سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بهار با جمعی از کارآفرینان و فعالین حوزه اشتغال شهر بهار با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره صمت و رئیس اتاق اصناف و مسئول امور اقتصادی فرمانداری بهار، در محل شهرداری بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13936

 

به گزارش نشاط شهر، نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بهار با جمعی از کارآفرینان و فعالین حوزه اشتغال شهر بهار با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره صمت و رئیس اتاق اصناف و مسئول امور اقتصادی فرمانداری بهار، در محل شهرداری بهار برگزار شد.

 

 

سعید ماهری رییس شورای شهر در ابتدای جلسه گفت: هدف شناسایی مشکلات و تسهیل بر روند اشتغال زایی از سوی کار آفرینان و مشاغل خانگی است.

 

 

وی افزود: همان گونه که میدانیم یکی از مشکلات تولید کنندگان مشاغل خانگی و کار آفرینان در تمامی عرصه ها نبود مکان مناسب است که باتوجه به ۴۸واحد تجاری واقع در مجمتع ایرانیان پشت مسجد پلیس راه ،که ۷ واحد آن متعلق به شهرداریست و بقیه واحدها مالک خصوصی دارد و باتوجه به مذاکراتی که  با وی صورت گرفت بنا بر این شد که به مدت شش ماه واحد های تجاری به صورت رایگان در اختیار کار آفرینان و مشاغل خانگی و تولید کنندگان قرار گیرد البته با محمود همایونی نیز مشورت میکنیم و طبق الویت بندی به افراد واجد الشرایط اجاره میدهیم.

 

 

 

همچنین محمد متین خدایاری رئیس اداره کار و رفاه شهرستان بهار عنوان کرد: مشاغل خانگی  که دارای  مجوز هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند. مستقل و پشتیبان  که شامل ۵۱۲رشته  زیر نظر دستگاه های اجرایی از جمله اداره صمت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و اداره فرهنگ و ارشاد می باشد.

 

خدایاری افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت مجوز نوع فعالیت و ثبت درخواست و طی مراحل قانونی تسهیلاتی با سود ۴٪ در اختیار داشته باشند و سقف وام تسهیلات ۱۵۰میلیون تومان است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار در پایان گفت: در سال جاری مشاغل خانگی اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و ۳۳۰میلیون تومان را دارا هستند که تاکنون ۱۵میلیارد و ۷۰میلیون تومان طرح به استان معرفی شده است که فعلا ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان طرح ها تأیید شدند و به بانک های معرفی شده ارسال شده است. 

 

آزادی مسئول امور اقتصادی فرمانداری در پاسخ به سوال چند نفر از بانوانی که مشکل سهمیه آرد در مشاغل خانگی خود را دارند اینگونه اظهار کرد: نانوایان با تعداد نان هایی که از طریق تراکنش مشخص می‌شود سهمیه دریافت می‌کنند و از حوزه توزیع فرمانداری خارج است. سهمیه آرد روستایی هم به ساکنین روستا اختصاص دارد. مشاغل خانگی ای که با آرد سر و کار دارند می‌توانند به صورت شراکتی مجوز بگیرند و باتوجه به مجوز سهمیه آرد دریافت کنند.

 

در پایان جلسه محمد عقیلی رییس اداره صمت در جمع کارآفرینان مشاغل خانگی و تولیدکنندگان گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار اولین اداره ای است که بین ادارات مرتبط برای جذب تبصره ۱۶ است.

 

عقیقی تشریح کرد: باید به مشاغل خانگی نگاه ویژه ای داشت زیرا تولید محصولات مشاغل خانگی حدودا  از نظر اشتغال گرایی بین ۵۰الی۱۰۰میلیون تومان است اما مشاغل خانگی ۳میلیارد تومان براورد می‌شود. 

 

وی افزود: باتوجه به آمار ۹۵٪ مشاغل خانگی دارای مجوز هستند.

 

وی در ادامه گفت: در نظر داشتن ساماندهی مشاغل خانگی از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در سال جاری ۱۵۰طرح با برآورد ۱۱میلیارد تومان معرفی شده که حدودا به ۳۵ طرح اعتباری نزدیک به ۲میلیارد تومان پرداخت شده است  که بصورت پیوسته وبه ترتیب ثبت نام تعلق می‌گیرد.

 

وی در پایان گفت: اما در مورد تبصره ۱۸ با اعتبار ۹۰میلیارد تومان به اداره صمت استان اعلام شده است که سهم شهرستان بهار ۱۵میلیارد تومان به صورت شناور است. امید است با ارائه طرح های بیشتر بتوانیم اعتبارات بیشتری را به شهرستان بهار اختصاص دهیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری از این نشست کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی