سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در چهارمین روز از هفته دولت، فرماندار شهرستان بهار، معاونین و بخشدار لالجین و سایر مسؤلین شهرستانی به افتتاح چند پروژه در بخش لالجین شهر مهاجران شهرستان بهار پرداختند‌.

شناسه خبر: 13626

 

به گزارش نشاط بهار، در چهارمین روز از هفته دولت، با حضور دکتر فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و معاونین و بخشدار لالجین و شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مهاجران و شمایی مشاور نماینده بهار و کبودراهنگ و سایر مسئولین شهر، پروژه های شهرداری مهاجران از جمله محوطه سازی صحن شهدای گمنام مهاجران به افتتاح رسید.

 

اقدامات خوبی در حوزه عمرانی جهت توسعه و آبادانی شهر مهاجران انجام شده است

 

در مراسم افتتاحیه، جواد خرمی، شهردار شهر مهاجران ضمن عرض خیرمقدم و تبریک فرا رسیدن هفته دولت عنوان کرد: مهاجران (ماران) یکی از شهر های استان همدان و در سمت شرقی بخش لالجین از توابع شهرستان بهار واقع شده است و در این شهر جمعیتی طبق سرشماری سال ۱۴۰۰،  هشت هزار و ۵۰۰ نفر شامل ۲۷۰۰ خانوار ساکنند که از این تعداد ۴۳۷۵ تن را مردان و ۴۱۲۵ تن را زنان تشکیل می‌دهند و گفتنی است که مسجد جامع، تپه و پل مهاجران معروف به پل خانم از آثار تاریخ این شهر به شمار میرود و قدمتی ۴۰۰ ساله دارد .

 

 خرمی از افتتاح ۱۱ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه های هفته دولت که برای شهر مهاجران در نظر گرفته شده بالغ بر ۹ میلیارد تومان با کمک فرمانداری و شهرداری هزینه دربرداشته و به افتتاح رسید.

 

شهردار مهاجران افزود: صحن شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه هاست و اقداماتی از جمله سنگ فرش گرانیتی به متراژ حدود ۱۲۰۰ متر مربع، جدول گذاری به متراژ حدودی ۲۰۰ متر و  پایه چراغ روشنايي و نصب سر در ورودی صحن شهدای گمنام و نور پردازی برای صحن شهدای گمنام انجام شده است که به صورت نمادین با حضور فرماندار شهرستان بهار و بخشدار لالجین و سایر مسؤلین شهرستانی به افتتاح رسید. 

 

خرمی به تشریح دیگر پروژه های افتتاحی در هفته دولت پرداخت و گفت: پروژه هایی از جمله بازگشایی، تسطیح و زیر سازی سه معبر اصلی خیابان های شهید جمعه،جهان پهلوان تختی و گذرگاه شمالی و معبر های فرعی در سطح شهر مهاجران و با جدول گذاری (تک،کانیو و کتابی و نهری) به متراژ دو هزار متر طول در سطح مهاجران انجام شده و همچنین کلیه ورودی های معابر با جدول روسی نیز به متراژ ۵۰۰ متر طول اصلاح شده‌است.

 

وی ادامه داد: لکه گیری معابر سطح شهر به میزان ۵۰۰ تن آسفالت و به میزان ۴۰۰۰ تن هم آسفالت ریزی معابر در سطح شهر مهاجران از دیگر اقدامات ما بوده است.

 

انجام اقدامات حوزه شهری با توجه به نیازمندی ها و فرهنگ مردم مهاجران

 

شهردار مهاجران همچنین تهیه و نصب و اجرای دال بتنی و پوشش کانال های سطح شهر به میزان یک هزار و ۵۰۰ متر طول با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال جهت رفع و اصلاح هندسی معابر دارای مشکل آبگرفتگی در سطح شهر مهاجران و اصلاح ،تجهیز و تامین پارک های سطح شهر با وسایل بازی پلی اتیلن مخصوص کودکان و کفپوش گرانولی به متراژ ۳۰۰ متر مربع با رنگ آمیزی کلیه وسایل بازی موجود در پارک ها همراه با تعداد ۲۰۰ اصله کاشت نهال در سطح شهر و نصب جدا کننده ها و تابلو های ترافیکی در محل های پر تردد شهر و نصب المان در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن فرهنگ منطقه و شهر مهاجران را از دیگر اقدامات مهم در این شهر برشمرد .

 

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم مهاجران، این اقدامات بزرگ را با همکاری مردم شریف مهاجران و اتحاد و همیاری اعضای شورای شهر و با توجه به فرهنگ مردم شهر مهاجران و نیاز سطح شهر در حوزه عمرانی و آبادانی شهر مهاجران عنوان کرد.

 

در ادامه مجتبی فیض اللهي فرماندار شهرستان بهار عنوان کرد: از ابتدای انتصابم به عنوان فرماندار به صورت میدانی پروژه های مختلفی را بازدید نموده و در دست اقدام قرار داده ایم.

 

پروژه های نیمه تمام شهرستان بهار در دست اقدام قرار گرفته است

 

فيض اللهی با اشاره به پروژه های نیمه تمام افزود : پروژه های نیمه تمام شهرستان بهار در دست اقدام قرار گرفته است، برای تکمیل سالن ورزشی مهاجران که پروژه ای نیمه تمام مانده، مبلغ یک ميليارد تومان از فرمانداری و مبلغ ۷ ميليارد تومان از اداره ورزش و جوانان شهرستان، از محل توازن ملی در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد و همچنين اعتباراتی برای زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال شهر مهاجران نیز از در نظر گرفته شده است.

 

بخش جنوبی شهر مهاجران را می‌توان در جهت ساخت نهضت ملی مسکن به کار گرفت

 

فرماندار بهار با بیان اینکه "یکی از دغدغه های ما در مهاجران بحث بن بست بودن این شهر است" اذعان داشت : ما در بخش شمالی مهاجران مسیر شاوه به مهاجران و شاوه به کبودرآهنگ را مورد بررسی قرار داده و برای مطالعه آن اعتباری در نظر گرفته شده است و با در دستور کار قرار گرفتن راه بخش جنوبی شهر مهاجران می‌توان از همین بخش برای نهضت ملی مسکن استفاده کرد که این بخش نیز در هفته های آتی مورد اقدام و بررسی خواهد گرفت.

 

گفتنی است در حاشیه مراسم افتتاح صحن شهدای گمنام مهاجران، دکتر فیض اللهی فرماندار بهار و سایر مسؤلین شهرستانی با حضور در مقبره شهدای گمنام ضمن زیارت و غبارروبی و به مقام شهدا ادای احترام کردند.

 

فاطمه بدرلو

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی