سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مانور پدافند غیرعامل با محوریت مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، با حضور فرماندار شهرستان بهار و مدیرکل دامپزشکی استان در روستای حسام آباد برگزار شد.

شناسه خبر: 13693

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار در این مانور گفت:یکی از برنامه های پیشگیری از خطرات احتمالی، بحث پدافند غیر عامل زیستی بوده که در صورت هرگونه اتفاقات احتمالی پدافند غیرعامل زیستی ممکن است جامعه با ضررهای بسیاری در رابطه با بحث اقتصادی، سلامت و بهداشت و سلامت محیط زیست مواجه شود.

 

وی افزود: هدف از اجرای مانور پدافند غیرعامل با محوریت مقابله با بیماری‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از مرغداری‌های سطح شهرستان بهار این بود که در هر زمینه‌ای نسبت به خطرات احتمالی پدافند غیرعامل بدون سردرگمی پیش‌بینی لازم را انجام دهیم و راهکار درست را در پیش بگیریم .

 

 وی خاطرنشان کرد: در این مانور دامپزشکی شهرستان به منظور آمادگی و اجرای هر چه سریعتر و واکنش سریع به موارد بیماری که ممکن در شهرستان انفاق بیفتد عملیات را اجرا کرد که این مانور نشان داد نیروهای اکیپ دامپزشکی شهرستان در برخورد با موارد احتمالی پدافند غیرعامل آمادگی لازم را دارند.

 

دکتر فیض اللهی اضافه کرد: در این‌مانور مراحل نمونه‌برداری، ضدعفونی و مختومه‌سازی واحد آلوده را داشتیم که به نحو احسن انجام شد.

 

 

دکتر امیر حسین نقی پور مدیرکل دامپزشکی استان همدان نیز در مانور پدافند غیرعامل با محوریت مقابله با بیماری‌ آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در یکی از مرغداری های سطح شهرستان بهار  انجام شد،اظهار کرد: به منظور نکوداشت هفته پدافند غیر عامل این مانور از طرف اداره کل دامپزشکی استان همدان با حمایت فرمانداری شهرستان بهار و با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط در این شهرستان با هدف ایجاد آمادگی در اکیپهای دامپزشکی برای واکنش سریع در جلوگیری از انتشار و  پیشگیری از انتقال بیماری انجام گرفت.

 

وی افزود:امیدواریم با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده  در بحث واکسیناسیون و نظارت  همچنان درسطح استان مشکلی در حوزه دامپزشکی و  صنعت طیور و دام نداشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی