سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان و زمینه استفاده از ظرفیت‌های آنان در دستگاه های اجرایی گفت: ۲۲۰ نفر از نخبگان این استان برای جذب در دستگاه های اداری تشکیل پرونده داده اند.

شناسه خبر: 13935

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، دکتر موسی اعظمی افزود: امسال حدود هزار نفر در سطح کشور از کسانی که بر اساس تعریف بنیاد ملی نخبگان، نخبه محسوب می‌شوند، استخدام شدند که سهمیه استان همدان ۱۰ نفر بود که این تعداد دوره های توانمند سازی را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه استاندار همدان پیشنهاد داده که ۱۰ نفر دیگر به این سهمیه اضافه شود خاطر نشان کرد: فراخوان جذب نخبگان برای سال آینده بزودی در دستگاه های اجرایی اعلام می شود و افرادی که شرایط لازم را دارند مدارک خود را در سامانه سینا بارگذاری کنند تا همکاران گزینش های لازم را انجام دهند.

اعظمی تاکید کرد: دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی را از هزار نفر به پنج هزار نفر برای سال آینده افزایش داده است.

اعظمی تاکید کرد: دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی را از هزار نفر به پنج هزار نفر برای سال آینده افزایش داده است.وی یکی دیگر از طرح های جدید در سال جاری را به کارگماری نخبگان در قالب طرح بورسیه صنعتی عنوان کرد و گفت: در این راستا ظرفیت افرادی که مستعد و توانمند هستند شناسایی می شود.

همکاری ۶۰ واحد صنعتی همدان در قالب طرح بورسیه با بنیاد نخبگان

اعظمی افزود: برای اولین بار ۶۰ واحد صنعتی و شرکت در استان شناسایی شدند که در قالب طرح بورسیه صنعتی با بنیاد نخبگان همکاری کنند که با توجه به نیازهای تخصصی و علمی، دانش آموختگان با مهارت واحدها آشنا و تلفیقی از تحقیق و علم ایجاد می شود.

وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی حمایت مالی از نخبگان را در ۲ قالب انجام می دهند و در بخش دانشجویان جدید الورودی که در دانشگاه رتبه های زیر چهار هزار کنکور را کسب کردند، انتخاب می کنند.

اعظمی ماموریت اصلی بنیاد نخبگان را نخبه گزینی شامل شناسایی نخبگان جوان، نخبه پروری، نخبه گماری، تکریم و تجلیل و الگو سازی از نخبگان و استفاده از ظرفیت فکری و علمی آنها به عنوان اتاق فکر در هیات های اندیشه ورز، کارگروه ها و به عنوان مشاور با همکاری دستگاه های اجرایی همچون استانداری عنوان کرد و افزود: هم اینک حدود ۳۰ نخبه در این بخش ها فعال هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان یادآور شد: بنیاد نخبگان یک نهاد فرا دستگاهی است که با تمام نهادها و دستگاه های اجرایی دیگر ارتباط دارد.

اعظمی گفت: نظر به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در جلسه دیدار برخی از نخبگان علمی کشور با ایشان در مهر ماه ۱۳۸۳، بنیاد ملی نخبگان کشور با اساسنامه‌ای تشکیل شد.

وی هدف از تأسیس بنیاد را برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم انداز کشور در افق ۱۴۰۴ عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان و نظارت بر فعالیت های مربوط به آنان برای اجرای سیاست ها و برنامه‌های مصوب، کمک به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور از دیگر اهداف تشکیل این بنیاد است.

اعظمی افزود: نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثر گذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور شود و احراز نخبگی افراد بر اساس آیین نامه پیشنهادی هیات امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی