سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/9/28 21:35:03
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان:

صدور20 موافقت اصولی با اعتبار 4100 میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی600 نفر درهمدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: با هدف توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن، موافقت اصولی 20 طرح با اعتبار 4100میلیارد ریال در استان همدان صادر شد.

شناسه خبر: 13903

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده، دوشنبه 13آذرماه گفت: در راستای افزایش تاسیسات زیرساختی در حوزه گردشگری خوشبختانه موافقت اصولی 20 طرح با اعتبار 4100میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی600 نفر در سطح استان همدان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این موافقت‌‌ها شامل ایجاد تاسیسات گردشگری هتل، مجتمع خدماتی ، سفره خانه سنتی، بوم گردی در نقاط مختلف استان است.

او ابراز امیدواری کرد: در روزهای باقیمانده تا پایان سال شاهد افزایش و رشد چشمگیر جذب سرمایهگذاران بخش گردشگری در استان همدان باشیم.

نظارت جدی بر سرویس های بهداشتی همدان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت بهبود خدمات رسانی به گردشگران 165 سرویس بهداشتی در همدان ساماندهی و نظارت جدی بر سرویس‌های بهداشتی همدان در حال انجام است.

محسن معصوم علیزاده گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در استان همدان، ارائه خدمات بهینه به‌ویژه خدمات بهداشتی است، لذا با هماهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با عنوان کمیته نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی از ابتدای آذرماه فعالیت خود را در پهنه استان آغاز کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت در خصوص ارائه خدمات بهینه بهداشتی به گردشگران، تمامی مدیران اداره‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان به‌عنوان دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های خود، موظف‌اند با هماهنگی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان خود نسبت به بازبینی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مسیرهای گردشگری اهتمام کرده و از یک‌سو با هماهنگی تمامی نهادهای ذی‌ربط، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی موجود مورد بازبینی کامل قرارگرفته و تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ تمامی آن‌ها بهینه‌سازی شده و همچنین نسبت به نصب علائم راهنمایی در ورودی این مراکز خدمات‌رسانی اقدام شود.

معصوم علیزاده تصریح کرد: با هماهنگی معاونت گردشگری اداره‌کل، گروه‌های بازرسی از طریق اداره‌کل و همچنین شهرستان‌ها کار نظارت بر مجموعه‌های در حال بهره‌برداری در سراسر استان انجام می‌شود و از طریق معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل کار ایجاد نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جدید متناسب با نیازهای مسیرهای مختلف گردشگری استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امتیازهای مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های استان همدان، فعالیت در حوزه ایجاد و بهینه‌سازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیرهای گردشگری شهرستان‌های متبوع خود در پهنه استان به شمار می‌رود.

پای گردشگران روسی و چینی به همدان باز می‌شود

مدیرکل میراثفرهنگی،گردشگری و صنایعدستی استان همدان گفت: تدابیر و برنامه ریزی لازم جهت جذب گردشگران روسی و چینی به همدان در دستور کار قرار گرفته است.

محسن معصوم علیزاده، با بیان اینکه جذب گردشگران خارجی از اولویت های اداره کل به شمار می رود، اظهار کرد: براساس دستور استاندار همدان با تشکیل تیم‌های اقتصادی و گردشگری تقویت مراودات با کشورهای روسیه و چین در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: پیگیری مراودات در حوزه گردشگری از وزارت میراثفرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است و برهمین اساس معاون گردشگری وزیر به چین سفر کرده و نشست های اثربخشی برگزار شده و تفاهم نامه هایی نیز در این خصوص منعقد شده است.

معصوم علیزاده گفت: جاذبه‌های شاخص گردشگری همدان با هدف کمک به جذب گردشگران چینی و روسی به زبان این کشورها در سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی می شود.

او گفت: ترجمه تابلوهای گردشگری، بروشورها و محتواهای گردشگری با زبان های چینی و روسی نیز در حال آماده سازی است.

معصوم علیزاده اظهار کرد: حضور گردشگران خارجی در کشورمان و آشنایی آنها با ظرفیت های غنی گردشگری و فرهنگی میهن مان برای مقابله با ایران‌هراسی که دشمنان آنرا دنبال و پیگیری می کنند بسیار موثر است بنابراین از همه از فعالان صنعت گردشگری انتظار می رود در این زمینه برنامه‌ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

دریافت ۳۷ نشان اصالت ملی محصولات صنایع‌دستی استان همدان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در ادامه با اعلام پایان ارزیابی هیأت داوری هفتمین دوره مهر اصالت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منطقه غرب کشور از دریافت ۳۷ تولید صنایع‌دستی این خطه خبر داد.

او گفت: آیین داوری برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع‌دستی منطقه غرب کشور شامل استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان به میزبانی استان همدان برگزار شد که ۳۳ اثر از کردستان، ۲۱ اثر از کرمانشاه، ۲۳ اثر از لرستان و ۲۸ اثر از ایلام و ۳۹ اثر از همدان  مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفتند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: پس از بررسی داوران بر اساس شاخص‌های اعلامی و حذف ۱۱۴ اثر ارسالی از استان ها، در نهایت ۲۳ اثر از کردستان، ۱۴ اثر از کرمانشاه، ۱۶ اثر از لرستان، ۲۳ اثر از ایلام و ۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند.

معصوم علیزاده تصریح کرد: تولیدات چرمی، خراطی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال و ساخت سازهای سنتی  از سری محصولات صنایع‌دستی همدان هستند که در این ارزیابی نشان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

او گفت: رویداد دریافت مهر اصالت و نشان مرغوبیت هر ۲ سال یک بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت آثاری که موفق به دریافت این نشان ملی می‌شود امکان راه‌یابی در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورند و محصولات صنایع‌دستی که نشان مرغوبیت می‌گیرند در واقع نشان استانداردی برای ورود به بازار کسب می‌کنند ضمن آن‌که کاربردی بودن و قیمت تمام شده محصول در بحث دریافت نشان یادشده حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی