سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: با ابلاغ رئیس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی یکم شهریور ماه به عنوان روز همدان به پیوست سالنامه ملی ایران اضافه شده است که این دستاورد موجب توسعه همه جانبه استان می‌شود.

شناسه خبر: 13742

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار ایرنا، مسعود ویژه روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان افزود: یکم شهریور ماه همزمان با زادروز اندیشمند نامدار ایرانی بوعلی سینا و روز پزشک نام گذاری شده و در همین ارتباط این روز به نام همدان نام گذاری و در تقویم رسمی کشور گنجانده شد.

 

وی اظهار داشت: این تصمیم در شورای فرهنگ عمومی استان همدان مصوب شد و در نهایت رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مناسبت روز همدان را برای درج در سالنامه رسمی کشور ابلاغ کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: تعیین روزی به نام همدان در سالنامه ملی ایران بدون شک به شناخت هرچه بیشتر مردم کشور و دنیا از مفاخر و چهره های دیار هگمتانه و ظرفیت های فرهنگی،هنری و همچنین گردشگری و اقتصادی این سرزمین کهن کمک می کند.

 

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان در طول ۲ سال گذشته تصمیمات بسیار مهمی را مصوب کرده است که ثبت روز همدان یکی از آن موارد است.

 

ویژه با گرامیداشت ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی گفت: صدها عنوان برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» در سطح مراکز فرهنگی استان برگزار می‌شود.

 

وی اظهارداشت: همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان برتر استان قدردانی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: همزمان با کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی نمایشگاه عکس و پوستر با این موضوع در حاشیه برگزاری نماز جمعه بر پا شده است که نمازگزاران را به بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.