سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دومین مجمع سلامت با حضور نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، فرماندار شهرستان بهار، امام جمعه، رئیس راه و ترابری، مدیریت اورژانس، مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهار و روسای دستگاه‌های اجرایی و پزشکان و پرستاران در سالن آیت الله بهاری برگزار گردید.

شناسه خبر: 13605

 

به گزارش نشاط شهر، دومین مجمع سلامت با حضور سرهنگ فکری رئیس راه ترابری و مدیریت اورژانس شکوهی و حجت الاسلام والمسلمین مصباح و فیض اللهی فرمانده شهرستان بهار و دارابی مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهار وروسای دستگاه‌های اجرایی و پزشکان و پرستاران در سالن آیت الله بهاری برگزار  گردید.

 

داوود دارابی مدیر شبکه بهداشت گفت: دومین مجمع سلامت با محوریت ایمنی ترافیکی و سلامت روان، از زیر مجموعه آن می‌توان به افسردگی و خودکشی اشاره کرد و همچنین جمعیت و فرزندآوری برگزار گردید.

 

وی افزود: آمار یک سال گذشته اورژانس و فوریت‌های پزشکی بدین شرح است: ۸۹۵ مورد تصادفات ثبت شده است که ۱۸۶ مورد شهری و ۷۰۹ مورد جاده‌ای و۱۲مورد فوتی بوده. در مبحث خودکشی هم ۱۲۵ مورد اقدام به خودکشی و ۱۱ فوتی داشتیم. و موضوع آخر جمعیت شهرستان بهار، ۱۲۶ هزار نفر که باروری و ازدواج نسبت به سال ۹۵ کاهش پیدا کرده است و متاسفانه جمعیت با پیری مواجه است که یکی از دلایل آن نرخ اقتصادی است که باید راهکارهایی در این زمینه اجرا گردد.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار مطرح کرد: بحث روان یکی از مقوله‌هاییست که درگیر آن  هستیم و باعث عدم آرامش در جامعه و مرتبط به مباحث مادی گره خورده است .دونوع نگاه داریم نگاه غربی ملیت پوچ گرایی و یک ملیت اسلامی است. بیشترین آمار خودکشی در ژاپن اتفاق افتاد است. بعد جسمی بیشتر مورد آسیب قرار نمیگیرد بعد روحی آسیب پذیر و این باعث افسردگی و در آخر خودکشی میشود.نباید بگذاریم که حس ناامیدی مارا فلج کند زیرا خداوند خالق هستی انسان را به بالاترین مقام تعالی رسانده است و مطالعه و تفکر در آیات قرآن میتواند راه درست و سرلوحه زندگی و امید به زندگی ارتقا دهد.

 

مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار تشریح کرد: امید به زندگی با افزایش سلامت  پیوند خورده است باید به چالش های مهمی که اشاره شده است توسط دستگاه های مختلف  پیگیری شود و با ارائه راهکارهایی بی انجامد.مرگ ومیر ترافیکی هم نسبتا کاهش پیدا کرده است که با اصلاح جاده ها و خوردهای با کیفیت میتوان از کاهش مرگ ومیر تصادفات کاهش داده شود .باتوجه به آمار جمعیت که زنگ خطریست  که باید برنامه های هدفمند را افزایش دهیم.

 

در پایان مراسم گفت :با توجه به سال انتخاباتی پیش رو داریم باید همگی مشارکت حداکثری داشته باشیم.

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی