سفره های زیرزمینی در منطقه به شدت افت کرده و ما با مسئله کمبود و بحران آب مواجهیم، چنانچه تا به الان سعی کرده ایم این مسئله را مدیریت کرده و مشکل را به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به ۳۰ روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می شود گفت: اتصال چندین حلقه چاه آب قرق به مخزن بهار ، باعث شده که تاکنون موفق شده ایم به تنش آبی غلبه کنیم و برای تامین آب پایداری جلساتی نیز داشته ایم.

 

فیض الهی افزود: حفر چندین حلقه چاه در روستاها، تکمیل احداث مخازن آب بهادربیگ_ میرزاحصاری_ گنده جین و مخزن جعفراباد، آبگیری مخزن مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری با همکاری نماینده و لایروبی قنوات و چاه های آب روستایی از جمله مواردی است که در این حوزه انجام شده است.

 

نوسازی مدارس مورد توجه ویژه دولت قرار دارد

 

فرماندار بهار نوسازی مدارس را دیگر شاخصه مهم دولت در شهرستان برشمرد و گفت: در ابتدای ورودم به فرمانداری بازدید میدانی از چهار شهر داشتم و از وضعیت مدارس فرسوده مطلع شدم. در این باره اعتبارات خوبی برای تعمیر و تجهیز برخی مدارس در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه اعتبارات امسال شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته، برای مدارس نیز بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: پیگیری و تأمین اعتبار برای مدارس خیری علیزاده، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان،مدرسه وهنان و مدرسه پرلوک انجام شده و افتتاح مدرسه آقا محمدی صالح آباد را نیز پیش رو خواهیم داشت.

 

تکمیل و تجهیز مجموعه های ورزشی در دستور کار دولت است

 

فیض الهی دیگر شاخص مهم دولت را تکمیل و تجهیز مجموعه های ورزشی در سطح شهرستان برشمرد و اذعان داست: استخر بانوان، مجموعه ورزشی باستانی، زمین چمن مهاجران، سالن ورزشی مهاجران، سالن ورزشی دستجرد، زمین چمن صالح آباد و تکمیل سکوی تماشاچیان لالجین از جمله طرح هایی است که امسال اعتبار خوبی برایشان پیش بینی شده است.

 

تعریض و آسفالت راه های مواصلاتی از مهمترین برنامه های امسال است

 

فرماندار شهرستان بهار مسئله راه ها را دیگر مسئله مهم شهرستان عنوان کرد با اشاره به پروژه چهار بانده کردن مسیر همدان - بهار - گلتپه گفت: شروع و تکمیل این مسیر از محل اعتبارات ملی است اما نیاز به پیگیری هایی از استان داشت که هم نماینده و هم فرماندار به آن ورود کردند و هم اکنون  قرارداد با پیمانکار منعقد شده کار در حال انجام است‌.

 

فیض الهی همچنین گفت: در بحث راه ها تعریض جاده ها و آسفالت ریزی معابر را در بخش های مختلف داریم که ساماندهی روگذر حسام آباد ، ساماندهی ورودی شمال لالجین، مطالعه تعریض جاده مهاجران و اصلاح پیچ ها، نصب روشنایی مسیر بهار به کرمانشاه و تامین اعتبار جهت مطالعه مسیر گردشگری بهار به لالجین از جمله طرح هایی است که منتج به نتیجه شده است.

 

وی همچنین افزود: در بحث راه ها پیگیر طرح مطالعاتی مسیر شاوه_ کبودراهنگ_ مهاجران و  مسیر کوشک آباد _مهاجران هستیم و همچنین جاده کوزه گران بهار به جاده کرمانشاه، کمربندی شرقی بهار، تسریع در اجرای کمربندی غربی بهار و مسیر حسام آباد به بهار از جمله طرح هایی است در حال پیگیری آنها می باشیم. 

 

فیض الهی در ادامه موضوع پارک علم و فناوری، ساماندهی قوری چای و شروع به کار احداث کتابخانه مهاجران را از اقدامات منتج به نتیجه برشمرد و گفت: مرز سیاسی شهر بهار و اصلاح آن، مجتمع تریلی سازان صالح آباد، طرح فاضلاب شهر لالجین، ساماندهی مسیر نهالستان، پیگیری طرح مطالعاتی شهرک صنعتی شوریجات  و شهرک گلخانه مهاجران، پیگیری احداث یا تعمیر کتابخانه رسول آباد سفلی، پیگیری موضوع جزیره شادی، ساماندهی مسیر سیمینه رود و پیگیری احداث پژوهشکده دانش آموزی خیزی خیرالله اسدی از جمله مواردی است که در حال پیگیری آنها در سال جاری هستیم و امیدواریم به مرحله اجرا برسند.

 

فیض الهی یکی دیگر از مهمترین برنامه های دولت در سال جاری را برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: در پیشرفت نام داوطلبان نمایندگی مجلس ۱۵۴ نفر شرکت کردند که از این بین ۱۱ نفر از بانوان بودند، جلسات متعددی در این باره برگزار شده، پایش مناطق روستایی از نظر آنتن دهی مخابراتی در حال انجام است و کمیته هایی ذیل آن تشکیل شده است تا بتوانیم انتخاباتی سالم را در شهرستان داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی