سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تاکنون ۳۴ هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شده که ۱۱ هزار میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم بوده است.

شناسه خبر: 13638

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، محسن منصوری عصر سه‌شنبه در بازدید از طرح راه آهن همدان- سنندج، ارزش روز این پروژه را بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: بیش از هزار نفر- روز در سرما و گرما برای اجرای راه آهن همدان- سنندج فعالیت عمرانی و مهندسی داشته اند.

وی یادآور شد: راه آهن همدان- سنندج مهمترین پروژه دولت در کردستان است که در آن کار جهادی و شبانه‌روزی صورت گرفته و در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود، ضمن اینکه در سفر قبلی رییس جمهور به استان، مطالبه مردم بود که آیت الله رییسی دستور پیگیری جدی این طرح را داد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه عمده تصمیمات و تعهدات دولت در سفر استانی رییس جمهور عملیاتی و اجرایی شده است، افزود: فرودگاه سقز نیز در آستانه افتتاح است و گذرگاه سیف سقز در چندروز آینده با هماهنگی نهادهای امنیتی و انتظامی فعال می شود.

منصوری تاکید کرد: مجموعه بسته بزرگی از طرح‌های وزارت نیرو در استان، شامل احداث سدها، خطوط انتقال آب، تصفیه خانه ها و اجرای شبکه های آبیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعهدات و مصوبات دولت در استان، اتفاقات بزرگی را در حوزه عمرانی و اقتصادی ایجاد می کند، ادامه داد: با تلاش اررشمند و قابل تقدیر استاندار، چند مطالبه اصلی و مهم استان، به سامان رسیده است.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: پروژه دیگر کریدور غرب کشور به طول ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان است که ۱۶۰ کیلومتر آن اجرا و ۱۶۰ کیلومتر دیگر باقی مانده و در سفر دوم رییس جمهور جزو مصوبات خواهد بود.

عملیات ساخت طرح راه آهن همدان- سنندج از سال ۱۳۸۴ شروع شد و اکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد و تا سال ۱۳۹۵ به صورت کجدار و مریز پیش رفته و تا سال ۱۴۰۰، ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.

راه آهن همدان- سنندج ۶ ایستگاه شامل سه مسافربری سنندج، دهگلان و قروه و سه ترافیکی شامل دوسر، آونگان و آق قلعه دارد

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

سرعت متوسط آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و تا سرعت ۱۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتر هم مجاز است.

این خط آهن در مسیر سنندج- همدان- تهران و مشهد تردد می کند و در سال اول ۳۰۰ هزار مسافر و افق ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر جابجا و در بخش باری نیز سال اول ۸۰۰ هزار تن بار جابجا و افق۱۴۲۰ به سه میلیون تن می رسد.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

بازدید از طرح گردشگری صلوات آباد سنندج

منصوری همچنین از طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج بازدید و به طور نمادین و در قالب نهضت کاشت یک میلیارد درخت در کشور، یک نهال غرس کرد.

طرح گردشگری صلوات آباد سنندج در مقیاس سه هزار و ۶۳۰ هکتار از اراضی ملی به اتمام رسید و وارد فاز اجرا شده است.

این طرح در سال ۸۵ به تصویب هیات دولت رسید و در راستای کاشت یک میلیارد درخت انجام می شود.

در گام نخست، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این پروژه و در بخش‌های مختلف انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی