سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/9/26 13:41:39
امام جمعه همدان:

سکوت دشمنان در مقابل شهادت دختران غزه جای سوال دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: سال گذشته یک بانوی هموطن ما از دنیا رفت پس از آن دیدیم که دشمن چه اتفاقاتی را در کشور رقم زد اما این سوال را باید از آنان بپرسیم که چرا نسبت به دخترانی که امروز در غزه در جریان جنایات وحشیانه صهیونیست ها به شهادت می رسانند، سکوت کرده اند؟

شناسه خبر: 13895

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در اداره کل آموزش و پرورش استان و یادبود هزار شهید غواص فرهنگی و دانش‌آموز، با اشاره به اینکه در همه جای دنیا نسبت به افرادی که جان خود را فدای وطن می‌کنند، احترام ویژه‌ای قائل هستند اظهار کرد: این موضوع ربطی به کشور اسلامی و یا غیر اسلامی ندارد و احترام به سربازان کشور یک موضوع ثابت در تمام دنیا است.

وی، با تسلیت به‌ مناسبت شهادت ۱۱ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در حادثه تروریستی راسک یادآور شد: بسیاری از این شهدا دارای فرزندان خردسالی بودند اما این شهدا خود را فدا کردند تا دست دشمن به ناموس این مملکت نرسد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه باید قدردان شهدا و حافظان امنیت باشیم افزود: تلاش دشمن برای به خطر انداختن و از بین بردن امنیت این کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: اگر این شهدا به میدان نبرد با دشمن نمی‌رفتند امروز کشور در دست بیگانگان بود و لذا شهدا از جان خود گذشتند تا از این خاک مراقبت و محافظت کنند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: جمهوری اسلامی هیچ وقت دنبال جنگ نبوده و نیست اما زمانی که دزد به خانه‌ای می‌آید هیچ کس به نمی‌گوید چرا صاحب خانه در برابر دزدی که هدفش به یغما بردن است، دفاع می‌کند.

وی، با بیان اینکه خواهش بنده از نسل جوان این است که واقعیت‌ها را ببینند، گفت: حرف امروز شهدای گمنام به جوانان و نوجوانان ما این است که چشمان خود را باز کنید و تنها با داده‌های فضای مجازی به قضاوت نپردازید و به این داده‌ها اعتماد نکنید.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه متاسفانه به‌عنوان یک ایرانی از گذشته خودمان و بزرگان این کشور به‌درستی خبر نداریم، افزود: بسیاری از دانشمندان و مخترعانی که در طول تاریخ و در عرصه‌های مختلف نقش داشته‌اند، ایرانی بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: دشمن می‌خواهد من و شما را با برخی طنزها و برنامه‌های خاص تحقیر کند چرا که می‌داند اگر شما تاریخ تمدن و گذشته این کشور را بدانید و خودتان و هویتتان را پیدا کنید، دیگر نمی‌تواند اندیشه شما را به یغما ببرد و فرهنگ خودش را غالب خواهد کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه دشمن آنقدر کلمات منفی در فضای مجازی به‌کار می‌برد تا همه آن را باور کنند،اظهار کرد: همه ما هموطن هستیم اما قرار نیست همه مثل هم فکر کنیم و فکرها با هم تفاوت دارد و می‌توانیم به‌هم نقد کنیم اما دشمن به دنبال آن است که بین ما دعوا به راه بیندازد.

وی با تاکید بر اینکه همه شما دختران این کشور هستید و همه با هم در این شهر همسایه هستیم بیان کرد: آرزوی قلبی ما خوشبختی همه دختران این کشور است و اگر حرفی می‌زنیم از روی دلسوزی است و نمی‌خواهیم فریب دشمن را بخورید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: دشمنی که نسل کشی را می‌بیند و حرفی نمی‌زند چه طور می‌تواند بگوید دلسوز یک کشور دیگر است، برای او فرقی بین ما و دختران غزه وجود ندارد و این موضوعی است که باید به درستی آن را تبیین کنیم و بگوییم با چنین دشمنی امروز مواجه هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: خوب است تا دختران ما نسبت به شخصیت حضرت زهرا(س) مطالعه داشته باشند، شخصیتی که توانستند تحولات بزرگی را در تاریخ رقم بزنند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.