سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/9/8 17:32:52
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

ارتقای توانمندی دانش آموزان درمقابله با بلایای طبیعی از اهداف مانور زلزله است

همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهاربرگزار شد .در این مراسم که بصورت نمادین با حضورمعاون فرماندار – بخشدار مرکزی – مدیران دستگاههای اجرایی و دستگاه های خدمات رسان -امداد و نجات در هنرستان ریحانه النبی (ص) برگزار شد.

شناسه خبر: 13823

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار، همزمان با سراسر کشور مانورسراسری  زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان بهاربرگزار شد .در این مراسم که بصورت نمادین با حضورمعاون فرماندار – بخشدار مرکزی – مدیران دستگاههای اجرایی و  دستگاه های خدمات رسان -امداد و نجات در هنرستان ریحانه النبی (ص) برگزار شد.

 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار مهمترین هدف از اجرای مانور زلزله را حساس سازی جامعه به‌ویژه دانش آموزان نسبت به خطر وقوع زلزله و تبعات آن دانست و افزود:ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی وارتقای توانمندی دانش آموزان درمقابله با بلایای طبیعی و نیز افزایش ایمنی و کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله و ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله از اهداف برگزاری این مانور است . 

 

حسین فیض الهی ادامه داد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی ازدیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

 

در ادامه امور  معاون عمرانی فرمانداری شهرستان بهار  خاطر نشان کرد: در مقابله با حوادث وبلایای طبیعی ،عموم مردم از کودک تا کهنسال باید با چگونگی روبه‌رو شدن با حوادث آشنا باشند‌ تا زمان رسیدن نیروهای امداد و نجات کمک مصدومان باشند.

 

محمد رضا شفیعی تصریح کرد: در مقابله با حوادث ازدحام جمعیت باید جلوگیری شود تا نیروهای امداد بتوانند به خوبی و به سرعت به کمک حادثه ‌دیدگان بشتابند‌ و آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه امداد و نجات لازمه جامعه است و همه باید نسبت به فراگیری این آموز‌ش‌ها اقدام کنند.

 

در پایان اجرای عملیات پناه گیری و خروج صحیح دانش آموزان از کلاس‌های درس، خودامدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی و اطفای نمادین آتش سوزی از بخش‌های مختلف این مانور در مدارس شهرستان بهار بود.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی